Στην απόφαση να υποχρεώσει τα καταστήματα λιανικής να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα προϊόντα που έχουν υποστεί το λεγόμενο «shrinkflation», ήτοι δηλαδή έχει μειωθεί η ποσότητα του προϊόντος στη συσκευασία αλλά με την ίδια τιμή, κατέληξε το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών.

Ο υπουργός Οικονομικών, Μπρούνο Λεμέρ σε ανακοίνωση του χαρακτήρισε το φαινόμενο ως «απάτη» και επεσήμανε την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια για την προστασία των καταναλωτών.

Για το λόγο αυτό, από την 1η Ιουλίου, όλα τα μεσαία και βέβαια τα μεγάλα σούπερ μάρκετ της Γαλλίας θα είναι υποχρεωμένα να αναρτούν συγκεκριμένες πληροφορίες για την τιμή ανά μονάδα, καθώς και αλλαγές στην ποσότητα των προϊόντων. Οι πληροφορίες αυτές και τα σχετικά ταμπελάκια θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα ορατά στα ράφια για μίνιμουμ δύο μήνες, αφότου κάθε εταιρεία προχωρήσει σε οποιαδήποτε σχετική αλλαγή στο προϊόν.

Η απαίτηση αυτή καλύπτει μια ευρεία γκάμα προϊόντων κυρίως βέβαια τροφίμων, αλλά και γενικής οικιακής χρήσης. Εξαιρέσεις θα υπάρχουν μόνο στοχευμένα για μη τυποποιημένα τρόφιμα και προϊόντα που πωλούνται… χύμα.

«Οι καταναλωτές θα πρέπει να κατανοούν την πραγματική εξέλιξη των τιμών των προϊόντων, όταν το μέγεθος τους αλλάζει» ξεκαθαρίζει το υπουργείο.

Παράλληλα, οι καταναλωτές καλούνται ήδη από τώρα να καταγγέλλουν τέτοιου είδους φαινόμενα και παρατυπίες στη γαλλική ιστοσελίδα SignalConso και το σχετικό app που έχει δημιουργηθεί.

Εύλογα, θετική ήταν η αντίδραση των καταναλωτικών ενώσεων, που καλωσόρισαν την είδηση και την πρόθεση της κυβέρνησης να προστατέψει τους καταναλωτές.

Σύμφωνα με την Foodwatch Europe, το φαινόμενο του shrinkflation έχει εξελιχτεί σε… μάστιγα, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές δύσκολα καταλαβαίνουν όταν το προϊόν έχει μειωθεί στη συσκευασία κατά λίγα γραμμάρια, όμως συσσωρευτικά για τις εταιρείες η ποσότητα αυτή είναι αρκετή για να αυξήσουν τα κέρδη τους.

Θυμίζουμε πως η κορυφαία γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ των Carrefour είχε προκαλέσει αίσθηση διεθνώς όταν αποφάσισε μονομερώς, ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο, να τοποθετεί σχετικά ενημερωτικά ταμπελάκια στα προϊόντα ενημερώνοντας το κοινό για περιπτώσεις «shrinkflation» σε καταναλωτικά προϊόντα. Η εταιρεία στην τότε ανακοίνωση της είχε ξεκαθαρίσει πως στόχος της είναι να ασκήσει πίεση στις εταιρείες τροφίμων, ώστε να μειώσουν τις τιμές τους.

Διαβάστε ακόμη

Τι φοβίζει τον Απόστολο Βακάκη και η μεταβλητή για τη μερισματική πολιτική της Jumbo

Τι λέει ο Σταν (στο ΜΜ) για τις εκλογές και για την πιο Δεξιά (της ΝΔ), ο Κ.Μ, τα βαφτίσια και η μπάλα του μπάσκετ, τα δυο deals Helleniq Energy και Αttica Group, ο Βακάκης και η ντόλτσε βίτα στη Φλόριντα

Φόβοι για ενεργειακή κρίση εξαιτίας της σύγκρουσης Ισραήλ – Ιράν 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ