Στις αρχές του 2020, όταν ξέσπασε η πανδημία, οι περισσότερες κυβερνήσεις στον κόσμο, επέβαλαν καθολικά lockdown. Τα καταστήματα, αναγκάστηκαν τότε, να κατεβάσουν ρολά και οι επιχειρήσεις προκειμένου να επιβιώσουν στράφηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. 

Όμως, η επιχειρηματίας Χρυσάνθη Ιντιάνα πέτυχε κάτι απροσδόκητο. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η εταιρείας της κατάφερε να ανοίξει και άλλα φυσικά καταστήματα, την ίδια ώρα που η ζήτηση για online shopping εκτοξευόταν. 

Η Social bella (στην Ινδονησία, Sociolla), η νεοσύστατη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου ομορφιάς και καλλυντικών της Ιντιάνα, διατηρούσε μόλις, δύο καταστήματα στην Ινδονησία μέχρι, το 2019. Ωστόσο, στο τέλος του 2021, ο αριθμός των φυσικών καταστημάτων της εταιρείας αυξήθηκε περίπου κατά «10 φορές».

«Πολλοί ήταν εκείνοι οι οποίοι μας είπαν ότι αυτή θα ήταν μια πολύ τολμηρή κίνηση, να ανοίξουμε δηλαδή, νέα καταστήματα την ίδια ώρα που οι περισσότεροι έβαλαν λουκέτο», αναφέρει χαρακτηριστικά. Αλλά αυτή ήταν μια «καλά υπολογισμένη» κίνηση για την Social Bella.

Ο συνδυασμός online και offline παρουσίας, μετέτρεψε την startup της σε έναν όμιλο ομορφιάς αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Από το 2018, η Social Bella έχει συγκεντρώσει περίπου 225 εκατομμύρια δολάρια και έχει δημιουργήσει μια εντυπωσιακή λίστα επενδυτών που περιλαμβάνει τις East Ventures, Jungle Ventures, Temasek και Pavilion Capital.  Η Ιντιάνα, συνιδρυτής και επικεφαλής μάρκετινγκ της Social Bella, αποκαλύπτει μιλώντας στο CNBC, πως η ιδέα για την επιχείρηση προέκυψε το 2015, όταν η Ιντιάνα επέστρεψε στην Τζακάρτα, μετά από σπουδές στην Αυστραλία.

«Θυμάμαι ακόμα έντονα ότι υπάρχουν πολλοί παρόμοιοι πωλητές στο διαδίκτυο, ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που ισχυρίζονταν ότι πωλούσαν επώνυμα προϊόντα τα οποία ωστόσο, δεν ήταν αυθεντικά», αναφέρει η Ιντιάνα.

Πράγματι, οι απομιμήσεις στην Ινδονησία αποτελούν συχνό φαινόμενο, χάρη στο φθηνό κόστος εργασίας και τα υλικά. Σύμφωνα με τοπική έκθεση, οι ινδονησιακές αρχές κατέσχεσαν απομιμήσεις καλλυντικών αξίας 9 εκατομμυρίων δολαρίων το 2018 – διπλάσιο από το ποσό του προηγούμενου έτους. Αποφασισμένη να οικοδομήσει έναν χώρο όπου οι καταναλωτές μπορούν να αποκτήσουν προϊόντα που είναι ασφαλή και αυθεντικά, το 2015 η Ιντιάνα συνεργάστηκε με τον αδερφό και τον σύντροφό της προκειμένου να λανσάρουν την Social Bella, με αρχικό κεφάλαιο περίπου 13.000 δολαρίων.

Σήμερα, η Social Bella διαθέτει 47 καταστήματα στην Ινδονησία και 16 στο Βιετνάμ. Επιπλέον, η επιχείρηση λειτουργεί συγχρόνως, τη Soco, τη μεγαλύτερη διαδικτυακή υπηρεσία για κριτικές προϊόντων ομορφιάς στην Ινδονησία. Η Soco έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 2,5 εκατομμύρια κριτικές για περίπου 36.000 προϊόντα.

Παράλληλα, η Social Bella διαχειρίζεται τη Beauty Journal, έναν ιστότοπο για τον τρόπο ζωής και τη Lilla, έναν διαδικτυακό κατάστημα λιανικής για μητέρες και μωρά. Όλα αυτά είναι μέρος της οικοδόμησης του επιχειρηματικού «οικοσυστήματος», όπως το αποκαλεί η Ιντιάνα. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι κλιμακώνουμε και προσεγγίζουμε όλο και περισσότερους καταναλωτές», προσθέτει.

Η Social Bella διαθέτει πλέον, περισσότερους από 30 εκατομμύρια χρήστες σε όλες τις επιχειρηματικές της μονάδες πουλώντας ένα απόθεμα 12.000 προϊόντων από 400 μάρκες παγκοσμίως.

Είναι επόμενος μονόκερος της Ινδονησίας;

Τα τελευταία δύο χρόνια, η εταιρεία της Ιντιάνα αναπτύχθηκε ραγδαία. Ενώ το 2020, η εταιρεία της λειτουργούσε μόλις, τρία καταστήματα στην Ινδονησία, σήμερα, υπάρχουν 47 καταστήματα στη συγκεκριμένη περιοχή και επιπλέον, 16 στο Βιετνάμ. Η έξυπνη προσέγγιση της Social Bella έχει τραβήξει επίσης τα βλέμματα των επενδυτών.

Ο τελευταίος γύρος συγκέντρωσης κεφαλαίων τον Οκτώβριο του 2022 άγγιξε τα 60 εκατομμύρια δολάρια. Έχει αναφερθεί ότι η εταιρεία με έδρα την Τζακάρτα διαπραγματεύεται έναν γύρο χρηματοδότησης που θα ωθήσει την αποτίμησή της στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Διαβάστε ακόμη:

Ενεργειακή κρίση: Κάψαμε ρεύμα για να ζεσταθούμε αλλά δεν μαγειρέψαμε

“Αγριοι και νομάδες” ανάβουν φωτιά και στήνουν αξέχαστα τραπέζια στο πουθενά

Ο γρίφος του Bitcoin: Από τις βλέψεις για $250.000 στον εφιάλτη των $10.000 – Πώς ξεγελάστηκαν οι επενδυτές