Διεθνή

Έρευνες: Πόσες ώρες σε μαθήματα και εργασία χάθηκαν από την πανδημία

  • newsroom


Τι δείχνουν οι έρευνες της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO) και της Unicef – Οι προβλέψεις για το μέλλον

Η πανδημία έχει φέρει τα πάνω κάτω στην καθημερινότητα μας, φέρνοντας ανατροπές σχεδόν σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως ο τρόπος που δουλεύουμε, που διασκεδάζουν και που μαθαίνουμε.

Ακόμα και οι πιο απλές ανθρώπινες δραστηριότητες προσαρμόζονται στις επιταγές της νέας κανονικότητας.

Στον επαγγελματικό τομέα, αλλά και στην εκπαίδευση οι αλλαγές είναι σημαντικές. Τα lockdown έφεραν όχι απλώς την τηλεργασία, αλλά και αναστολή σε πολλά επαγγέλματα και την τηλεκπαίδευση.

Και σε κάποια επαγγέλματα η πίεση είναι πολύ σημαντική και παρατηρούνται ελλείψεις, με αποτέλεσμα η μία μετά την άλλη οι χώρες να αλλάζουν τους κανόνες και τις προϋποθέσεις προκειμένου να προσελκύσουν εργαζόμενους.

Οι χαμένες εργατοώρες

Το 8,8% των παγκόσμιων ωρών εργασίας χάθηκαν το 2020 εξαιτίας της πανδημίας, σχεδόν τετραπλάσιες από τις απώλειες που υπήρξαν στην οικονομική κρίση του 2009, σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO).

Οι απώλειες αντιστοιχούν σε 255 εκατομμύρια θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης και σε αυτές περιλαμβάνεται ο άνευ προηγουμένου αριθμός των 114 εκατομμυρίων εργαζομένων που μπήκαν στις τάξεις των ανέργων. Επίσης, περιλαμβάνονται εκείνοι των οποίων μειώθηκαν οι ώρες εργασίας, λόγω των περιορισμών, σύμφωνα με την ILO.

«Αυτές οι μαζικές απώλειες είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του παγκοσμίου εισοδήματος από την εργασία κατά 8,3% (αν δεν υπολογιστούν τα μέτρα στήριξης), ποσοστό που αντιστοιχεί σε 3,7 τρισεκατομμύρια δολάρια ή το 4,4% του παγκόσμιου ΑΕΠ», ανέφερε η ILO σε έκθεση.

Και για το 2021, παρά το γεγονός ότι τα λοκντάουν δεν ήταν τόσο διευρυμένα, η εικόνα είναι επίσης ανησυχητική: υπολογίζεται ότι χάθηκαν πάνω από 125 εκατ. ώρες εργασίας.

«Αυτή ήταν η πιο βαριά κρίση στον κόσμο της εργασίας από τη Μεγάλη Ύφεση του 1930. Ο αντίκτυπός της είναι πολύ μεγαλύτερος από εκείνον της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2009», δήλωσε ο Γκάι Ράιντερ, γενικός διευθυντής της ILO.

Χαμένα μαθήματα

Σύμφωνα με την UNICEF οι μαθητές σε όλο τον κόσμο έχουν χάσει περίπου 1,8 τρισεκατομμύρια ώρες από την έναρξη της πανδημίας COVID-19 και τα επακόλουθα lockdown, αριθμός που αυξάνεται.

Παγκοσμίως, περίπου 131 εκατομμύρια μαθητές σε 11 χώρες έχουν χάσει τα τρία τέταρτα της προσωπικής μάθησής τους από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Σεπτέμβριο του 2021. Μεταξύ αυτών, το 59% –ή σχεδόν 77 εκατομμύρια– έχουν χάσει σχεδόν όλο το χρόνο της δια ζώσης διδασκαλίας κλειστά. Επιπλέον, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της UNESCO , περισσότεροι από 870 εκατομμύρια μαθητές σε όλα τα επίπεδα αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εκπαίδευσή τους.

Ζητείται επειγόντως προσωπικό

Καθώς η πολύ μεταδοτική μετάλλαξη Όμικρον γίνεται κυρίαρχη και αναγκάζει εκατοντάδες χιλιάδες να απομονωθούν, η πίεση αυξάνεται στους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας, στην αστυνομία και στους πυροσβέστες, με τους δασκάλους να ακολουθούν καθώς τα σχολεία έχουν ανοίξει και πάλι μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Η Βρετανία, η Γαλλία, η Ελβετία, η Ισπανία και το Βέλγιο παρέχουν ήδη κίνητρα ή μειώνουν την καραντίνα ώστε να διευκολύνουν το προσωπικό που έχει προσβληθεί να επιστρέψει στην εργασία του.

Η Γαλλία και η Ελβετία μείωσαν και τις δύο περιόδους καραντίνας σε επτά ημέρες από 10 για όσους έχουν θετικό τεστ.

Η Βρετανία, η οποία πλήττεται και από το Brexit αναζητεί επίσης εργαζόμενους, ενώ οι ΗΠΑ ταλανίζονται από τη Μεγάλη Παραίτηση, με εκατομμύρια κενές θέσεις εργασίας να αναζητούν πλήρωση.

Διαβάστε ακόμα:

ΟΑΕΔ: Αναζητά ελληνόφωνο προσωπικό για εργασία στη Μάλτα με ετήσιες απολαβές €23.500

Ποια ειδική άδεια με αποδοχές δικαιούμαι λόγω νόσησης του παιδιού μου από Covid-19;

Δραματική και το 2022 η κατάσταση στα εμπορικά λιμάνια – Καθυστερήσεις έως και 45 ημέρες