BLOOMBERG

Αεροπορικές εταιρείες: Περιμένοντας την επιστροφή των επαγγελματικών ταξιδιών…

Οι εταιρικοί πελάτες φαίνεται πως προτιμούν τις τηλεδιασκέψεις - Δύσκολη η επιστροφή στα προ-πανδημικά επίπεδα πληρότητας λόγω πληθωρισμού, ενεργειακής μετάβασης και πολέμου στην Ουκρανία

Η ευρωπαϊκή ανάκαμψη των επαγγελματικών αεροπορικών ταξιδίων δεν έχει ακόμη φανεί. Από τις αρχές της πανδημίας, οι μεγαλύτερες αεροπορικές της Ευρώπης έχουν βασιστεί στην επιστροφή των επαγγελματιών στους αιθέρες. Μέχρι τώρα, όμως, οι ελπίδες αυτές δεν έχουν ευοδωθεί.

Μόλις δύο χρόνια πριν, ο CEO της Deutsche Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, είχε προβλέψει πως θα υπάρξει ανάκαμψη της τάξης του 90% σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά ταξίδια. Το ποσοστό αυτό ακόμα βρίσκεται στο 60% των προ-πανδημικών επιπέδων.

Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην British Airways, ενώ ο CEO της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ, τόνισε πρόσφατα πως η αγορά δε θα ανακάμψει ποτέ στα προ-πανδημικά επίπεδα.

Οι λόγοι για την απαισιοδοξία αυτή είναι πολλοί, αλλά συνδυασμένοι αποτελούν ανυπέρβλητο εμπόδιο. Ένας εξ αυτών είναι το ESG και η προσπάθεια πολλών επιχειρήσεων να περιορίσουν τόσο τα λειτουργικά κόστη τους αλλά και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο τον οποίο έχουν. Άλλοι, εξωγενείς παράγοντες όπως ο πληθωρισμός ή η παγκοσμίως διαδεδομένη τάση των τηλεδιασκέψεων μέσω Zoom και άλλων εφαρμογών έχουν επίσης επηρεάσει τον αριθμό των ταξιδίων.

Επιπρόσθετο λόγο παίζει και ο πόλεμος στην Ουκρανία, αφού οι απαγορεύσεις όσον αφορά τις πτήσεις στους εναέριους χώρους των δύο εμπόλεμων χωρών έχουν οδηγήσει σε αύξηση του κόστους και επιμήκυνση της διάρκειας των αεροπορικών πτήσεων, περιορίζοντας τη ζήτηση των καταναλωτών.

Τα προβλήματα στην Ευρώπη είναι αισθητά και στην αντίστοιχη αμερικανική αγορά, όπου οι American Airlines Group Inc. και Southwest Airlines είναι ορισμένες από τις αεροπορικές οι οποίες έχουν κληθεί να προσαρμοστούν στη μειωμένη ζήτηση.

Ανάκαμψη

Στη Γερμανία, οι μικρομεσαίες, γνωστές και ως Mittelstand επιχειρήσεις, αποδεικνύονται το τελευταίο «άνδρο» των επαγγελματιών ταξιδιωτών, αφού δεν έχουν τα αντίστοιχα γραφεία σε πολλαπλά σημεία του κόσμου που έχουν οι πολυεθνικές.

Υπάρχουν κι άλλες ενδείξεις επιστροφής των ταξιδιωτών αυτών στα αεροδρόμια, με τον Λουίς Γκαγιέγο της IAG να υποστηρίζει πως αρκετοί από τους εταιρικούς πελάτες θα επιστρέψουν στους αιθέρες όταν η καλοκαιρινή σεζόν και το χάος που αυτή δημιουργεί έχουν τελειώσει.

Duty Free

Σύμφωνα με την Dufry AG η οποία διαχειρίζεται πάνω από 5.500 μαγαζιά σε αεροδρόμια, βενζινάδικα και σιδηροδρομικούς σταθμούς ανά τον κόσμο και τον CEO, Χαβιέ Ροσινιόλ Εσπέλ, θα υπάρξει μία «σταδιακή ανάκαμψη» των επαγγελματιών ταξιδιωτών.

Η Etihad, από την πλευρά της, επιλέγει να θέσει τα διώροφα Airbus A380 και πάλι σε λειτουργία, ελπίζοντας πως θα μπορέσει να γεμίσει τις πρίμιουμ καμπίνες με τουρίστες.

Αύξηση στην κίνηση στο Ηeathrow του Λονδίνου προβλέπει και ο CEO του αεροδρομίου Τζον Χόλαντ-Κέι, δεδομένης της αύξησης των «bleisure» (business and leisure) ταξιδιών των επαγγελματιών.

Διαβάστε ακόμα

Morgan Stanley: Τι προβλέπει για Τράπεζα Πειραιώς και ΤΕΝΕΡΓ στο rebalancing του MSCI (πίνακες)

ΕΛΣΤΑΤ: «Τσίμπησε» στο 2,5% ο πληθωρισμός τον Ιούλιο – Άλμα +12,3% στα τρόφιμα

Βουτιά έως 11% για τις μετοχές των ιταλικών τραπεζών – Βαρύ πλήγμα από την έκτακτη φορολόγηση (upd)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""