Μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν πληρωμές με τη χρήση βιομετρικών στοιχείων, όπως η αναγνώριση προσώπου και η σάρωση δακτυλικών αποτυπωμάτων, εφαρμόζει πιλοτικά η Mastercard.

Όπως αναφέρει το CNBC, η εταιρεία ξεκίνησε την Τρίτη (17.5.2022) να εφαρμόζει πιλοτικά το πρόγραμμα σε καταστήματα λιανικής, στο ταμείο των οποίων οι καταναλωτές αντί να χρησιμοποιούν την κάρτα τους, θα μπορούν να πιστοποιούν τις πληρωμές τους δείχνοντας το πρόσωπό τους ή την παλάμη του χεριού τους.

Το πρόγραμμα έχει αρχίσει ήδη να εφαρμόζεται σε πέντε καταστήματα St Marche στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, ενώ σύμφωνα με τη Mastercard μέσα στο 2022 θα επεκταθεί στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία.

«Η έρευνα που έχουμε κάνει μας έδειξε ότι στους καταναλωτές αρέσουν τα βιομετρικά στοιχεία», είπε στο CNBC ο Ajay Bhalla, πρόεδρος του τμήματος κυβερνοχώρου και πληροφορικής της Mastercard.

«Θέλουν οι πληρωμές που κάνουν στα καταστήματα να είναι τόσο βολικές, όσο το να ανοίγουν το τηλέφωνό τους», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με πρόβλεψη της Juniper Research, μέχρι το 2025 αναμένεται να χρησιμοποιήσουν τη νέα τεχνολογία της Mastercard περίπου 1,4 δισ. άνθρωποι, αριθμός υπερδιπλάσιος από τα 671 εκατ., για τα οποία γινόταν λόγος το 2020.

Όπως αναφέρει το CNBC, για να μπορέσει κανείς να χρησιμοποιήσει αυτήν την τεχνολογία για τις πληρωμές του, θα πρέπει να τραβήξει μια φωτογραφία του προσώπου του ή σαρώσει το δακτυλικό του αποτύπωμα και να το καταχωρήσετε σε μια εφαρμογή, είτε μέσω smartphone, είτε σε κάποιο τερματικό πληρωμής. Στη συνέχεια, προστίθεται η πιστωτική κάρτα που συνδέεται με τα βιομετρικά δεδομένα.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι παρόμοια με εκείνη που δοκιμάζει η Amazon στις ΗΠΑ, ενώ σύμφωνα με τον Ajay Bhalla το όραμα της Mastercard είναι μακροπρόθεσμα να κάνει την τεχνολογία «παγκοσμίως διαλειτουργική», ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε.

Ζητήματα ασφάλειας

Ωστόσο, η χρήση βιομετρικών στοιχείων για πληρωμές προκαλεί ανησυχίες και ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και το απόρρητο των συναλλαγών. Η Mastercard αναφέρει ότι όλα τα δεδομένα που εισάγουν οι πελάτες στο σύστημά της είναι κρυπτογραφημένα με τέτοιον τρόπο, που διασφαλίζει ότι το απόρρητο δεν εκτίθεται σε κινδύνους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Mastercard, κατά την εγγραφή των πελατών η σάρωση προσώπου ή δακτυλικών αποτυπωμάτων αντικαθίσταται με ένα «κουπόνι», μια τυχαία σειρά αλφαριθμητικών χαρακτήρων, και στη συνέχεια συνδέεται με την κάρτα πληρωμών. Επίσης, η Mastercard ανέφερε ότι έχει δημιουργήσει ένα σύνολο από πρότυπα, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα δεδομένα των χρηστών προστατεύονται, και ότι συνεργάζεται για αυτό με πολλές εταιρείες, όπως οι Fujitsu, NEC, Payface, Aurus, PaybyFace και PopID.

Σύμφωνα με τον Ajay Bhalla, τα βιομετρικά εργαλεία της Mastercard θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάπτυξη της υποδομής πληρωμών για το metaverse, καθώς όπως είπε: «Αυτό για το οποίο εργαζόμαστε, είναι το μετασύμπαν».

Διαβάστε ακόμη

BofA: Η αύξηση των επιτοκίων μεταμορφώνεται σε αναπτυξιακό σοκ

Η αύξηση του πληθωρισμού παγκοσμίως φέρνει κέρδη στη Ναυτιλία

Άντερσον: Στις 18/5 η Σουηδία και η Φινλανδία θα καταθέσουν αίτηση για ένταξη στο ΝΑΤΟ