Αγγίζει τα όρια του αστικού μύθου. Και μάλλον όπως όλα δείχνουν θα παραμείνει ως ένα από τα πιο πολυσυζητημένα projects που δεν προχώρησαν όπως και όταν θα έπρεπε. Ο λόγος φυσικά για το αυτοκίνητο της Apple. To οποίο το συζητάμε εδώ και πολλά χρόνια και το περιμέναμε να είναι ήδη στην αγορά.

Όμως όπως μαθαίνουμε η όλη προσπάθεια παίρνει μία ακόμα αναβολή. Και το επίσημο λανσάρισμα προβλέπεται για το 2026 αν όλα πάνε καλά.

Τα νέα έρχονται από το πρακτορείο Bloomberg και εστιάζουν στο γεγονός ότι η εταιρία θέλει το αυτοκίνητό της να είναι πλήρως αυτόνομο χωρίς όμως η σημερινή τεχνολογία να εξασφαλίζει μια τέτοια δυνατότητα.

Έτσι όχι μόνο αλλάζει και πάλι το χρονικό διάστημα του λανσαρίσματος αλλά όπως μαθαίνουμε δεν θα είναι πλήρως αυτόνομο αλλά θα διαθέτει και το κλασικό τιμόνι μαζί με τα πεντάλ.

Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που θα διαθέτει θα του επιτρέπει να κινείται χωρίς την ανάγκη της προσοχής του οδηγού στους αυτοκινητόδρομους, κάτι που είναι αναμενόμενο και από άλλες εταιρίες που ετοιμάζουν αυτοκίνητα για εκείνη την περίοδο. Όμως πλήρως αυτόνομο επιπέδου 5, χωρίς την υποχρέωση παρουσίας του οδηγού πίσω από το τιμόνι προφανώς και δεν πρόκειται να είναι.

Στο επίκεντρο του αυτόνομου συστήματος της εταιρίας θα είναι ένας υπολογιστής που θα τοποθετείται πάνω στο αυτοκίνητο με την κωδική ονομασία Denali. Ο επεξεργαστής του έχει επιδόσεις αντίστοιχες με τέσσερις κορυφαίους επεξεργαστές των Mac σε συνδυασμό, και είναι σχεδόν έτοιμος να μπει στην παραγωγή.

Η Apple σχεδιάζει επίσης να εφοδιάζει το αυτοκίνητό της με πλήθος από ραντάρ, κάμερες και lidar. Θα υπάρχει επίσης και συνεργασία με υπηρεσίες στο cloud μαζί με την Amazon Web Services.

To ψηφιακό τμήμα είναι όμως μόνο το ένα κομμάτι του παζλ για την ολοκλήρωση του αυτοκινήτου. Το μεγάλο θέμα είναι το hardware, η πλατφόρμα δηλαδή πάνω στην οποία θα βασίζεται. Η εταιρία θέλει να χρησιμοποιήσει μία ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα και ακόμα βρίσκεται σε αναζήτηση συνεργάτη από τους μεγάλους κατασκευαστές.

Τα σχέδια που υπάρχουν σήμερα θέλουν το αυτοκίνητο όταν παρουσιαστεί να κοστίζει κάτω από τα 100.000 δολάρια, όντας απευθείας αντίπαλος του Tesla Model S. Ένα ακόμα θέμα υπάρχει και με τον σχεδιασμό του, ο οποίος πάντως έχει προχωρήσει αρκετά και ίσως είναι έτοιμο μέσα στο 2023.

Η ομάδα που ασχολείται με το αυτοκίνητο της Apple απασχολεί περί τους 1.000 εργαζόμενους και κοστίζει στην εταιρία γύρω στο 1 δισ. δολάρια το χρόνο.

Το θέμα είναι ότι η Apple ξοδεύει χρήματα για μία δραστηριότητα η οποία όπως φαίνεται δεν της “ταιριάζει” και έχει αργήσει πολύ.

Την ίδια στιγμή οι Κινέζοι έχουν κάνει άλματα στην εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με εταιρίες όπως η Xiaomi να βρίσκεται πολύ πιο μπροστά στην εξέλιξη ενός αυτοκινήτου.

Και όχι στην θεωρία, αλλά στην πράξη

Διαβάστε ακόμη   

Super market pass: Κερδισμένοι και χαμένοι με το νέο επίδομα    

Νέος γύρος ανατιμήσεων στο ηλεκτρικό ρεύμα από τη νέα χρονιά   

Τομ Γκόρης: Διεκδικεί τα «σκήπτρα» του πλουσιότερου ελληνικής καταγωγής επιχειρηματία στον κόσμο (pics)