Σωρευτικές απώλειες ύψους 51,8 δισ. δολαρίων λόγω του κορωνοϊού αναμένεται να υποστούν φέτος παγκοσμίως οι αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με ανακοίνωση της IATA.

Όπως αναφέρει η IATA, οι αεροπορικές εταιρείες θα παραμείνουν στο «κόκκινο» και το 2022, αλλά με μειωμένες απώλειες, στα 11,6 δισ. δολάρια.

Οι προβλέψεις αυτές δημοσιεύθηκαν με την ευκαιρία της Γενικής Συνέλευσης της IATA που πραγματοποιείται στη Βοστόνη και είναι πιο απαισιόδοξες από εκείνες του Απριλίου, όταν η οργάνωση ανακοίνωσε πως ανέμενε φέτος απώλειες 47,7 δισ. δολαρίων.

Επίσης, η IATA αναθεώρησε προς τα πάνω τις απώλειες που υπέστησαν οι εταιρίες το 2020, στα 137,7 δισ. έναντι 126,4 δισ. δολαρίων.

Όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουόλς, παρά το τεράστιο μέγεθος της υγειονομικής κατάστασης στον τομέα των αερομεταφορών, που θα μεταφραστεί σε σωρευτικές απώλειες τουλάχιστον 200 δισ. δολαρίων από το 2020 έως το 2022, «ξεπεράσαμε σε μεγάλο βαθμό το πιο χαμηλό σημείο της κρίσης».

Και σημείωσε: «Για να επιβιώσουν, οι εταιρείες μείωσαν θεαματικά το κόστος τους και προσάρμοσαν τη δραστηριότητά τους σε όλες τις διαθέσιμες ευκαιρίες», όπως η ανάπτυξη των μεταφορών φορτίων, η ζήτηση για τις οποίες εκτινάχθηκε.

Ωστόσο, η κατάσταση διαφέρει ανάλογα με τις ζώνες δραστηριότητας: Σύμφωνα με την IATA, οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, που επωφελούνται από μια ισχυρή εσωτερική αγορά, θα είναι οι μοναδικές σε θετικό οικονομικό έδαφος το 2022 με αναμενόμενο κέρδος 9,9 δισ. δολαρίων.

Από την πλευρά τους, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες είναι πιο εκτεθειμένες σε δίκτυα μεγάλων αποστάσεων που εξακολουθούν να έχουν προβλήματα εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων και των περιορισμών, θα παραμείνουν καθαρά ελλειμματικές το 2022 με προβλεπόμενες απώλειες ύψους 9,2 δισ. δολαρίων, το οποίο ωστόσο είναι κάτω από το μισό σε σχέση με το 2021 (20,9 δισ.).

Πράγματι, οι εσωτερικές αγορές στο σύνολό τους αναμένεται να φτάσουν το 2021 περίπου το 73% της ζήτησης του 2019, του τελευταίου πλήρους έτους πριν από την κρίση, και το 93% το 2022.

Αντίθετα, σύμφωνα με την IATA, οι διεθνείς αεροπορικές μετακινήσεις θα παραμείνουν μειωμένες, στο 22% των επιπέδων του 2019 το 2021, και στο 44% το 2022.

Σε παγκόσμια κλίμακα, η IATA αναμένει επίσης πως 2,3 δισ. άνθρωποι θα πάρουν το αεροπλάνο το 2021 και 3,4 δισ. το 2022, «περίπου στα επίπεδα του 2014, και πολύ πιο κάτω από τα 4,5 δισ. του 2019». Ο αριθμός αυτός έπεσε στο 1,8 δισ. το 2020.

«Οι άνθρωποι δεν έχασαν την επιθυμία για ταξίδια, όπως βλέπουμε στη ισχυρή ανάπτυξη των εσωτερικών αγορών. Αλλά εμποδίστηκαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό λόγω των περιορισμών, της αβεβαιότητας και της περιπλοκότητας», είπε ο Ουόλς.

«Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις θέλουν να βγουν από την κρίση μέσω των εμβολίων. Πιστεύουμε πως οι εμβολιασμένοι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δουν την ελευθερία τους να περιορίζεται», επανέλαβε.

Όπως είπε ο επικεφαλής της IATA, «η ελευθερία να ταξιδεύουν είναι μια καλή προτροπή, ώστε περισσότεροι άνθρωποι να εμβολιαστούν. Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν και να κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου τα εμβόλια να είναι διαθέσιμα για όλους εκείνους που το επιθυμούν».

Διαβάστε ακόμη

Τρεις φοροελαφρύνσεις στο τραπέζι με τους θεσμούς

Aναδρομικά: Άνοιξε η πλατφόρμα – Πώς θα ενημερωθείτε για τον επανυπολογισμό της σύνταξής σας

Τέξας εναντίον Wall Street: Πόλεμος για την οπλοκατοχή με θύμα την JPMorgan