H Αirbus πρόκειται να λανσάρει μία νέα μονάδα για την κατασκευή αεροσκαφών νέας γενιάς τα οποία θα καταναλώνουν υδρογόνο. Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας, η νέα μονάδα με ονομασία Zero Emission Development Centre (ΖΕDC) στο Filton του Bristol έχει ήδη ξεκινήσει την έρευνα και ανάπτυξη για την κατασκευή των νέων αεροσκαφών ZEROe.

«Όλες οι μονάδες ZEDC στη Βρετανία, την Ισπανία, τη Γερμανία και τη Γαλλία αναμένεται να είναι έτοιμες για λειτουργικά τεστ εδάφους το 2023 και πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις των νέων αεροσκαφών υδρογόνου το 2026», ανέφερε η εταιρεία.

Η κλιματική επίδραση της βιομηχανίας αεροπλοΐας είναι σημαντική. Σύμφωνα με το World Wildlife Fund (WWF), η συγκεκριμένη βιομηχανία αποτελεί «μία από τις γρηγορότερα αυξανόμενες πηγές αερίων του θερμοκηπίου που επιδεινώνουν το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής».

Την περασμένη εβδομάδα, ακτιβιστές και περιβαλλοντικά γκρουπ μήνυσαν την KLM υποστηρίζοντας πως η ολλανδική εταιρεία παραπλανεί την κοινή γνώμη όσον αφορά τη βιωσιμότητα των «καθαρών» πτήσεων.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNBC, o CEO της Airbus, Guillaume Faury υποστήριξε πως η βιομηχανία της αεροπλοΐας θα αντιμετωπίσει σημαντικά εμπόδια εάν δεν καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές αερίων της. Ο Faury παρέθεσε λίστα των προσπαθειών της Airbus για τη βελτίωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των αεροπλάνων της, ενώ τόνισε πως «η βιομηχανία των βιώσιμων καυσίμων αεροσκαφών (SAF) θα πρέπει να εξελιχθεί. Πιστεύω πως θα πετύχουμε το στόχο χρήσης 100% περιβαλλοντικά βιώσιμων καυσίμων μέχρι το τέλος της δεκαετίας».

Ο Faury ανέφερε, παράλληλα, πως «η εταιρεία μας μελετά τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη χρήση αεροσκαφών υδρογόνου. Το υδρογόνο θα αποτελέσει την απόλυτη λύση στη βελτίωση των εκπομπών αερίων της βιομηχανίας μας».

Σύμφωνα με την IEA, το υδρογόνο αποτελεί έναν «ευέλικτο φορέα ενέργειας» και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλούς βιομηχανικούς τομείς.

Μπορεί να παραχθεί μέσω ηλεκτρόλυσης, όπου το νερό διασπάται στα βασικά στοιχεία που το αποτελούν (υδρογόνο και οξυγόνο) με την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Εάν το ρεύμα που χρησιμοποιείται προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) όπως ηλιακή ή αιολική, τότε το υδρογόνο θεωρείται «πράσινο» ή ανανεώσιμο. Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής υδρογόνου αυτή τη στιγμή βασίζεται στην χρήση ηλεκτρικού που παράγεται μέσω καύσης υδρογονανθράκων.

Η Airbus δεν είναι η μόνη εταιρεία αεροπλοΐας που μελετά τη χρήση υδρογόνου για τα αεροσκάφη της. Τον περασμένο Οκτώβριο, η ZeroAvia ανακοίνωσε πως αναπτύσσει 19 αεροσκάφη τα οποία «θα καίνε αποκλειστικά υδρογόνο». Σημειωτέον πως το Σεπτέμβριο του 2020 ένα αεροσκάφος της εταιρείας το οποίο χρησιμοποιούσε υδρογόνο πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση.

 

Διαβάστε επίσης:

Γραφείο Προϋπολογισμού στη Βουλή: Όχι σε πλειοδοσία για νέα μέτρα στήριξης

Συμφόρηση πλοίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια προκαλεί αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα

Βίλα Κοντομηνά: Έχασε τα ασφαλιστικά μέτρα η κόρη του – Την Παρασκευή 24/6 ο πλειστηριασμός (pics) (upd)