Αν επιθυμείτε να προχωρήσετε στην καριέρα σας και να κερδίσετε σεβασμό στον επαγγελματικό χώρο, το να προσπαθείτε να είστε πάντα «ο καλός» δεν είναι η σωστή τακτική, τονίζει ο καθηγητής του Stanford University, Τζέφρι Πφέφερ.

Η ιδέα ότι η ευγένεια θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε ίσως φαίνεται ελκυστική, ωστόσο, «δεν προσλαμβάνεστε για να κερδίσετε σε έναν διαγωνισμό δημοφιλίας, αλλά για να φέρνετε αποτελέσματα», εξηγεί μιλώντας στο CNBC.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η αποτελεσματικότητα δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι πρέπει να είστε αγενείς ή σκληροί. «Δεν χρειάζεται να έχετε ως στόχο να γίνετε αρεστοί. Ο στόχος σας πρέπει να είναι να κάνετε σωστά τη δουλειά σας», επισημαίνει.

Ο Πφέφερ, που διδάσκει στο Stanford για σχεδόν πενήντα χρόνια και έχει συγγράψει 16 βιβλία γύρω από την ηγεσία και την επαγγελματική ανέλιξη, παρατηρεί ότι πολλοί νέοι επαγγελματίες – ιδιαίτερα γυναίκες – αισθάνονται ότι πιέζονται να φαίνονται συμπαθείς.

Ωστόσο, αυτό που πραγματικά χρειάζεστε είναι να σας εκτιμά ο προϊστάμενός σας, ίσως και το άτομο που βρίσκεται πιο πάνω στην ιεραρχία. Η συμβουλή του είναι να καλλιεργήσετε αυτές τις σχέσεις, αξιοποιώντας την κολακεία: δείξτε ενδιαφέρον για πρωτοβουλίες τους ή ζητήστε συμβουλές τους για την καριέρα σας.

«Οι ανώτεροι στην ιεραρχία είναι εκείνοι που έχουν την εξουσία να καθορίσουν την πορεία σας. Σημασία έχει τι πιστεύει το αφεντικό σας για εσάς, όχι τι πιστεύουν όλοι οι υπόλοιποι», τονίζει.

Την ίδια άποψη συμμερίζεται και η επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού της Walmart, Ντόνα Μόρις, η οποία επισημαίνει ότι αν αποδείξετε στον προϊστάμενό σας πως είστε ικανός εργαζόμενος και ξεχωρίσετε από τους συναδέλφους σας, θα κερδίσετε θετική φήμη και θα φανείτε άνθρωπος που τιμά τις δεσμεύσεις του.

Όπως υπογραμμίζει, «οι καλοί υπάλληλοι ολοκληρώνουν τη δουλειά όταν πρέπει, ενώ οι κορυφαίοι το κάνουν νωρίτερα από την προθεσμία». Για εκείνη, είναι πάντα προτιμότερο να αποδίδετε περισσότερα και πιο γρήγορα.

Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Μαρκ Κιούμπαν προσθέτει ότι οι άξιοι εργαζόμενοι ξέρουν επίσης να μειώνουν το άγχος αντί να το εντείνουν. «Μπορούν να αναλύσουν την κατάσταση, να βρουν λύση και να μην το μετατρέψουν σε δράμα».

«Πολλοί λειτουργούν σαν ανεμοστρόβιλος, δυσκολεύοντας τα πάντα και προκαλώντας περιττό στρες», τονίζει. «Η σημαντικότερη αξία που μπορείτε να προσφέρετε σε έναν προϊστάμενο είναι να μειώσετε το άγχος του».

Διαβάστε ακόμη 

Παγκόσμιος πλούτος 2024: Αύξηση ρεκόρ και η έκπληξη της Ελλάδας – Τι δείχνει η έκθεση της Allianz

Πλειστηριασμοί: Σε νέο ιδιοκτήτη η El Petrol και έκταση «φιλέτο» στη Μύκονο (pics)

Δημήτρης Ανδριώτης (Box Now): Ο «νεοφυής» παίκτης που αλλάζει την αγορά των ταχυμεταφορών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα