H ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία και πιο συγκεκριμένα η Fiat έζησε μεγάλες δόξες στα motorsports, ιδίως στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι καθώς κατέκτησε τον τίτλο στην κατηγορία των κατασκευαστών τρεις χρονιές, το 1977, 1978 και 1980, με την αγωνιστική έκδοση του Fiat 131.

Στo εν λόγω μοντέλο, που παρουσιάστηκε το 1974, αρχικά δεν είχε προβλεφθεί η συμμετοχή του σε αγώνες. Με την πάροδο όμως των ετών, οι ιθύνοντες της εταιρείας αποφάσισαν να συνεργαστούν με το αγωνιστικό τμήμα της Abarth, το οποίο ανέλαβε την εξέλιξή του σε ένα πραγματικά εκπληκτικό όχημα. Αλλά προέκυψε και ένα επιπλέον θέμα, αυτό της απαραίτητης ομολογκασιόν για να μπορεί να συμμετέχει στα ράλι του πρωταθλήματος.

Για τον λόγο αυτό, η Fiat κατασκεύασε 400 συνολικά ειδικές εκδόσεις του σεντάν μοντέλου, οι οποίες έφεραν την ονομασία 131 Abarth Rally Stradale, όπως αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Και ενώ η συμβατική έκδοση διέθετε ένα συντηρητικό σχεδιασμό, η Stradale είναι ακριβώς το αντίθετο. Εδώ κυριαρχούν τα εκτεταμένα φτερά, η απουσία των προφυλακτήρων και η πληθώρα αεροδυναμικών βοηθημάτων, όπως οι εισαγωγές για τον αέρα, σε καπό και εμπρός από τους πίσω τροχούς.

Για να διατηρηθεί σε σχετικά χαμηλά επίπεδα το βάρος οι τεχνικοί της Abarth τοποθέτησαν αρκετά τμήματα από fiberglass, ενώ τοποθετήθηκε και νέα ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς.

Κάτω από το καπό βρίσκεται τοποθετημένος ένας δίλιτρος 16βάλβιδος κινητήρας με διπλά καρμπυρατέρ, με απόδοση 140 PS, που συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Διαβάστε στη συνέχεια του κειμένου στο newsauto