Σωρευτικές απώλειες ύψους 51,8 δισ. δολαρίων, θα υποστούν φέτος οι αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως λόγω Covid-19, παραμένοντας στο «κόκκινο» το 2022, με μειωμένες απώλειες ωστόσο στα 11,6 δισ., όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα 4/10 η ένωσή τους, IATA.

Αυτές οι προβλέψεις που δημοσιεύθηκαν με την ευκαιρία της Γενικής Συνέλευσης της IATA που πραγματοποιείται στη Βοστόνη (ΗΠΑ), είναι πιο απαισιόδοξες από εκείνες του Απριλίου, όταν η οργάνωση ανακοίνωσε πως ανέμενε απώλειες 47,7 δισ. δολαρίων φέτος.

Η IATA αναθεώρησε επίσης προς τα πάνω τις απώλειες που υπέστησαν οι εταιρίες το 2020, στα 137,7 δισ. έναντι 126,4 δισ.

Παρά το “τεράστιο μέγεθος” της υγειονομικής κατάστασης στον τομέα των αερομεταφορών, που θα μεταφραστεί σε σωρευτικές απώλειες τουλάχιστον 200 δισ. δολαρίων από το 2020 έως το 2022, «ξεπεράσαμε σε μεγάλο βαθμό το πιο χαμηλό σημείο της κρίσης», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουόλς.

«Για να επιβιώσουν, οι εταιρίες μείωσαν θεαματικά το κόστος τους και προσάρμοσαν τη δραστηριότητά τους σε όλες τις διαθέσιμες ευκαιρίες», όπως η ανάπτυξη των μεταφορών φορτίων, η ζήτηση για τις οποίες εκτινάχθηκε, σημείωσε.

Η κατάσταση διαφέρει ωστόσο ανάλογα με τις ζώνες δραστηριότητας: οι αμερικανικές εταιρίες, που επωφελούνται από μια ισχυρή εσωτερική αγορά, θα είναι οι μοναδικές σε θετικό οικονομικό έδαφος το 2022 με αναμενόμενο κέρδος 9,9 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την Iata (Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών)

Από την πλευρά τους, οι ευρωπαϊκές εταιρίες, που είναι πιο εκτεθειμένες σε δίκτυα μεγάλων αποστάσεων που εξακολουθούν να έχουν προβλήματα εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων και των περιορισμών, θα παραμείνουν καθαρά ελλειμματικές το 2022 με προβλεπόμενες απώλειες ύψους 9,2 δισ. δολαρίων, το οποίο ωστόσο είναι κάτω από το μισό σε σχέση με το 2021 (20,9 δισ.).

Πράγματι, οι εσωτερικές αγορές στο σύνολό τους αναμένεται να φθάσουν το 2021 περίπου το 73% της ζήτησης του 2019, του τελευταίου πλήρους έτους πριν από την κρίση, και το 93% το 2022.

Αντίθετα, οι διεθνείς αεροπορικές μετακινήσεις θα παραμείνουν μειωμένες, στο 22% των επιπέδων του 2019 το 2021, και στο 44% το 2022, σύμφωνα με την IATA.

Σε παγκόσμια κλίμακα, η IATA αναμένει επίσης πως 2,3 δισ. άνθρωποι θα πάρουν το αεροπλάνο το 2021 και 3,4 δισ., το 2022, «περίπου στα επίπεδα του 2014, και πολύ πιο κάτω από τα 4,5 δισ. του 2019». Ο αριθμός αυτός έπεσε στο 1,8 δισ. το 2020.

«Οι άνθρωποι δεν έχασαν την επιθυμία για ταξίδια, όπως βλέπουμε στη ισχυρή ανάπτυξη των εσωτερικών αγορών. Αλλά εμποδίστηκαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό λόγω των περιορισμών, της αβεβαιότητας και της περιπλοκότητας», είπε ο Ουόλς.

«Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις θέλουν να βγουν από την κρίση μέσω των εμβολίων. Πιστεύουμε πως οι εμβολιασμένοι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δουν την ελευθερία τους να περιορίζεται», επανέλαβε.

Όπως είπε ο επικεφαλής της IATA, «η ελευθερία να ταξιδεύουν είναι μια καλή προτροπή ώστε περισσότεροι άνθρωποι να εμβολιαστούν. Οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν και να κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου τα εμβόλια να είναι διαθέσιμα για όλους εκείνους που το επιθυμούν».

Διαβάστε ακόμη: 

JP Morgan: Η πτώση στις τιμές των μετοχών δημιουργεί ευκαιρίες – Πώς αποτιμά τους ελληνικούς τίτλους 

Goop: Γιατί οι εργαζόμενοι εγκαταλείπουν την επιχείρηση της Γκουίνεθ Πάλτροου – Έχει χάσει 140 υπαλλήλους σε 2 χρόνια 

Φυσικό αέριο: Νέα έκρηξη στις τιμές και ιστορικό χαμηλό στα αποθέματα «τινάζουν» στον αέρα την αγορά ενέργειας