Τα αίτια της τραγωδίας που διαδραματίστηκε στην πτήση AI171 μεταξύ Αχμενταμπάντ και Γκάτγουικ του Λονδίνου το απόγευμα της Πέμπτης, αναζητούν οι αρχές, που εκτιμούν ότι το μυστήριο θα λυθεί από τα «μαύρα κουτιά», δηλαδή από τους καταγραφείς δεδομένων πτήσης.

Το αεροπλάνο με προορισμό το Λονδίνο είχε μόλις εγκαταλείψει τον διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ πριν συντριβεί στο έδαφος.

Σε ένα βίντεο, το αεροσκάφος φαίνεται να βυθίζεται αργά πίσω από κτίρια κατοικιών, προτού μια τεράστια πύρινη σφαίρα εκτοξευθεί προς τα πάνω.

Μόνο ένας από τους 242 επιβαίνοντες στην πτήση της Air India επέζησε, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία. Ε

κτός από τους επιβαίνοντες, άνθρωποι στο έδαφος σκοτώθηκαν όταν το αεροπλάνο έπεσε πάνω στον ξενώνα του BJ Medical College and Hospital. Συνολικά, τουλάχιστον 290 άνθρωποι είναι νεκροί, δήλωσε στο CNN ένας ανώτερος γιατρός στο Αστικό Νοσοκομείο του Αχμενταμπάντ, ενώ αργότερα, εκπρόσωπος της τοπικής αστυνομίας, ο Κανάν Ντεσάι, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι «265 πτώματα μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο», που σημαίνει ότι 24 άνθρωποι σκοτώθηκαν στο έδαφος όταν το αεροπλάνο συνετρίβη σε κέντρο φιλοξενίας ιατρικού προσωπικού. Η επιχείρηση διάσωσης ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα της Παρασκευής χωρίς να υπάρξει αναφορά για άλλους νεκρούς.

Ανάλυση του CNN με γεωεντοπισμό πολλαπλών βίντεο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εξέταση των δεδομένων παρακολούθησης της πτήσης δείχνει πώς εκτυλίχθηκε το θανατηφόρο περιστατικό.

13.39: Απογείωση

Η πτήση AI171 της Air India απογειώθηκε από το διεθνές αεροδρόμιο Sardar Vallabhbhai Patel του Αχμενταμπάντ στο δυτικό κρατίδιο Γκουτζαράτ της Ινδίας.

Το αεροσκάφος Boeing 787-8 Dreamliner κατευθυνόταν προς το Γκάτγουικ του Λονδίνου και ήταν προγραμματισμένο να προσγειωθεί στις 6.25 μ.μ. τοπική ώρα.

Η Air India δήλωσε ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν 242 επιβάτες και μέλη του πληρώματος. Μεταξύ αυτών 169 Ινδοί υπήκοοι, 53 Βρετανοί, επτά Πορτογάλοι και ένας Καναδός.

Λόγω της μεγάλης ινδικής διασποράς της Βρετανίας, πολλοί από τους επιβαίνοντες μπορεί να επέστρεφαν στην πατρίδα τους μετά από επίσκεψη σε συγγενείς στην Ινδία ή να ταξίδευαν στη Βρετανία για να επισκεφθούν συγγενείς εκεί.

Το FlightRadar 24, ένας ιστότοπος παρακολούθησης πτήσεων, δήλωσε ότι το αεροπλάνο χρησιμοποίησε όλο το μήκος του διαδρόμου 23 του αεροδρομίου του Αχμενταμπάντ, μήκους 11.499 ποδιών, κατά την απογείωσή του.

Η πτήση απογειώθηκε στις 13.39  και επρόκειτο να προσγειωθεί περίπου εννέα ώρες αργότερα.

Δευτερόλεπτα αργότερα: Mayday

Τα δεδομένα από το FlightRadar 24 δείχνουν το αεροπλάνο να φεύγει από το αεροδρόμιο – πριν, ξαφνικά, η παρακολούθηση σταματήσει.

Το αεροσκάφος είχε φτάσει σε ύψος 625 ποδών (190 μέτρων) όταν χάθηκε το σήμα του, ανέφερε ο ιχνηλάτης.

Τα δεδομένα του FlightTracker24 ανέφεραν ότι άρχισε να πέφτει στη γη με ταχύτητα περίπου 475 πόδια ανά λεπτό.

Συνειδητοποιώντας ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, το προσωπικό του αεροπλάνου έκανε σήμα κινδύνου στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας (ATC), δήλωσαν οι ινδικές αρχές πολιτικής αεροπορίας. Η κλήση αυτή έγινε λιγότερο από ένα λεπτό μετά την απογείωση.

Συντριβή

Σε ένα βίντεο που μοιράστηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από ένα άτομο σε απόσταση μόλις 200 μέτρων (655 πόδια) από την περίμετρο του αεροδρομίου, το αεροπλάνο φαίνεται να παλεύει να παραμείνει στον αέρα.

Καθώς το αεροπλάνο πλησιάζει στο έδαφος, η ουρά του αρχίζει να πέφτει σε χαμηλότερο ύψος από τη μύτη του.

Το αεροσκάφος απομακρύνεται όλο και περισσότερο από το άτομο που τραβάει την κάμερα, πριν εξαφανιστεί κάτω από πολυκατοικίες.

Στη συνέχεια, μια τεράστια κόκκινη μπάλα φωτιάς εκτοξεύεται στον ουρανό. Άλλα βίντεο, τραβηγμένα από διαφορετικά σημεία της πόλης, δείχνουν τεράστια σύννεφα μαύρου καπνού.

Τα συντρίμμια

Το αεροπλάνο που μόλις πριν από ένα λεπτό βρισκόταν με ασφάλεια στον διάδρομο προσγείωσης του Αχμενταμπάντ είχε πλέον τυλιχθεί στις φλόγες, σε απόσταση μόλις ενός μιλίου από το αεροδρόμιο.

Οι σοκαριστικές εικόνες έδειχναν την ουρά του αεροπλάνου να έχει σφηνωθεί σε ένα τσιμεντένιο κτίριο. Οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το μεγαλύτερο μέρος του αεροπλάνου είχε πέσει σε έναν ξενώνα που στεγάζει γιατρούς που εργάζονται στο τοπικό νοσοκομείο. Στο εσωτερικό του κτιρίου, οι εικόνες έδειχναν μεταλλικές πλάκες με αφάγωτο φαγητό σε τραπέζια τύπου καφετέριας – με έναν τοίχο να έχει πλέον διαλυθεί από την πρόσκρουση.

Οι ντόπιοι άρχισαν να συγκεντρώνονται γύρω από το κύριο σημείο της συντριβής, καθώς μαύρος καπνός έβγαινε από τα παράθυρά του.

Τα βίντεο έδειχναν φρικιαστικές σκηνές που εκτυλίσσονταν στο δρόμο, καθώς οι άνθρωποι άρχισαν να προσπαθούν να σβήσουν τη φωτιά και να αναζητήσουν επιζώντες.

Τα απανθρακωμένα απομεινάρια της ατράκτου του αεροπλάνου – που έδειχνε ακόμα μέρος της καταχώρησής του, «VT-ANB» – φαίνονται να κείτονται στον γεμάτο συντρίμμια δρόμο. Πιο κοντινά πλάνα έδειχναν καμένα σώματα να ανασύρονται από τα ερείπια. Σε ένα βίντεο, ένας άνδρας ανασύρει μια βαλίτσα από τα συντρίμμια.

Τα επακόλουθα

Μόνο ένα άτομο που επέβαινε στην πτήση επέζησε, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία.

Η εφημερίδα Hindustan Times κατονόμασε τον επιζώντα ως Βρετανό υπήκοο, τον Vishwash Kumar Ramesh, και ανέφερε ότι λαμβάνει θεραπεία. Αυτό που φαίνεται να είναι αντίγραφο του δηλωτικού της πτήσης, το οποίο μοιράστηκε το πρακτορείο ειδήσεων IANS, αναφέρει ότι ο Vishwash Kumar Ramesh είχε λάβει θέση 11A και επιβιβάστηκε.

Η εφημερίδα Hindustan Times ανέφερε ότι μίλησε με τον Ramesh σε τοπικό νοσοκομείο και ανέφερε ότι είπε: “Τριάντα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος και στη συνέχεια το αεροπλάνο συνετρίβη. Όλα συνέβησαν τόσο γρήγορα”.

Η οικογένεια του άνδρα δήλωσε αργότερα ότι μίλησε μαζί του και ανέφερε ότι είναι «καλά», ενώ ένας γιατρός που τον παρακολουθούσε περιέγραψε την κατάστασή του ως «όχι πολύ κρίσιμη» και δήλωσε ότι μπορεί να πάρει σύντομα εξιτήριο.

Ο αριθμός των θυμάτων μεταξύ των ανθρώπων που βρίσκονται στο σημείο παραμένει ασαφής.

Η Ομοσπονδία του Ιατρικού Συλλόγου Όλης της Ινδίας δήλωσε ότι μεταξύ 50 και 60 φοιτητές έχουν εισαχθεί σε τοπικά νοσοκομεία μετά τη συντριβή της πτήσης στον ξενώνα του Ιατρικού Κολλεγίου και Νοσοκομείου BJ. Είπε ότι τέσσερις ή πέντε φοιτητές αγνοούνται και άλλοι δύο ή τρεις βρίσκονται στην εντατική.

Η συντριβή είναι μία από τις πιο θανατηφόρες παγκοσμίως από το 2014, όταν ένα αεροσκάφος της Malaysia Airlines καταρρίφθηκε πάνω από την ανατολική Ουκρανία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 298 επιβαίνοντες.

Ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι δήλωσε ότι το περιστατικό είναι «σπαρακτικό πέρα από κάθε λέξη» και ότι συνεργάζεται με τις αρχές που εμπλέκονται στην καταστροφή. Το αεροπλάνο συνετρίβη στη δυτική περιοχή Γκουτζαράτ της Ινδίας, όπου γεννήθηκε ο Μόντι και όπου διετέλεσε αρχηγός του κρατιδίου από το 2001 έως το 2014.

Μεταξύ των επιβαινόντων που σκοτώθηκαν πιστεύεται ότι ήταν ο Βιτζάι Ρουπάνι, ο πρώην επικεφαλής υπουργός του Γκουτζαράτ.

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Κίρ Στάρμερ δήλωσε ότι οι σκηνές ήταν «καταστροφικές». Ο υπουργός Εξωτερικών του, Ντέιβιντ Λάμι, δήλωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο ενεργοποίησε μια ομάδα κρίσης τόσο στην πρωτεύουσα της Ινδίας, το Νέο Δελχί, όσο και στο Λονδίνο.

Η επόμενη ημέρα

Ενώ η άμεση εστίαση των αρχών είναι η επιβεβαίωση του αριθμού των θυμάτων και η παροχή υποστήριξης στις οικογένειες των θυμάτων, η προσοχή στρέφεται τωρα  στα αίτια της συντριβής.

Οι ερευνητές θα επικεντρωθούν στο κατά πόσον ανθρώπινο λάθος, μηχανική βλάβη, κακή συντήρηση ή συνδυασμός αυτών των παραγόντων έπαιξαν ρόλο στη συντριβή.

Πέρυσι, ένας πληροφοριοδότης ισχυρίστηκε ότι η Boeing έκανε περικοπές στην κατασκευή του μοντέλου 787-Dreamliner, ισχυρισμοί που αμφισβητήθηκαν και χαρακτηρίστηκαν «ανακριβείς» από την Boeing. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών ερευνά την επίσημη καταγγελία του πληροφοριοδότη.

Οι μετοχές της Boeing υποχώρησαν κατά περισσότερο από 7% προσυνεδριακά χθες Πέμπτη. Οι μετοχές πολλών άλλων αεροπορικών εταιρειών επίσης υποχώρησαν.

Για την Boeing, η συντριβή είναι το τελευταίο από μια σειρά περιστατικών που έχουν εντείνει τους φόβους  για την ασφάλεια των αεροσκαφών της.

Για την Air India, η συντριβή θα βλάψει πιθανώς μια πολυετή προσπάθεια να ανατρέψει την εικόνα της ως μια προβληματική, χρεωμένη αεροπορική εταιρεία σε έναν ασφαλή, σύγχρονο αερομεταφορέα που απευθύνεται στην αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη της Ινδίας.

Η τελευταία φορά που η Air India υπέστη ένα τόσο θανατηφόρο δυστύχημα ήταν το 2010, όταν 158 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν ένα από τα αεροσκάφη της ξέφυγε από τον διάδρομο προσγείωσης στη νότια Ινδία.

Διαβάστε ακόμη 

Θα πληρώνατε 11.500 ευρώ για να αφαιρέσετε μικροπλαστικά από το αίμα σας;

European Energy A/S: Μπαίνει και στο energy storage με δύο projects 120 MW

Πόρτο Χέλι: Πράσινο φως από το ΣτΕ για το 5άστερο resort του Ιρλανδού Κόλσον

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα