search icon

Διεθνή

Κίνα: Οι τεχνολογικοί «γίγαντες» πέρασαν το χειρότερο τρίμηνο μέχρι σήμερα

Η οικονομία της Κίνας αναπτύχθηκε μόλις 0,4% στο δεύτερο τρίμηνο και αυτό επηρέασε την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή καθώς και τις δαπάνες από εταιρείες σε τομείς, όπως η διαφήμιση και το cloud computing

Η πολιτική μηδενικού Covid του Πεκίνου άφησε βαριά το αποτύπωμά της στην κινεζική οικονομία και στις κινεζικές επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι κινεζικοί τεχνολογικοί κολοσσοί γνώρισαν το χειρότερο τρίμηνο στην ιστορία τους την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου.

Στο δεύτερο τρίμηνο, η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba δεν παρουσίασε αύξηση εσόδων, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά σε τρίμηνό της σε ετήσια βάση, ενώ ο γίγαντας των social media, Tencent, ανακοίνωσε την πρώτη μείωση των πωλήσεών του έως σήμερα. Η JD.com, ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στο ηλεκτρονικό εμπόριο της Κίνας, σημείωσε την πιο μικρή αύξηση εσόδων στην ιστορία του, ενώ η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng παρουσίασε μεγαλύτερες του αναμενομένου ζημίες.

Στο συγκεκριμένο τρίμηνο, η Κίνα ακολούθησε πολιτική μηδενικών κρουσμάτων κορωνοϊού, μετά το νέο κύμα έξαρσης της πανδημίας, εφαρμόζοντας lockdowns και μαζικά τεστ προκειμένου να συγκρατήσει την εξάπλωση της νόσου. Μεγάλες πόλεις, όπως Σανγκάη, παρέμειναν κλειστές για αρκετές εβδομάδες.

Οι γίγαντες του Διαδικτύου της Κίνας γνώρισαν εντυπωσιακή ανάπτυξη στη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι άνθρωποι στράφηκαν σε διαδικτυακές υπηρεσίες όπως οι αγορές και τα παιχνίδια εν μέσω lockdown. Αυτό έχει κάνει πιο δύσκολες τις συγκρίσεις από έτος σε έτος. Τώρα, η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις που έχουν κάνει το μακροοικονομικό περιβάλλον ακόμη πιο αυστηρό.

Ο τεχνολογικός τομέας της Κίνας συνεχίζει να αντιμετωπίζει ένα πολύ αυστηρότερο ρυθμιστικό περιβάλλον. Τα τελευταία δύο χρόνια, η Κίνα έχει εισαγάγει πολύ πιο αυστηρή πολιτική σε τομείς από τα τυχερά παιχνίδια έως την προστασία δεδομένων.

Με τους ρυθμούς ανάπτυξης δε να επιβραδύνονται πιο απότομα από τα προηγούμενα χρόνια, οι επενδυτές είναι προσεκτικοί ως προς τις προοπτικές τους. Η οικονομία της Κίνας αναπτύχθηκε μόλις 0,4% στο δεύτερο τρίμηνο και αυτό επηρέασε την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή καθώς και τις δαπάνες από εταιρείες σε τομείς, όπως η διαφήμιση και το cloud computing.

Διαβάστε ακόμη:

ΕΚΤ: Στα €2,591 τρισ. οι αγοραπωλησίες ομολόγων από 13 έως 19 Αυγούστου

Goldman Sachs: Το βλέμμα σε φυσικό αέριο, επιτόκια και ιταλικές εκλογές στην Ευρώπη

Ενεργή εκστρατεία phishing με πρόσχημα τα ΕΛΤΑ ανακάλυψε η Kaspersky

 

Exit mobile version