Ιστορικό πλήγμα στη ζήτηση αναμένεται να υποστεί η μεγαλύτερη μεταφορική κοντέινερ στον κόσμο. Όπως ανακοίνωσε η A.P. Moller-Maersk που ελέγχει περίπου το 1/5 του παγκόσμιου στόλου για τη θαλάσσια μεταφορά αγαθών, το πλήγμα από τον Covid-19 θα επιφέρει πτώση 25% στον όγκο των κοντέινερ αυτό το τρίμηνο.

Το σήμα κινδύνου από την Maersk έπεται της προειδοποίησης από πλευράς του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), τον Απρίλιο, στην οποία αναφερόταν ότι η πανδημία πιθανόν να οδηγήσει στη χειρότερη κατάρρευση του διεθνούς εμπορίου από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η Maersk, με έδρα την Κοπεγχάγη, τονίζει ότι η πανδημία του κορωνοϊού «έχει ήδη σημαντική επίδραση στα επίπεδα δραστηριότητας». Η εταιρεία βλέπει πλέον την παγκόσμια αγορά μεταφορών κοντέινερ να συρρικνώνεται στο σύνολο του 2020, έναντι προηγούμενων προβλέψεων για ανάπτυξη μεταξύ 1% και 3%.

Η μετοχή της Maersk άνοιξε με πτώση περί το 5% στο χρηματιστήριο της Κοπεγχάγης. Η αξία της έχει υποχωρήσει πάνω από 30% φέτος, στα 18,5 δισ. δολ.

Το παγκόσμιο εμπόριο κοντέινερ υποχώρησε κατά 4,7% το α’ τρίμηνο,  με τις επιπτώσεις του κορονοϊού να αγγίζουν τόσο την αλυσίδα εφοδιασμού, όσο και τη ζήτηση.

«Ο κορωνοϊός και τα lockdown που ακολούθησαν, οδήγησαν σε μια σημαντικότατη πτωτική τάση στην παραγωγή και στη ζήτηση στα περισσότερα τμήματα του πλανήτη», αναφέρει η Maersk. «Ενώ ορισμένες χώρες αρχίζουν σιγά σιγά να ανοίγουν την οικονομική δραστηριότητα, άλλες βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο αυτής της διαδικασίας».

Ο CEO, Soren Skou, προβλέπει ότι αναμένει μια ανάκαμψη σχήματος U και θεωρεί ότι αυτή τη στιγμή η αγορά βρίσκεται στον πάτο όπου και θα παραμείνει για λίγο διάστημα. Ωστόσο, όπως λέει, στο γ’ και το δ’ τρίμηνο, θα αρχίσουμε να βλέπουμε κάποια ανάκαμψη,

Παρά το ότι  οι προοπτικές παγκοσμίως είναι εξαιρετικά δυσοίωνες, η Maersk κατάφερε να επιτύχει ανάπτυξη των λειτουργικών κερδών της. Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της, τα EBITDA στο α’ τρίμηνο έφτασαν τα 1,52 δισ. δολάρια.

«Δεν είναι απίθανο η εταιρεία να φτάσει κάπου κοντά στα 5,5 δισ. δολ. EBITDA, που αποτελούσε την πρόβλεψη για το σύνολο του 2020, πριν αυτή αποσυρθεί λόγω του κορωνοϊού», αναφέρει ο Per Hansen, οικονομολόγος της Nordnet, εκτιμώντας πάντως ότι θα υπάρξει καθοδική τάση λόγω της τεράστιας αβεβαιότητας.

Τα έσοδα της Maersk αυξήθηκαν ελαφρώς στα 9,57 δισ. δολ., υψηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών, που ανέμεναν έσοδα 9,36 δισ. δολ.