Οι τελευταίοι τρεις μήνες κάθε έτους είναι από τους πιο εμπορικούς μήνες όλου του χρόνου. Οι καταστηματάρχες ανυπομονούν για τις ημέρες των εορτών ώστε να αυξήσουν τον τζίρο τους. Καταστήματα γεμάτα κόσμο, ουρές, κίνηση.

Η φετινή χρονιά, ωστόσο, είναι αρκετά διαφορετική και δεν θυμίζει σε τίποτα τα προηγούμενα χρόνια. Φέτος, οι περισσότεροι καταναλωτές επέλεξαν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά. 

Έρευνα που διεξήχθη από την McKinsey & Company τον Σεπτέμβριο, έδειξε ότι 37% των καταναλωτών αναμένεται να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε διαδικτυακές αγορές φέτος σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 3.500 καταναλωτές από διάφορες χώρες όπως η  ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κίνα, η Γερμανία αλλά και η Γαλλία.

Διαπιστώθηκε ακόμη, ότι μόνο το 10% σκοπεύει να αυξήσει το χρόνο του σε φυσικά καταστήματα.

Βέβαια από τον Σεπτέμβριο – όταν και διεξήχθη η έρευνα – πολλές χώρες έχουν επιβάλλει καθολικά lockdown.

Το γεγονός αυτό καθιστά αναπόφευκτη την κατανάλωση αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου για όσους επιθυμούν να πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους.

«Πλήθος καταναλωτών θα στραφεί στο διαδίκτυο. Θα επιλέξει την ασφάλεια και την ευκολία. Ηλεκτρονικές εφαρμογές και e-shop θα βγουν κερδισμένοι.» αναφέρει η εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στην έρευνα.

Έκρηξη ηλεκτρονικών αγορών

Οι κινεζικοί γίγαντες ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba και JD.com σημείωσαν νέα ρεκόρ συγκεντρώνοντας περίπου 115 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις σε όλους τους ιστότοπους αγορών τους κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Singles Day τον Νοέμβριο.

Τα χρήματα που ξόδεψαν φέτος οι καταναλωτές την Black Friday, αυξήθηκαν σχεδόν 22% για να φτάσουν νέο ρεκόρ ύψους 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις της Cyber ​​Monday έφτασαν τα 10,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

To E-commerce ήρθε για να μείνει

Οι παίκτες ηλεκτρονικού εμπορίου στη Νοτιοανατολική Ασία ευδοκιμούν.

«Η περίοδος στο τέλος του έτους είναι πάντα περίοδος αιχμής για πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Είναι η περίοδος των εορτών έτσι οι άνθρωποι αγοράζουν περισσότερα για τον εαυτό τους και τα αγαπημένα τους πρόσωπα.» δηλώνει στο CNBC, η Τζέσικα Λιου, αντιπρόεδρος της Lazada Group.

«Για τη φετινή σεζόν (Οκτώβριος-Δεκέμβριος), οι παραγγελίες διπλασιάστηκαν καθώς περισσότεροι άνθρωποι κάνουν τις αγορές του διαδικτυακά και πιο συχνά», προσθέτει.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι μεταβολές στα πρότυπα κατανάλωσης που παρατηρούνται λόγω της πανδημίας, όπως η αυξανόμενη προτίμηση για online ψώνια, πρόκειται να συνεχιστεί και όταν ακόμη επέλθει η κανονικότητα.

Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να συνεχιστεί και τουλάχιστον στη Νοτιοανατολική Ασία. Μάλιστα προβλέπεται να είναι ο κύριος μοχλός της οικονομίας του διαδικτύου της περιοχής, σύμφωνα με έκθεση.

Η Shopee είδε «έντονη ανάπτυξη» μεταξύ αγοραστών και πωλητών στον ιστότοπό της καθ’ ‘όλη τη διάρκεια του έτους και πούλησε 200 εκατομμύρια προϊόντα κατά την 11η Νοεμβρίου.

Ο Τόρενς Πανγκ διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου Shopee, δήλωσε ότι αναμένει να δει την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτός των μεγάλων πόλεων το επόμενο έτος καθώς οι πελάτες γίνονται πιο εξοικειωμένοι και άνετοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Διαβάστε ακόμη:

Κωδικός «Λευκός Χρυσός»: Γιατί ο Πάνος Γερμανός θα επενδύσει 200 εκατ. για νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών λιθίου

ΔΕΔΔΗΕ: Έρχονται 7,5 εκατομμύρια έξυπνοι μετρητές που φέρνουν επανάσταση στην διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας

Η αδικία του Απόστολου, το ραντεβού του Σωκράτη, τα ψάρια του Καλλιμάνη και τα ακίνητα του Μυστακίδη