Πτήσεις με ελάχιστους – έως και καθόλου – επιβάτες φαίνεται πως αναγκάζονται να εκτελούν πολλές από τις αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη προκειμένου να διατηρήσουν το δικαίωμα «χρήσης αεροδρομίων».

Οι ισχύοντες κανονισμοί από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προβλέπουν πως οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πραγματοποιούν τουλάχιστον το 50% των αεροπορικών συνδέσεων κάθε δρομολογίου. Διαφορετικά, οι αερομεταφορείς κινδυνεύουν να χάσουν το δικαίωμα απογείωσης και προσγείωσης αεροσκαφών σε συγκεκριμένες ώρες και ημέρες, στα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το CNBC, μάλιστα, η κατάσταση αναμένεται να γίνει ακόμη, πιο ασφυκτική για τις εταιρείες του κλάδου αφού από τον προσεχή Μάρτιο, το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί και άλλο, στο 64%.

Το πρόγραμμα «Fit for 55», όπως ονομάζεται, εγκρίθηκε από την Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021 με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 από την πλευρά της ΕΕ..

Ο φορέας της βιομηχανίας αερολιμένων Airports Council International (ACI) εξέφρασε την υποστήριξή της για τη θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υποστηρίζοντας ότι η μείωση του ορίου χρήσης χρονοθυρίδων (slots) αεροδρομίου στο 50% «σχεδιάστηκε για να αντικατοπτρίζει τις αβεβαιότητες μιας αγοράς που έχει χτυπηθεί άσχημα και της εύθραυστης ανάκαμψης για τις αερομεταφορές».

Παρόλα αυτά, η ραγδαία εκτόξευση των κρουσμάτων της Covid-19 εξαιτίας της μετάλλαξης Όμικρον στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Η Lufthansa είναι μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών που έχει ήδη αναγκαστεί να μειώσει περίπου 33.000 πτήσεις κατά τη χειμερινή περίοδο. Ωστόσο, σύμφωνα με τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς πρέπει να πραγματοποιήσει 18.000 πτήσεις κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου για να καλύψει την απαίτηση χρήσης θέσεων υποδοχής, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της. Η θυγατρική της Brussels Airlines θα πρέπει να πραγματοποιήσει 3.000 σχεδόν κενές πτήσεις μέχρι το τέλος Μαρτίου.

«Λόγω της χαμηλής ζήτησης τον Ιανουάριο, θα είχαμε μειώσει σημαντικά περισσότερες πτήσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Lufthansa, Carsten Spohr, σε γερμανική εφημερίδα στα τέλη Δεκεμβρίου. «Αλλά πρέπει να πραγματοποιήσουμε 18.000 επιπλέον, σχεδόν άδειες πτήσεις το χειμώνα μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουμε τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης» σημειώνει.

«Ενώ υπήρξαν φιλικές προς το κλίμα εξαιρέσεις σχεδόν σε όλα τα άλλα μέρη του κόσμου για την περίοδο της πανδημίας, στην ΕΕ κάτι ανάλογο δεν συνέβη. Οι αποφάσισες της όχι μόνο βλάπτουν το κλίμα αλλά στην πραγματικότητα, είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θέλει να πετύχει με το πρόγραμμά της «Fit for 55» προσθέτει.

Σε αντίθεση με τους στόχους μείωσης του άνθρακα;

«Η Brussels Airlines πραγματοποιεί τουλάχιστον 3.000 πτήσεις – φαντάσματα για τη διατήρηση των χρονοθυρίδων αεροδρομίου», έγραψε η νεαρή ακτιβίστρια από τη Σουηδία Γκρέτα Τούνμπεργκ στο Twitter την περασμένη εβδομάδα, επικαλούμενη τίτλο βελγικής εφημερίδας.

Ο τομέας των αερομεταφορών δημιουργεί περίπου το 14% των εκπομπών άνθρακα από τις συνολικές μεταφορές, καθιστώντας τον τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών μετά τα οδικά ταξίδια, σύμφωνα με την ΕΕ, η οποία υποστηρίζει μάλιστα, πως εαν η παγκόσμια αεροπορία ήταν χώρα, θα βρισκόταν ανάμεσα στους 10 κορυφαίους εκπομπούς σε ολόκληρο τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμα:

Eurobank Equities: Οι αποτιμήσεις των τραπεζών στο Χρηματιστήριο μπορούν να κινηθούν υψηλότερα

Οικονομολόγος του Harvard αποκαλύπτει: 17 κανόνες για διαχειριστείτε με επιτυχία τα οικονομικά σας

Anadolu – έρευνα: Η Κεντρική Τράπεζα της Τουρκίας θα κρατήσει τα επιτόκια σταθερά