Bloomberg

To πλάνο της Disney για να κλέψει το στέμμα του Netflix

  • newsroom


Η εταιρεία πρόκειται να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να φτάσει ή και να ξεπεράσει το Netflix και το HBOMax - H Disney κληρονόμησε τη Star μετά από την εξαγορά των $85 δισεκατομμυρίων της 21st Century Fox το 2019

Η Walt Disney Co., δείχνει πως καταλαβαίνει το κοινό της -και τους μετόχους της-, αφού πρόκειται να επενδύσει πολλά στην υπηρεσία streaming της, αυξάνοντας τα προγράμματα ενηλίκων στην ήδη πλούσια με παιδικά προγράμματα πλατφόρμα της.

Η εταιρεία ανέφερε πως έχει ήδη προσελκύσει 87 εκατομμύρια συνδρομητές στην υπηρεσίας της, αλλά η Disney+, όπως και άλλες υπηρεσίες streaming δεν έχουν καταφέρει ακόμη να φτάσουν στα δυσθεώρητα ύψη του Netflix.

Για πρώτη φορά, όμως, κάτι τέτοιο είναι πιθανό. Το κλειδί στην υπόθεση είναι μία σχετικά άγνωστη ινδική εταιρεία, η Star, η οποία μπορεί να αποτελέσει κομβικό ρόλο στο στόχο της Disney για 300 εκατομμύρια συνδρομητές μέσα σε τρία χρόνια.

Σε μία virtual συνάντηση των επενδυτών την Πέμπτη, η Star βρισκόταν στο προσκήνιο απέναντι από τη Disney, ξεκάθαρο σημάδι πως η εταιρεία πρόκειται να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να φτάσει ή και να ξεπεράσει το Netflix και το HBOMax. H Disney κληρονόμησε τη Star μετά από την εξαγορά των $85 δισεκατομμυρίων της 21st Century Fox το 2019. Τώρα η Star θα είναι και το πραγματικό… αστέρι των προσπαθειών της Disney για παγκόσμια επέκταση των υπηρεσιών streaming της. Η Star θα λανσάρει μία νέα υπηρεσία υπό το όνομα αυτό μέσα στο 2021, η οποία θα συμπεριλαμβάνει περισσότερα προγράμματα για ενήλικες.

Οι υπηρεσίες streaming είναι οι Disney+ Star, Disney+ Hotstar και Star+. Mπορεί κάτι τέτοιο να αποτελεί κυκεώνα για τους επενδυτές και τους δημοσιογράφους, αλλά όχι για τους καταναλωτές. Οι καταναλωτές αυτοί θα χρησιμοποιούν συγκεκριμένη υπηρεσία εξ αυτών, σύμφωνα με τη χώρα στην οποία βρίσκονται και κατοικοεδρεύουν. Η Disney+ Hotstar λειτουργεί στην Ινδία και σε άλλα μέρη της νοτιοανατολικής Ασίας (με 30% των συνολικών συνδρομητών της Disney!). Οι Καναδοί και οι Ευρωπαίοι που χρησιμοποιούν την εφαρμογή Disney+ θα έχουν μία ενότητα 18+ Star η οποία θα βρίσκεται πίσω από ένα ψηφιακό «τείχος» με κωδικό. Στη Λατινική Αμερική, η Star+ θα είναι μία standalone εφαρμογή η οποία θα έρχεται σε πακέτο με τη Disney+. Tα προγράμματα που θα συμπεριλαμβάνονται σε αυτά θα είναι πολλά, από όλα τα «μήκη και πλάτη» της αυτοκρατορίας του Μίκι Μάους, όπως ABC, FX και 20th Century Studios.

Στις ΗΠΑ, η Disney θα συνεχίσει με το Disney+, Hulu και ESPN+.

Απ’ ό,τι φαίνεται η ακολούθηση της στρατηγικής του Netflix μπορεί να επιφέρει στην Disney έσοδα μεταξύ $14 και $16 δισεκατομμυρίων μέχρι το 2024. Αυτό θα χρηματοδοτήσει και περίπου 100 νέες σειρές ή ταινίες κάθε χρόνο, με το 80% εξ αυτών να μην αγγίζουν καν τις μεγάλες οθόνες των κινηματογράφων.

Αν και η κίνηση της αυτοκρατορίας μπορεί να απειλεί τη Netflix, κάτι τέτοιο δε σημαίνει πως ο γίγαντας του streaming παραμένει λιμνάζων. Η πλατφόρμα επενδύει συνεχώς στις υπηρεσίες της.

Μέρος της στρατηγικής της Disney είναι και η δημιουργία 10 σειρών Marvel και 10 σειρών Star Wars στην υπηρεσία της. Αυτό θα αποτελέσει και καίριο πλήγμα για τους κινηματογράφου, μεγαλύτερο ακόμη κι από αυτό της Warner Brothers η οποία αποφάσισε να εκδώσει όλες της τις ταινίες για το 2021 στο ΗΒΟΜax. Η Disney μπορεί να μην ακολουθεί -ακόμη- το ίδιο μονοπάτι, λόγω των κερδών δισεκατομμυρίων των ταινιών της. Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει ο CEO της αυτοκρατορίας, κάτι τέτοιο μπορεί να αλλάξει στο μέλλον.

Η επένδυση των $90 δισεκατομμυρίων για τις εξαγορές των Marvel, Lucasfilm και 21st Century Fox την τελευταία δεκαετία ήδη υπόσχεται κέρδη στη Disney. Η πιθανότητα περίπου 300 εκατομμυρίων συνδρομητών αποτελεί την κληρονομιά του Μπομπ Άιγκερ, πρώην CEO της Disney ο οποίος παρέδωσε τα ηνία τον Φεβρουάριο στον Μπομπ Τσάπεκ, έχοντας προετοιμάσει πρόσφορο έδαφος για τον… νέο κόσμο μετά το πέρας της πανδημίας.

Διαβάστε ακόμη:

Εμπορικός και οικονομικός «πόλεμος» μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και στην Ελλάδα

Ξεκινά η νέα πιλοτική εφαρμογή της ψηφιακής σύνταξης «ΑΤΛΑΣ»

Λιανεμπόριο: Πρεμιέρα για το click away – Κρας τεστ για τους εμπόρους