search icon

Διεθνή

Ουκρανία: Θα φτιάξει ξανά το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου

Η εισβολή των Ρώσων άφησε πίσω της καμένη γη και φυσικά και το Antonov An-225 μεταξύ άλλων, παντελώς κατεστραμμένο

Το θρυλικό Antonov An-225 επιθυμεί να επαναφέρει στους αιθέρες η Ουκρανία, μετά την κατάληψη της Μαριούπολης.

Η καταστροφή από βομβαρδισμό του μεγαλύτερου φορτηγού αεροπλάνου στον κόσμο, ήταν η αφορμή για να αναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες του.

Το Antonov κοσμούσε το Διεθνές Αεροδρόμιο της Ουκρανίας και αποτελούσε σύμβολο δύναμης και τεχνολογίας από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης. Η εισβολή των Ρώσων άφησε πίσω της καμένη γη και φυσικά και το Antonov An-225 μεταξύ άλλων, παντελώς κατεστραμμένο. Ο Ζελένσκι σε πρώτη φάση επιχείρησε να συγκεντρώσει χρήματα έτσι ώστε να φτιαχτεί εκ νέου το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου με τα χρώματα της ουκρανικής σημαίας. Ο Ερντογάν ωστόσο του γύρισε την πλάτη και οι εύποροι Ουκρανοί συγκέντρωσαν ελάχιστα χρήματα.

Έτσι, σκέφτηκαν το plan b, που και πάλι θα χρειαστεί περίπου 800 εκ. ευρώ για να υλοποιηθεί και έχει μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον. Υπάρχει ένα δεύτερο πλαίσιο ίδιο με αυτό του Antonov An-225 από τη δεκαετία του 1980, και είναι 70% έτοιμο μέχρι να πάρει την τελική του μορφή. Έτσι το άφησαν οι Σοβιετικοί, που είχαν σκοπό να επενδύσουν στο διαστημικό πρόγραμμα που έτρεχε τότε, αλλά η διάλυση της άφησε το κουφάρι του Antonov An-225 ακέραιο στο χρόνο.

Ο Ζελένσκι λοιπόν θα βρει χρηματοδότες (πιθανότατα την κυβέρνηση των ΗΠΑ) για να συνεχίσει από εκεί που έχει μείνει το Mriya (σημαίνει όνειρο στη γλώσσα τους) και να αναπτερώσει το ηθικό των Ουκρανών πολιτών. Εκτός από πλήγμα στου Ρώσους, θα είναι και ένας λόγος να τιμήσει η ουκρανική κυβέρνηση του πεσόντες στη μάχη της Μαριούπολης και συγκεκριμένα τους πιλότους που έχασαν τη ζωή τους στον αγώνα έναντι στους Ρώσους εισβολείς.

Το Antonov An-225 θα αποτελέσει κόσμημα για τους αιθέρες αλλά και χρηστικό εργαλείο, καθώς μπορεί αν μεταφέρει σχεδόν τα πάντα. Ακόμη και διαστημικά λεωφορεία μετέφεραν οι Σοβιετικοί το 1988 που ολοκληρώθηκε το έργο και το μεγάλο αεροπλάνο έσπασε όλα τα ρεκόρ. Ακόμη και αυτό του μεγαλύτερου κόστους, καθώς υπολογίζεται πως κάθε ώρα πτήσης κοστίζει 30.000 ευρώ. Μικρό το κακό για μία κίνηση που θα… ανοίξει τα φτερά των Ουκρανών κυρίως από ψυχολογικής άποψης και θα θυμίσει πως μπορεί η χώρα να αναγεννηθεί και πάλι μέσα από τις στάχτες της, όπως και το Antonov.

Διαβάστε ακόμη: 

Στάση αναμονής στη Wall Street – Με το βλέμμα στη Fed οι επενδυτές 

Στα χέρια του Γ. Προκοπίου το «φιλέτο» της οικογένειας Τίγκα στο Λαγονήσι (pics) 

Νταβός: Εύσημα Λαγκάρντ στην Ελλάδα για την πολιτική της στη φορολόγηση των εταιρειών ενέργειας

Exit mobile version