Εντάθηκε τη Δευτέρα η απεργία των εργαζομένων του United Auto Workers, όταν αποφάσισαν να συμμετάσχουν και 6.800 εργαζόμενοι της Stellantis στο μεγαλύτερο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, στο Στέρλινγκ Χάιτς του Μίσιγκαν.

Το συγκεκριμένο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Stellantis παράγει τα φορτηγά Ram 1500, που ανήκουν στα πιο επιτυχημένα μοντέλα της εταιρείας. Μετά και την τελευταία εξέλιξη, το συνδικάτο United Auto Workers έχει πλέον πάνω από 40.000 εργαζόμενους σε απεργία.

Σε δήλωσή τους την Παρασκευή (20.10.2023), τα στελέχη της Stellantis δήλωσαν ότι οι διαπραγματεύσεις του UAW «εξακολουθούν να είναι παραγωγικές», αλλά η εστίασή τους βρίσκεται «στην εξεύρεση λύσεων που προστατεύουν την εταιρεία και τους εργαζομένους».

Επίσης, σύμφωνα με το CBS, οι επικεφαλής του UAW δήλωσαν ότι η Stellantis έχει την πιο αδύναμη προσφορά σύμβασης μεταξύ των τριών μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ. Όπως δήλωσε το συνδικάτο, κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει προτείνει αύξηση των μισθών κατά 23% σε μια τετραετή σύμβαση, αλλά στην προσφορά της Stellantis υπάρχουν κάποιες βασικές διαφορές.

Παρά το γεγονός ότι ανάμεσα στις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχει τα υψηλότερα έσοδα, κέρδη και ταμειακά διαθέσιμα, η Stellantis δεν κατάφερε να ικανοποιήσει τα αιτήματα του συνδικάτου με την τελευταία προσφορά της -και κυρίως σε ό,τι αφορά τις αμοιβές των προσωρινών εργαζομένων, τις προσαρμογές του κόστους διαβίωσης κ.ά.

Η Stellantis δεν έχει δημοσιεύσει την τελευταία προσφορά της για τη σύμβαση, αλλά σύμφωνα με το συνδικάτο η πιο πρόσφατη πρόταση δεν περιλαμβάνει αμοιβή με συμμετοχή στα κέρδη για τους προσωρινούς εργαζόμενους, ενώ η προσαρμογή του κόστους διαβίωσης δεν τίθεται σε ισχύ κατά το πρώτο έτος της σύμβασης.

Σύμφωνα με το συνδικάτο United Auto Workers, με βάση την τελευταία πρόταση της Stellantis, οι εργαζόμενοι θα χρειαστούν τέσσερα χρόνια για να φτάσουν στο ανώτατο ποσοστό αμοιβής, ενώ η πρόταση της Ford και της GM προσφέρει ανώτατα ποσοστά αμοιβής σε τρία χρόνια.

Εδώ και αρκετές εβδομάδες, οι επικεφαλής του UAW και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καταβάλει προσπάθειες να καταρτίσουν μια νέα, τετραετή σύμβαση εργασίας, ωστόσο η απεργία στη Stellantis δείχνει ότι οι δύο πλευρές δεν βρίσκονται κοντά στην επίτευξη συμφωνίας. Η Stellantis, μητρική των Chrysler, Dodge, Jeep και Ram, δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το CBS, οι τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες «είχαν συνολικά κέρδη ύψους 21 δισ. δολαρίων μόνο κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, και παρόλα αυτά εξακολουθούν να αρνούνται να διευθετήσουν συμβάσεις που θα δίνουν στους εργαζόμενους ένα δίκαιο μερίδιο από τα κέρδη-ρεκόρ», ανέφερε το UAW σε ανακοίνωσή του τη Δευτέρα.

Η απεργία της UAW ξεκίνησε τον προηγούμενο μήνα, όταν χιλιάδες εργαζόμενοι αποφάσισαν να συμμετάσχουν, καθώς οι συμβάσεις τους με τις αυτοκινητοβιομηχανίες έληξαν στις 14 Σεπτεμβρίου. Από τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν σε χιλιάδες απολύσεις, με πρόφαση την παρατεταμένη απεργία.

Διαβάστε ακόμη

Πλησιάζει η ώρα της αλήθειας για τις «υπέροχες 7» της Wall Street (γράφημα)

Πετρέλαιο: Η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή ωθεί τις τιμές ανοδικά (γράφημα)

Ερντογάν: Υπέγραψε την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ (tweets) (upd)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ