Από τον Οκτώβριο, μερικές νέες συνθέσεις παγωτών με μεταμοντέρνα αρώματα όπως το «τσάι με ινδικό κύπειρο», η «κρύα μπύρα με θραύσματα σοκολάτας» και το «Matcha & Fudge» (επεξεργασμένα φύλλα κίτρινου τσαγιού με γλύκισμα) εμφανίστηκαν σε ψυγεία των ΗΠΑ. Το εμπορικό σήμα -η σκόπιμα παραποιημένη ορθογραφία Culture Republick- υπόσχεται όχι μόνο γευστική απόλαυση αλλά και την καλύτερη πεπτική υγεία με δισεκατομμύρια ζωντανά προβιοτικά βακτήρια σε κάθε κυπελάκι. Το λογότυπο, με έντονες κίτρινες, πράσινες και κόκκινες γραμμές, δείχνει ένα μεγάλο “C”, όπως το Pac-Man, που είναι έτοιμο να τσιμπήσει στο μικρό “r”. Και οι κατασκευαστές δεσμεύονται να δώσουν 10% των κερδών στις τοπικές ομάδες τέχνης. Εν ολίγοις, τα πάντα για την μάρκα κραυγάζουν την αντισυστημική της επιλογή, ανάμεσα στα πράγματα που πιθανότατα θα βρείτε σε ένα συνοικιακό κατάστημα τροφίμων παρά στο Walmart, το Safeway ή το Piggly Wiggly. Κι όμως, αυτό έχει γίνει από την Unilever.

Το Culturek είναι μια προσπάθεια του μεγαλύτερου παραγωγού παγωτού στον κόσμο για να αντιμετωπίσει την ανάπτυξη παρόμοιων προϊόντων με το Halo Top, το οποίο έγινε πέρυσι το εμπορικό σήμα νο 4 στις ΗΠΑ σε αυτή την κατηγορία, με πωλήσεις 645 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την Euromonitor International. Η σταθερή παραγωγή της Unilever, που περιλάμβανε πάνω από δώδεκα μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Ben & Jerry’s, Magnum και Breyers, πέρυσι αντιστοιχούσε περίπου στο 10% των παγκόσμιων εσόδων – περίπου 6 δισεκατομμύρια δολάρια στις συνολικές πωλήσεις. Όμως, ο αγγλο-ολλανδός γίγαντας του κλάδου τροφίμων γνωρίζει ότι χρειάζεται υγιεινότερες προσφορές. Σε μια επενδυτική διάσκεψη στο Λονδίνο αυτό το καλοκαίρι, ο γενικός οικονομικός διευθυντής Graeme Pitkethly εξέφρασε τον προβληματισμό του, επειδή η Unilever «έχασε την τάση στις Η.Π.Α. για παγωτά χαμηλών θερμίδων και υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες» και το τμήμα γαλακτοκομικών της εταιρείας είχε αργή απάντηση στο Halo Top.