«Είναι πραγματικά τρελό» υποστήριξε, εμφανώς εκνευρισμένος, ο Έλον Μάσκ σε ανάρτηση του στο X (πρώην Twitter).

Η παρέμβαση του CEO της Tesla αναφερόταν σε σχόλιο που αφορούσε στην απεργία που γίνεται από τα σουηδικά ταχυδρομεία, αποτρέποντας την αποστολή νέων πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων της εταιρείας του, καθώς το προσωπικό τους συστρατεύθηκε μαζί με δεκάδες άλλους εργαζόμενους από τουλάχιστον δέκα κλάδους σε στοχευμένες κινητοποιήσεις συμπαράστασης της μεγάλης απεργίας που «τρέχει» από τα τέλη Οκτωβρίου, σε συνεργεία και αντιπροσωπείες της Tesla στη χώρα.

Πρόκειται για ένα ντόμινο κινητοποιήσεων που έχει κάνει… έξαλλο το αφεντικό της Tesla, αλλά που συνάμα συνιστά επίδειξη δύναμης για την πρόθεση των συνδικάτων να προστατέψουν με κάθε τρόπο το σουηδικό μοντέλο στην αγορά εργασίας. Αποτελεί δε, προειδοποιητικό μήνυμα προς οποιαδήποτε ξένη εταιρεία θελήσει να αμφισβητήσει το status quo.

Πραγματικά στο πλαίσιο μιας κινητοποίησης που τα τοπικά ΜΜΕ περιγράφουν ως τη μεγαλύτερη μάχη εδώ και δεκαετίες για την προστασία του σουηδικού συνδικαλιστικού και εργασιακού μοντέλου, το πανίσχυρο συνδικάτο IF Metall έχει ηγηθεί, από τις 27 Οκτωβρίου, μιας επ’ αόριστον απεργίας σε έξι συνεργεία και αντιπροσωπείες της Tesla.

Πρόκειται δε, για την πρώτη απεργία εργαζομένων στην Tesla που έχει καταγραφεί στην μέχρι τώρα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας διεθνώς.

Το χειρότερο, ωστόσο, είναι ότι σύντομα και έτεροι κλάδοι αποφάσισαν, σε ένδειξη συμπαράστασης, να δρομολογήσουν κινητοποιήσεις, όπως οι μηχανικοί στα συνεργεία που σταμάτησαν να εξυπηρετούν οχήματα της Tesla, λιμενεργάτες και τελωνειακοί που σταμάτησαν οποιεσδήποτε διαδικασίες αφορούσαν οχήματα της Tesla, ενώ ακολούθησαν και οι εργαζόμενοι στα ταχυδρομεία που μπλόκαραν μεταφορές και παραδόσεις που αφορούσαν με οποιοδήποτε τρόπο το brand.

Τα συνεργεία καθαρισμού και πλυσίματος αρνούνται να εξυπηρετούν Tesla, ενώ η μεγαλύτερη εταιρεία ταξί της Στοκχόλμης «πάγωσε» την παραλαβή οχημάτων της εταιρείας για το στόλο της.

Μιλάμε δε, για μια χώρα που αποτελούσε, τουλάχιστον μέχρι τώρα, την πέμπτη κυριότερη αγορά για την Tesla στην Ευρώπη.

Κοινώς αυτό που ξεκίνησε ως μια διαμαρτυρία από μια… χούφτα εργαζομένων, μόλις 130 μηχανικών που ζήτησαν να υπαχθούν σε συλλογική σύμβαση και η διοίκηση της Tesla αρνήθηκε, εξελίχτηκε κυριολεκτικά σε μια γενικευμένη… ανταρσία. Εξού και ο έκδηλος εκνευρισμός του Έλον Μασκ.

Σημειωτέον πως στη Σουηδία πάνω από το 90% των εργαζομένων προστατεύεται και καλύπτεται από συλλογικές συμβάσεις και όπως διαπίστωσε με τον χειρότερο τρόπο ο Mr. Tesla υπάρχει πολύ ισχυρό πνεύμα συλλογικότητας και συμπαράστασης.

Αναλυτές σχολιάζουν πως το πάθημα ενδεχομένως να γίνει μάθημα στη διοίκηση της εταιρείας σε ένα διάστημα που και στη γειτονική Γερμανία έχει αρχίσει επίσης να υποβόσκει μια διαμάχη με το εκεί πανίσχυρο συνδικάτο IG Metall.

Το γερμανικό συνδικάτο θέλει να οργανώσει συνδικαλιστικά τους εργαζομένους της Tesla και του μέγα εργοστασίου της στο Βερολίνο και να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης, κάτι στο οποίο η διοίκηση αντιστέκεται σθεναρά. Ο ίδιος ο Μασκ, εξάλλου, έχει επανειλημμένως εκφράσει δημοσίως την… αλλεργία του σε οποιαδήποτε μορφή συνδικαλισμού.

Οι Σουηδοί, πάντως, εμφανίζονται αποφασισμένοι να πολεμήσουν την… απεργία του με το πιο… πικρό χάπι.

Διαβάστε ακόμη

Ακτοπλοΐα: Τι φέρνει η επόμενη μέρα μετά τη συγχώνευση Attica – ANEK

ΕΤΕ: Προς ιστορικό ρεκόρ ο τουρισμός το 2023 – Τα «σύννεφα» για το 2024 (πίνακας)

H Apple κατακτά και το σινεμά – Θα είναι το Napoleon το Αούστερλιτς του τεχνολογικού κολοσσού; (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ