Τη συνέχιση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού με βελτίωση των όρων προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου, προανήγγειλε χθες από τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Κατά την ακρόαση της νέας διοίκησης με Πρόεδρο τον κ. Γιώργο Κωνσταντόπουλο πρώην βουλευτή Πιερίας της ΝΔ και τον κ. Κωνσταντίνο Κουτσούκο διευθύνοντα σύμβουλο και μέχρι σήμερα Διευθυντή Υποστήριξης Ανάπτυξης & Εκμετάλλευσης, στην «Εγνατία Οδό ΑΕ.», ο υπουργός Υποδομών επισήμανε ότι η Εγνατία αποτελεί το μεγαλύτερο asset που έχει το ελληνικό δημόσιο και ότι η όποια παραχώρηση θα γίνει με μεγάλη προσοχή.

«Η παραχώρηση θα προχωρήσει αν και υπάρχουν πολλά ερωτηματικά ως προς τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί, ώστε να μην βλέπουμε τις εκθέσεις εποπτείας της Κομισιόν να επιπλήττουν τη χώρα, για όλα τα σημαντικά που πρέπει να γίνουν στην Εγνατία και δεν έγιναν ως τώρα», δήλωσε.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο θέμα των διοδίων, για το οποίο τόσο ο κ. Καραμανλής όσο και οι βουλευτές της Επιτροπής επέκριναν την πολιτική της υπερβολικής ανατίμησης των διοδίων που είχε συμφωνηθεί με τους θεσμούς τον περασμένο Δεκέμβριο.

«Η αύξηση των διοδίων οφείλει να είναι λελογισμένη» δήλωσε ο κ. Καραμανλής λέγοντας ότι στην Εγνατία δεν έγινε με ορθολογικό τρόπο και απόδειξη είναι ότι έβαλαν τα διόδια αλλά δεν τα λειτούργησαν. Ο υπουργός ανέφερε ότι το κυριότερο πρόβλημα σήμερα είναι ότι η Εγνατία είναι ένα ασυντήρητος δρόμος και ότι ο διπλασιασμός των διοδίων είναι εξωπραγματικός.

Όπως είπε με την υφιστάμενη χρέωση η διαδρομή Ηγουμενίτσα –Αρδάνιο κοστίζει σήμερα 17,40 λεπτά. Αν λειτουργήσουν όλοι οι σταθμοί, που προβλέπονται, με χρέωση 3,5 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο, η διαδρομή θα κοστίζει 29,10 ευρώ και όταν αυξηθεί η χρέωση στα 5 λεπτά, το κόστος θα αυξηθεί στα 41,50 ευρώ. «Αυτό δείχνει ότι η μελέτη για τα διόδια έγινε με προχειρότητα» τόνισε και προανήγγειλε, εμμέσως, αλλαγές.

Στις τιμές των διοδίων αναφέρθηκε και ο βουλευτής Ιωαννίνων και πρώην αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Σταύρος Καλογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ξεκίνησε την πολιτική της με σύνθημα την κατάργηση των διοδίων. Πέντε χρόνια μετά ούτε τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια δεν κατάφερε να ολοκληρώσει.

Όπως δήλωσε, ο ΣΥΡΙΖΑ με υπουργικές αποφάσεις εξαιρούσε από την πληρωμή διοδίων αυθαίρετα πολίτες. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι οι οδηγοί πληρώνουν διόδια για την διαδρομή από Γιάννενα –Ηγουμενίτσα ενώ δεν πληρώνουν για την διαδρομή από Θεσπρωτία-Ηγουμενίτσα όπως και για το Μέτσοβο!

Από την πλευρά του ο κ. Κουτσούκος υπογράμμισε ότι σήμερα το μεγάλο αγκάθι της Εγνατίας είναι τα άδεια ταμεία της καθώς όλα τα έσοδα από τα διόδια πλην Μαλγάρων και Ευζώνων, εξυπηρετούν το δάνειο ύψους 350 εκατ. ευρώ προς την Πειραιώς. Όπως τονίστηκε, το δάνειο έχει αποπληρωθεί αλλά υπάρχει διαφορά με την τράπεζα ως προς την καταβολή τόκων με αποτέλεσμα να συνεχίζουν τα διόδια να εισπράττονται από την Πειραιώς.