Η Ερίμ Καούρ, επιχειρηματίας και influencer, πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 4 εκατομμυρίων δολαρίων αφού ίδρυσε μια μάρκα λαδιών για τα μαλλιά. Τα προϊόντα της έχουν δημιουργηθεί με βάση τις αρχαίες ινδικές παραδόσεις.

Η Καούρ με έδρα το Λονδίνο έχει πάνω από 700.000 ακόλουθους στο Instagram και το TikTok, την «ByErim» το 2019. Πρόκειται για μια πολυτελή μάρκα περιποίησης μαλλιών, γνωστή για το βασικό της προϊόν, ένα λαδάκι που μακραίνει και δυναμώνει τα μαλλιά, το οποίο περιέχει οκτώ αγνά έλαια, συμπεριλαμβανομένων των Amla, Argan, καρύδας και καστορέλαιου. Έχει συγκεντρώσει 4,2 εκατομμύρια δολάρια από την στιγμή κυκλοφορίας του, όπως επιβεβαίωσε το CNBC Make It.

Η 30χρονη αποδίδει τη δημοτικότητα του συγκεκριμένου προϊόντος στο ότι, για τη δημιουργία του, είχε συγκεντρώσει γνώσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ότι δημιούργησε ένα βασικό κοινό από νεαρές Ινδές γυναίκες και άνδρες που στρέφονται σε αυτήν για συμβουλές ομορφιάς και ζωής.

Instagram

«Νομίζω ότι ένα πολύ ισχυρό στοιχείο του brand είναι ότι ήθελα να απευθύνομαι σε κορίτσια ή αγόρια που έχουν μεγαλώσει χωρίς μαμά και αδελφές», δήλωσε η Καούρ στο CNBC Make It σε συνέντευξή της σχετικά με τη δημοτικότητα του περιεχομένου της.

Η Καούρ ήταν μόλις οκτώ ετών όταν η μητέρα της πέθανε από καρκίνο του μαστού και μια ανάμνηση που πάντα αγαπούσε ήταν τα μακριά μαλλιά της μητέρας της, τα οποία, όπως είπε, «ήταν καθοριστικό κομμάτι της ταυτότητάς της».

«Ήθελα πραγματικά να μιμηθώ τον τρόπο με τον οποίο έμοιαζε η μητέρα μου», είπε. «Ήταν τρομακτικό να τη βλέπω να χάνει κάτι τόσο χαρακτηριστικό για την ίδια. Πολλοί άνθρωποι το έβλεπαν ως κάτι που συμβάλλει τόσο πολύ στην ομορφιά της».

Η Καούρ θυμήθηκε ότι ο πατέρας της, ο οποίος ήταν μόλις 29 ετών τότε, την πήγε στο κομμωτήριο για κούρεμα. «Δεν ήξερα καν πώς να δέσω τα μαλλιά μου. Πέθανε πριν με διδάξει», δήλωσε η Καούρ.

Τότε ήταν που αποφάσισε να απευθυνθεί στην γιαγιά της από τη μεριά του πατέρα της, η οποία πειραματιζόταν με διαφορετικά έλαια και συστατικά στα μαλλιά της μέχρι την εφηβεία της, πριν καταλήξει σε μια φόρμουλα που η Καούρ συνέχισε να χρησιμοποιεί ως ενήλικας. Σήμερα, αυτή είναι η φόρμουλα πίσω από το έλαιο «ByErim».

Αυτές οι εμπειρίες αποτέλεσαν τα θεμέλια του ταξιδιού της Καούρ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου μοιράστηκε την ιστορία της για το πώς μεγάλωσε χωρίς μητέρα, καθώς και για το πώς έμαθε να φροντίζει τον εαυτό της ως γυναίκα.

Αφού απέκτησε 100.000 ακόλουθους το 2019, αποφάσισε να αξιοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να δημιουργήσει την «ByErim» ως προς τιμήν της μητέρας και της γιαγιάς της, εκμεταλλευόμενη την αυξανόμενη αλληλεπίδραση των χρηστών με το προφίλ της.

 

Τα ινδικά έλαια μαλλιών είναι δημοφιλή

Το έλαια μαλλιών προέρχονται από αρχαίες ινδικές παραδόσεις που καταγράφονται σε αρχαία σανσκριτικά ιατρικά κείμενα όπως το «Charaka Samhita». Οι Ινδές γυναίκες διδάσκονται από τις μητέρες και τις γιαγιάδες τους να κάνουν μασάζ με έλαια στα μαλλιά τους από νεαρή ηλικία.

Με την εισροή Ινδών μεταναστών στις ΗΠΑ και την Ευρώπη από τον 20ό αιώνα, τα έλαια αυτά έχουν γίνει δημοφιλή και εκτός Ινδίας.

Η αναπληρώτρια συντάκτρια ομορφιάς του Cosmopolitan U.K., Χάνα Ιμπραχίμ, έγραψε πρόσφατα ότι το να βάζει λαδάκια στα μαλλιά της ως παιδί έφερε στην επιφάνεια «αναμνήσεις ντροπής» για την ταυτότητά της.

«Είχα παρατηρήσει ότι οι συμμαθητές μου δέχονταν πειράγματα για αυτό στην αυλή του σχολείου. Σίγουρα, το λάδι έκανε τα μαλλιά μου απαλά και δυνατά. Ξέρω ότι είναι ο λόγος που σήμερα έχω υγιή μαλλιά. Αλλά εκείνη την εποχή, έβρισκα το όλο θέμα … ντροπιαστικό», έγραψε η Ιμπραχίμ στο περιοδικό.

Κάποτε, η εφαρμογή ελαίων στα μαλλιά, ήταν «ντροπή» για πολλά παιδιά νοτιοασιατών μεταναστών. Σήμερα όμως, αποτελεί τάση ομορφιάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το hashtag «#hairoil» έχει σχεδόν μισό εκατομμύριο αναρτήσεις στο TikTok, με τις πιο διάσημες influencers να μοιράζονται τις ρουτίνες περιποίησης των μαλλιών τους με λαδάκια. Συμβουλές σχετικά με την εφαρμογή ελαίων μαλλιών έχει αναρτήσει και η Vogue τα τελευταία χρόνια.

Μια σειρά από μάρκες έχουν δημιουργηθεί μαζί με την ByErim της Καούρ, όπως η Squigs Beauty της Χάνα Ιμπραχίμ, η Fable & Mane των Άκας και Νικίτα Μέχτα και η Chāmpo της Κούλντιπ Νοξ.

«Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά ινδικά έλαια μαλλιών που είναι παχύρρευστα με έντονη οσμή, τα προϊόντα ByErim είναι αρωματισμένα και ελαφριά», δήλωσε η Καούρ.

«Το έχω στα μαλλιά μου αυτή τη στιγμή. Θα μπορούσα να πάω στο γυμναστήριο έτσι. Θα μπορούσα επίσης να πάω για δείπνο με τα μαλλιά μου έτσι», είπε.

 

Πιστοί οπαδοί

Instagram

Η Καούρ λέει ότι η επιτυχία της ByErim δεν οφείλεται μόνο στην αυξανόμενη δημοτικότητα των ελαίων μαλλιών, αλλά επειδή οι οπαδοί της έχουν «επενδύσει συναισθηματικά» στη μάρκα της.

«Επικεντρώθηκα πολύ στα άτομα τα οποία με ακολουθούσαν ήδη στα social media και αυτοί στη συνέχεια έδωσαν προσοχή σε εμένα», δήλωσε η Καούρ.

«Οι άνθρωποι μπορούν να μυριστούν την αυθεντικότητα και την απομίμηση πολύ γρήγορα», εξήγησε η Καούρ. «Αν οι οπαδοί σας σας αγαπούν πραγματικά και σας υποστηρίζουν, σίγουρα δεν θέλουν να αισθάνονται ότι έχετε αντιγράψει ένα προϊόν και έχετε βάλει απλώς το όνομά σας επάνω για να πουλήσει».

Η Καούρ μοιράζεται στα social media τις όμορφες, αλλά και δύσκολες στιγμές της δημιουργίας της ByErim στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από τα εργοστάσια μέχρι τις συσκευασίες των ελαίων.

«Ήθελα να τα δημοσιεύω, έτσι ώστε όταν θα το λάνσαρα, οι άνθρωποι θα αγόραζαν ανεξάρτητα επειδή θα ήθελαν να είναι μέρος αυτού του ταξιδιού», είπε.

Η εταιρεία, η οποία πούλησε 250 μονάδες στις πρώτες τέσσερις ώρες από την κυκλοφορία της και άλλες 500 μονάδες τον Ιανουάριο του 2020, ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες που ολόκληρη βιομηχανία ελαίων μαλλιών διατηρήθηκε ζωντανή.

«Δεν μπορώ να πάρω τα εύσημα για τίποτα», δήλωσε η Καούρ για την ομαλοποίηση του λαδώματος των μαλλιών. «Νομίζω ότι υπάρχουν μερικές καταπληκτικές μάρκες εκεί έξω που πραγματικά κάνουν εξαιρετική δουλειά και έχουν εξαιρετικά προϊόντα, αλλά θα ήθελα να ελπίζω ότι η ByErim έχει παίξει έστω και 1% ρόλο σε αυτό».

Διαβάστε ακόμη

Κατώτατοι μισθοί στην ΕΕ: Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα

Όμιλος Aγγελικούση: Επενδύει σταθερά στη διατήρηση ενός στόλου bulk carriers (pics)

«Παυλίδης Μάρμαρα»: Πήρε το «πράσινο» επέμβασης στο…πράσινο για σταθμό αποθήκευσης στη Ροδόπη (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα