Μορφωμένος, ευγενής, ήρεμος, ευφυής, πρωτοπόρος, φιλόδοξος: Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά που σκιαγραφούν την προσωπικότητα του Απόστολου Ζερβού, ιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου της διεθνούς πλατφόρμας διανομής μουσικής (music streaming) Akazoo, η οποία βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες στο μάτι του κυκλώνα μετά τις αποκαλύψεις του γνωστού Αμερικανικού fund, που ξεσκέπασε το σκάνδαλο της Folli-Follie, οι οποίες κάνουν λόγο για έναν «χάρτινο πύργο βασισμένο σε ένα σχήμα που σχεδιάστηκε από την διοίκησή του με στόχο να πλουτίσει σε βάρος των μετόχων της».

Παραποιημένα οικονομικά στοιχεία, ελλιπείς, σε εξαιρετικά ύποπτο βαθμό καταστάσεις, συνεργάτες που έχουν εμπλακεί σε προγενέστερες απάτες ακόμα και ενδείξεις για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων και πιθανό ξέπλυμα βρώμικου χρήματος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, η «καυτή» έκθεση της επενδυτικής εταιρείας Quintessential Capital Management (QCM) η οποία φέρνει, για μία ακόμη φορά, στο προσκήνιο την ελληνική επιχειρηματικότητα για αρνητικούς όμως λόγους.

Μέχρι πριν λίγες ημέρες, ο 40χρονος Απόστολος Ζερβός, ο οποίος έχει πλέον εξαφανιστεί από προσώπου γης, ήταν ένας περιζήτητος επιτυχημένος επιχειρηματίας που κατάφερε, ξεκινώντας από το μηδέν, να στήσει, μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, την πρώτη ελληνική διεθνούς εμβέλειας πλατφόρμα music streaming και να εξασφαλίσει σημαντικότατες συνεργασίες κατορθώνοντας μάλιστα να εισάγει την εταιρεία του στο αμερικανικό χρηματιστήριο Nasdaq και να αντλήσει από την αγορά νέα κεφάλαια ύψους 55 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξή της!

Όλα τα παραπάνω αποτελούν πραγματικά γεγονότα τα οποία ωστόσο «χτίστηκαν», πιθανότατα, πάνω σε φανταστικά στοιχεία. Γιατί τα νούμερα, αυτά τουλάχιστον που διασταύρωσε η QCM, παραπέμπουν όχι σε μια επιτυχημένη πολυεθνική με 44 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες, από 25 διαφορετικές χώρες του κόσμου, και έσοδα ύψους 140 εκατ. δολαρίων, όπως η ίδια επισήμως δηλώνει, αλλά για «μια μικρή ζημιογόνο εταιρεία με βάση την Ελλάδα και με ελάχιστους χρήστες και έσοδα».

 Ποιος είναι

Ο Απόστολος Ζερβός, γεννήθηκε στην Αμερική και μεγάλωσε μεταξύ Καναδά και Ελλάδας. Ήρθε από πολύ νωρίς σε επαφή με την τεχνολογία καθώς ο πατέρας του εργαζόταν, επί σειρά ετών, σε μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες. Ο ίδιος, ωστόσο, σπούδασε Φιλοσοφία και Οικονομικά στο διακεκριμένο Πανεπιστήμιο του Γέιλ και όνειρό του ήταν πάντα να συνδυάσει τις τέχνες με την τεχνολογία. Την πρώτη δεκαετία του 2000 θα εργαστεί σε εταιρείες τεχνολογίας και μάρκετινγκ, μεταξύ των οποίων και οι Ellemedia Technologies, Algosystems S.A. και Velti, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του σε υπηρεσίες και διαφημίσεις μέσω των νεοφερμένων την εποχή εκείνη έξυπνων κινητών αλλά και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το 2010 αναλαμβάνει επικεφαλής στρατηγικής της τεχνολογικής εταιρείας InternetQ, που ιδρύθηκε το 2000, μέσα από την οποία θα γεννηθεί λίγο αργότερα και η θυγατρική Akazoo.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 2011, σύμφωνα με ειδησεογραφικές πηγές της Πολωνίας, η InternetQ είχε κατηγορηθεί για χρήση αμφιλεγόμενων πρακτικών με στόχο την εγγραφή χρηστών σε υπηρεσίες με χρέωση. Συγκεκριμένα η εταιρεία παραπέμφθηκε στη δικαιοσύνη με την κατηγορία πως έστελνε μηνύματα σε κινητά τηλέφωνα χρηστών ενημερώνοντάς τους πως είχαν κερδίσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό και πως για να το παραλάβουν θα έπρεπε να απαντήσουν με ένα μήνυμα. Τελικά και το μήνυμα χρεωνόταν και το χρηματικό ποσό δεν έφθανε ποτέ στους υποτιθέμενους νικητές.

Η εταιρεία Akazoo ιδρύθηκε το 2010 και αγοράστηκε αμέσως από την InternetQ η οποία τής εισέφερε την ομώνυμη πλατφόρμα λογισμικού αξίας 10,7 εκατ. ευρώ, και ξεκίνησε δοκιμαστικά τη λειτουργία της το 2012 έχοντας στο τιμόνι τον νεαρό αλλά ικανότατο και υπερκαταρτισμένο όσον αφορά στους τομείς της επικοινωνίας και των νέων τεχνολογιών, Απόστολο Ζερβό. Όπως ο ίδιος θα δηλώσει χρόνια αργότερα, κανείς δεν είχε φανταστεί την τόσο μεγάλη και γρήγορη αυτή εξέλιξη.

Κι όμως μέσα σε λίγα μόλις χρόνια ο Ζερβός μπαίνει για τα καλά στο παιχνίδι. Στις αρχές του 2014 η Αkazoo συνάπτει συνεργασία με την WIND δημιουργώντας τη νέα music streaming υπηρεσία WIND AKAZOO η οποία προσφέρει στους συνδρομητές της εταιρείας άμεση πρόσβαση σε βιβλιοθήκη με περισσότερα από 15.000.000 τραγούδια, και τη δυνατότητα να δημιουργούν, να αποθηκεύουν και να μοιράζονται οποιαδήποτε στιγμή τις δικές τους playlist από οποιαδήποτε συσκευή επιθυμούν, Smartphone, Tablet ή υπολογιστή.

«Ως η πρώτη εταιρεία διάθεσης απεριόριστης μουσικής streaming στην Ελλάδα, η δέσμευσή μας στην εισαγωγή χρηστών στο νέο τρόπο μουσικής απόλαυσης είναι μεγάλη και πιστεύουμε ότι η νέα συνεργασία με τη WIND σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα στην εξέλιξη της μουσικής εμπειρίας, προσφέροντας μια εύκολα προσβάσιμη και ελκυστική υπηρεσία σχεδιασμένη στα μέτρα των Ελλήνων μουσικόφιλων» δήλωνε τότε ο ίδιος.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στο protothema.gr