Η κρίση του ντίζελ στις ΗΠΑ μπορεί να επιδεινωθεί αυτό το καλοκαίρι με το ενδεχόμενο ελλείψεων και δελτίων στην Ανατολική Ακτή, δήλωσε ο ομογενής δισεκατομμυριούχος Τζον Κατσιματίδης, ο οποίος ανάμεσα σε πολλές άλλες δραστηριότητες είναι και ιδιοκτήτης διυλιστηρίου και δικτύου πρατηρίου καυσίμων.

«Δεν θα εκπλαγώ αν δω το ντίζελ να διατίθεται με δελτίο στην Ανατολική Ακτή αυτό το καλοκαίρι. Αυτή τη στιγμή τα αποθέματα είναι χαμηλά και μπορεί να δούμε έλλειψη τους επόμενους μήνες» δήλωσε ο Κατσιματίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της United Refining Co., σε τηλεφωνική του συνέντευξη, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Τα αποθέματα καυσίμων της Ανατολικής Ακτής έχουν πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1990. Τα εθνικά αποθέματα βρίσκονται επίσης στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 17 ετών, καθώς οι ΗΠΑ έχουν γίνει ο κορυφαίος προμηθευτής ντίζελ στον κόσμο. Οι αγορές καυσίμων βρίσκονται σε αναστάτωση από τότε που οι αυξανόμενες απαγορεύσεις κατά των ρωσικών προϊόντων περιόρισαν έναν από τους κύριους προμηθευτές ενέργειας της Ευρώπης. Με τις εξαγωγές να αποστραγγίζουν τις δεξαμενές των ΗΠΑ, η Ανατολική Ακτή αισθάνεται πιο έντονα την πίεση λόγω της έλλειψης επαρκούς ικανότητας παραγωγής στην περιοχή.

Σημειώνεται ότι η Ανατολική Ακτή έχασε το ένα τρίτο της παραγωγικής δυναμικότητας καυσίμων εν μέσω της πανδημίας.

Οι καταναλωτές αισθάνονται ήδη με την πλάτη στον τοίχο, καθώς οι τιμές του ντίζελ αυξήθηκαν συνεχώς τις τελευταίες 16 ημέρες και έφτασαν το νέο ρεκόρ των 5,553 δολαρίων το γαλόνι την Τρίτη. Παράλληλα, οι τιμές της βενζίνης αυξήθηκαν στο νέο ρεκόρ των 4.404 δολαρίων το γαλόνι.

Οι προμήθειες καυσίμων είναι περιορισμένες σε όλη τη χώρα, αφού τα διυλιστήρια ανέστειλαν τα αναπτυξιακά πλάνα τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν η ζήτηση αποδεκατίστηκε. Η Ανατολική Ακτή υπέστη ένα ιδιαίτερο πλήγμα αφού η Philadelphia Energy Solutions έκλεισε οριστικά το διυλιστήριο της, το οποίο τροφοδοτούσε ολόκληρη την περιοχή, το 2019 μετά από έκρηξη.

Σχέδια έκτακτης ανάγκης

Αρκετές εταιρείες εργάζονται ήδη με βάση τα νέα δεδομένα στην αγορά ντίζελ προκειμένου να κρατήσουν τα φορτηγά βυτία στο δρόμο. Η Pilot Flying J Inc., η οποία διαχειρίζεται στόλο βυτιοφόρων, υιοθέτησε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για να διατηρήσει πλήρως τροφοδοτημένες ορισμένες αγορές της Ανατολικής Ακτής, σύμφωνα με τον Brad Jenkins, ανώτερο αντιπρόεδρο εφοδιασμού και διανομής. Η εταιρεία «λαμβάνει πρόσθετα μέτρα για να εξασφαλίσει επιπλέον εφοδιασμό και να κινητοποιήσει τον στόλο μας για να παραδώσει ντίζελ σε περιοχές με περιορισμένη διαθεσιμότητα, όπως η Βιρτζίνια και η Τζόρτζια», όπως είπε.

Τα αποθέματα βενζίνης έχουν επίσης μειωθεί, καθώς τα διυλιστήρια των ΗΠΑ μεγιστοποίησαν την παραγωγή ντίζελ αυτή την άνοιξη για να καλύψουν το ξαφνικό διεθνές έλλειμμα. Ωστόσο, ο Κατσιματίδης, η εταιρεία του οποίου διαθέτει και λειτουργεί 350 πρατήρια καυσίμων, δεν περιμένει ότι θα υπάρξει έλλειψη στη βενζίνη, αλλά ότι απλά θα είναι πολύ ακριβή.

«Οι οδηγοί θα πληρώσουν τις υψηλότερες τιμές βενζίνης που έχουν πληρωθεί ποτέ για αυτή την εποχή», όπως υποστήριξε, προβλέποντας ότι τα ταξίδια κατά τη διάρκεια των διακοπών θα ξεπεράσουν τους αριθμούς που είδαμε πέρυσι.

Διαβάστε ακόμη:

H TUI αναμένει «δυνατό καλοκαίρι» στα ταξίδια το 2022 (γράφημα)

Το δράμα των αγορών, οι αγωγές για Ρεβυθούσα, οι (άλλοι) Άραβες του Αστέρα Βουλιαγμένης και οι φήμες για Βιοχάλκο

ΕΝΦΙΑ: Ελαφρύνσεις μισό δισ. ευρώ σε 5 εκατ. μικρομεσαία νοικοκυριά