Με στόχο τη στήριξη του τουρισμού εν μέσω πανδημίας και στη χειρότερη μακράν συγκυρία για τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, η Λάμψα και η οικογένεια Λασκαρίδη προχωρούν στο καθοριστικό βήμα για την έναρξη λειτουργίας του τρίτου ξενοδοχείου του ομίλου στο Σύνταγμα.

Εχοντας ολοκληρώσει τη μεγαλύτερη ξενοδοχειακή επένδυση, ύψους άνω των 25 εκατ. ευρώ, στην Αθήνα για τη φετινή πολύ δύσκολη χρονιά, η senior director στο Διοικητικό Συμβούλιο της Λάμψα, κυρία Χλόη Λασκαρίδη, δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» ότι «η απόφαση για τη λειτουργία του νέου ξενοδοχείου την 1η Σεπτεμβρίου ήταν απολύτως συνειδητή, πολύ περισσότερο από τη στιγμή που οι δραστηριότητες της οικογένειας είναι πολυσχιδείς, δεν εξαρτώνται από τον τουρισμό, αλλά βασίζονται στη ναυτιλία. Θέλουμε να στηρίξουμε την πόλη, να στηρίξουμε την απασχόληση και ελπίζουμε αυτή η κίνηση να αποτελέσει μια ένεση ηθικού για τον τουρισμό της Αθήνας στην πιο δύσκολη συγκυρία των τελευταίων ετών για τον κλάδο».

Το νέο «Athens Capital», στη γωνία της Πανεπιστημίου με την Κριεζώτου, φέρει την υπογραφή της αλυσίδας ΜGallery του ξενοδοχειακού κολοσσού της Accor. Ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός ξενοδοχειακός όμιλος, μέσα από τη συνεργασία του με τον όμιλο Λάμψα, ενισχύει με αυτό τον τρόπο τη θέση του στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας -και δη στον τουρισμό πολυτελείας- μέσα από ένα brand που κάνει τώρα πρεμιέρα στην Ελλάδα.
Η Accor φαίνεται να δίνει ιδιαίτερη σημασία στο νέο εγχείρημα και «το νέο “Athens Capital – MGallery Collection” φιλοδοξεί να αποτελέσει το αποτύπωμα των Γάλλων για την παρουσία τους στο κέντρο της Αθήνας», όπως δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» ο διευθύνων σύμβουλος της Λάμψα Τάσος Χωμενίδης και συνεχίζει: «Και δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι θα είναι ίσως το καλύτερο “MGallery” που έχει λειτουργήσει μέχρι σήμερα. Η επένδυση των 25 και πλέον εκατ. ευρώ από τον όμιλο για τη ριζική αναμόρφωση του κτιρίου στην Πανεπιστημίου είναι πολύ μεγάλη για τα ξενοδοχειακά δεδομένα της πόλης και αυτό αποτυπώνεται και στην τελική εικόνα του project».

Σημειωτέον ότι το κτίριο πριν από αρκετές δεκαετίες φιλοξενούσε το ξενοδοχείο «King’s Palace» και αργότερα κατάστημα και υπηρεσίες της Αγροτικής Τράπεζας, ενώ η Λάμψα, κατόπιν της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας, έχει νοικιάσει μακροχρόνια (30 χρόνια) το κτίριο από το Αλληλοβοηθητικό Ταμείο Πρόνοιας Πρώην Εργαζομένων της Αγροτικής Τράπεζας.

Στο ερώτημα αν η νέα μονάδα, μαζί με τα «Μεγάλη Βρεταννία» και «King George», δημιουργεί τελικά την τριλογία του ομίλου Λάμψα στο Σύνταγμα, η κυρία Λασκαρίδη αναφέρει ότι «πρόκειται για διαφορετικό προϊόν σε συνεργασία με διαφορετικούς ομίλους. Από τη μία τον αμερικανικό όμιλο της Marriott και από την άλλη τον γαλλικό όμιλο της Accor. Το “Athens Capital – MGallery” απευθύνεται, εκ των πραγμάτων λόγω Accor, περισσότερο στις ευρωπαϊκές αγορές, σε ένα πιο μοντέρνο κοινό, σε σχέση με τη “Μεγάλη Βρεταννία”, που κουβαλάει πίσω της μεγάλη ιστορία, πολλών δεκαετιών και έχει πολύ μεγάλο ποσοστό Αμερικανών επισκεπτών. Ενδεικτικά, το καλοκαίρι ποσοστό κοντά στο 60% της πελατείας του ξενοδοχείου είναι Αμερικανοί, ενώ μεγάλο είναι και το μερίδιο της κρουαζιέρας, που έλειψαν φέτος».

Ο τουρισμός
στην Αθήνα

Και εδώ τίθεται το ερώτημα για το τι μέλλει γενέσθαι γενικότερα στον τουρισμό της Αθήνας.  «H εικόνα για τον τουρισμό της Αθήνας φέτος το καλοκαίρι, πέραν του ότι ήταν η χειρότερη των τελευταίων ετών, ήταν κατά πολύ χειρότερη και σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις», σχολιάζει η κυρία Λασκαρίδη. «Η Αθήνα είναι αεροπορική πόλη -οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες έρχονται μέσω του “Ελευθέριος Βενιζέλος”- και δεν έχει το πλεονέκτημα που έχουν άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως το Παρίσι, οι οποίες είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμες οδικώς από τη Γερμανία, την Αυστρία το Βέλγιο κ.τ.λ. Για την Ελλάδα, ο οδικός τουρισμός έρχεται βασικά από τα Βαλκάνια, πρόκειται για τουρίστες που ούτως ή άλλως δεν ξοδεύουν πολλά, πηγαίνουν κατά κύριο λόγο στη Βόρεια Ελλάδα και σπανίως φτάνουν μέχρι την Αθήνα. Επομένως, η ελληνική πρωτεύουσα έχει ένα μειονέκτημα σε σχέση με την προσβασιμότητα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις και, όπως είναι εύλογο, επηρεάστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό και από τις περικοπές δρομολογίων των αεροπορικών συνολικά στην Ευρώπη, ως απόρροια της πανδημίας».

Για τα ξενοδοχεία του ομίλου Λασκαρίδη στην Αθήνα («Mεγάλη Βρεταννία», «King George») το καλοκαίρι κινήθηκε με χαμηλή πληρότητα, κοντά στο 20% για τον Αύγουστο, ουσιαστικά τον πρώτο μήνα πλήρους λειτουργίας μετά το lockdown. Οσον αφορά τις εθνικότητες, η απώλεια των Αμερικανών ήταν ιδιαίτερα αισθητή, ωστόσο Γάλλοι, Ιταλοί και Βρετανοί ήταν αυτοί που επέλεξαν φέτος περισσότερο τις πολυτελείς μονάδες της Αθήνας. Για τον Σεπτέμβριο, σε μια σεζόν που θεωρείται «super last minute», η πληρότητα κινείται μέχρι στιγμής με βάση τις κρατήσεις κοντά στο 10% και κάπως έτσι αναμένεται να κινηθούν και οι επόμενοι μήνες, από τη στιγμή που υφίστανται ακόμη ή επανέρχονται ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω της αύξησης των κρουσμάτων πανευρωπαϊκά. Για το έτερο ξενοδοχείο, εποχικής λειτουργίας, του ομίλου στη Ρόδο («Sheraton Rhodes») η πληρότητα του καλοκαιριού κινήθηκε στο 25%, με τον Σεπτέμβριο να είναι στο 20%, ενώ δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη μέχρι πότε θα λειτουργήσει τον Οκτώβριο.
Πάντως, για τα αστικά ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας σημαντική απώλεια είναι και το πλήγμα στον συνεδριακό τουρισμό και τις εκδηλώσεις, όπου και εκεί οι συνθήκες είναι παραπάνω από ευμετάβλητες.

Δεν είναι τυχαίες η ανησυχία και η απογοήτευση που προκάλεσε στις τάξεις των Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων η νέα, «αιφνιδιαστική», όπως τη χαρακτηρίζουν, απόφαση της κυβέρνησης για περιορισμό του αριθμού των συνέδρων σε 50 άτομα και ειδικά από τη στιγμή που η Ελλάδα προχώρησε μέσα στο καλοκαίρι στην κατάρτιση και των σχετικών πρωτοκόλλων για το ασφαλές άνοιγμα της συνεδριακής αγοράς, που είναι τώρα και αυτή στον αέρα.

 

Οι επόμενοι μήνες, λοιπόν, αναμένονται πολύ δύσκολοι, με επισφαλείς ωστόσο τις όποιες προβλέψεις για την ανάκαμψη της αγοράς. «Ο τουρισμός στην Αθήνα είχε ήδη παρουσιάσει σημαντική βελτίωση προ της πανδημίας, φεύγοντας σταδιακά από την εποχικότητα και αποκτώντας χαρακτηριστικά τουρισμού πόλης – όχι βέβαια στον βαθμό άλλων ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, αλλά κερδίζοντας συνεχώς έδαφος», τονίζει η κυρία Λασκαρίδη, η οποία εκτιμά ότι «υπάρχει η αισιοδοξία ότι, εφόσον υπάρξει γρήγορα η πρόοδος όσον αφορά το εμβόλιο και αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, η Αθήνα μπορεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Η πανδημία, πάντως, θα αλλάξει ταξιδιωτικές συμπεριφορές και μένει να φανεί ο αντίκτυπος στην αγορά. Για παράδειγμα, μια γενικότερη εκτίμηση είναι ότι θα μειωθούν τα επαγγελματικά ταξίδια ή ακόμη και ότι η κρουαζιέρα θα αργήσει να ανακάμψει, με το σκεπτικό ότι αφορά σε μεγάλο βαθμό και μεγαλύτερες ηλικίες».

«Σε κάθε περίπτωση», καταλήγει η ίδια, «η Λάμψα δεν ανησυχεί για το μέλλον μετά την πανδημία. Είναι τέτοια η θέση και των τριών ξενοδοχείων ώστε η ανάκαμψη να είναι απλώς θέμα χρόνου, δηλαδή είναι θέμα του “πότε” και όχι του “αν”».

Εικαστική πνοή
σε ένα κτίριο με Ιστορία

Το «King’s Palace», εκεί όπου τώρα λειτουργεί το νέο «Athens Capital – MGallery Collection», έχει συνδεθεί ιστορικά με μία από τις πλέον καταλυτικές στιγμές της Μεταπολίτευσης: τα ξημερώματα της 3ης Σεπτεμβρίου του 1974, σε μία από τις αίθουσες του ξενοδοχείου, που ήταν κατάμεστη από πολιτικά στελέχη και δημοσιογράφους, ιδρύθηκε το ΠΑΣΟΚ και παρουσιάστηκε η διακήρυξη του νέου κόμματος από τον Ανδρέα Παπανδρέου. Τώρα, το «Athens Capital – MGallery Collection» διαθέτει 177 δωμάτια και σουίτες, «με διαχρονική αισθητική, εκλεπτυσμένη διακόσμηση και υψηλού επιπέδου προσωποποιημένες υπηρεσίες, ειδικά σχεδιασμένες για τις ανάγκες και την άνεση κάθε επισκέπτη, είτε αυτός ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους, είτε για αναψυχή», όπως αναφέρουν οι επιτελείς του. Ανάμεσα στις σουίτες, ξεχωρίζει η Προεδρική Σουίτα με την εντυπωσιακά μεγάλη βεράντα της και την πανοραμική θέα στην Αθήνα και τον λόφο του Λυκαβηττού.

Ιδιαίτερη φροντίδα έχει δοθεί στον κοσμικό χαρακτήρα του ξενοδοχείου, στη γαστρονομία και την αναψυχή για όλες τις ώρες της ημέρας. Το «Galerie Café», στο ισόγειο, αφουγκράζεται την καθημερινότητα της πόλης. Στο εστιατόριο «MFlavours» ο καταξιωμένος σεφ Δημήτρης Μπούτσαλης δημιουργεί εξαιρετικές γεύσεις ελληνικής και μεσογειακής κουζίνας.

Στο «Mappemonde Bar & Lounge», στον δέκατο όροφο, όπου βρίσκεται και η infinity pool, όλη η Αθήνα απλώνεται στα μάτια του επισκέπτη, από τον Υμηττό μέχρι την Πάρνηθα και από τον Λυκαβηττό και την Ακρόπολη μέχρι την Αίγινα!

Το νέο ξενοδοχείο φέρνει και εικαστική πνοή στο Σύνταγμα φιλοξενώντας έργα Ελλήνων δημιουργών που έχουν αγοραστεί ειδικά για το ξενοδοχείο ή έχουν παραχωρηθεί από την προσωπική συλλογή της οικογένειας Λασκαρίδη.
Η τέχνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι όλων των ξενοδοχείων της οικογένειας Λασκαρίδη αλλά και της MGallery Hotel Collection -εξ ου και το «Gallery»- και το «Athens Capital Hotel – MGallery» πρωτοστατεί σε αυτό το πεδίο. Στην κεντρική σκηνή, στο αίθριο του ξενοδοχείου, δεσπόζει το «Mappemonde», ένα εμβληματικό έργο ζωής του μεγάλου Ελληνα γλύπτη Γιώργου Λάππα. Το κεντρικό κομμάτι της σύνθεσης βρίσκεται στον δέκατο όροφο και τα 3.000 κομμάτια που το αποτελούν διατρέχουν όλους τους ορόφους μέχρι το ισόγειο, δημιουργώντας ένα μοναδικό θέαμα που συναρπάζει.

Αλλα σημαντικά έργα αναγνωρισμένων και ανερχόμενων Ελλήνων καλλιτεχνών, όπως οι Γιάννης Μόραλης, Γιάννης Αδαμάκος, Δημοσθένης Κοκκινίδης, Παναγιώτης Τέτσης, Γιάννης Σταύρου, Ιωάννης Παπανελόπουλος, Σπύρος Βασιλείου, Ευάγγελος Νανόπουλος, Τάσος Χώνιας, Χρήστος Μπαλούκος και Χριστόφορος Μπαλαμπανίδης, κοσμούν όλους τους κοινόχρηστους χώρους.