Ο Μπόρις Τζόνσον βλέπει τα σχέδια που έκανε για το Brexit να ναυαγούν. Ο ίδιος έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει. Δηλαδή κατήρτισε ένα αρχικό σχέδιο, ένα εναλλακτικό, το plan B και ένα τρίτο εναλλακτικό, διαφορετικό, το plan C. Μέχρι στιγμής τα δυο πρώτα, το plan A και το plan B έχουν ήδη απορριφθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Απομένει το plan C το οποίο προβλέπει – απλά – έξοδο χωρίς συμφωνία. Αυτό το τελευταίο σχέδιο δημιουργεί κομματικούς τριγμούς, καθώς μέλη του κόμματός των Συντηρητικών προσπαθούν να το αποφύγουν.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρώτο σχέδιο (plan A) αφορά μια συμφωνία αποχώρησης η οποία αφαιρεί το backstop της Ιρλανδίας. Δηλαδή αφαιρεί το δικαίωμα που θα έχει η χώρα να αφήσει ανοικτά τα σύνορά της με την Ε.Ε. Αυτό φυσικά το απέρριψε η Ευρωπαϊκή Ένωση.  Το δεύτερο σχέδιο, το plan B  προβλέπει μια συμφωνία η οποία θα περιλαμβάνει όρους για την προστασία των εμπορικών συναλλαγών χρησιμοποιώντας το αρθρο 24 της GATT, ώστε να μην διαταραχθούν οι εμπορικές σχέσεις. Η Ε.Ε. απέρριψε και το σχέδιο αυτό, ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου αναφέρει ότι το άρθρο 24 δεν μπορεί να έχει εφαρμογή στην περίπτωση αυτή.

Σύμφωνα με τον Τζόνσον η 31 Οκτωβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία της εξόδου της Βρετανίας, ενώ στις 23 Ιουλίου ανακοινώνεται ο νέος πρωθυπουργός. Στο μεταξύ έχουν αρχίσει οι προειδοποιήσεις από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας για την κατάσταση που θα επικρατήσει σε περίπτωση μη ύπαρξης συμφωνίας.

Με αυτά τα δεδομένα ο Τζόνσον πλέον δεν αρκείται στο να κάνει κάποιες αλλαγές τη συμφωνία για το Brexit. Αντίθετα επιθυμεί μια νέα συμφωνία.

Από την άλλη πλευρά, εκπρόσωποι της  Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν  επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν θα εμπλακούν σε μια γενική συμφωνία που να περιλαμβάνει μικρότερες συμφωνίες

Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι και δασμοί θα υπάρξουν αλλά και συνοριακοί έλεγχοι .

Εκτός από τα παραπάνω δεδομένα ένα «σκληρό» , χωρίς συμφωνία Brexit θα μπορεί να οδηγήσει σε συνοριακές προστριβές, να καθυστερεί το εξαγωγικό εμπόριο και την παραγωγή, κάτι που θα μπορούσε να κοστίσει στις βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες 64.000 δολάρια την ώρα. Συνεπώς το πρώτο μέλημα του πρωθυπουργού είναι μια ασφαλής συμφωνία εξόδου. Ο συνδυασμός σωστής συμφωνίας και μιας εξαγωγικής εμπορικής στρατηγικής φιλικής προς τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσε να συνεισφέρει στην οικονομία έσοδα της τάξεως των 20 δισ. στερλινών.