«Έχω μεγαλώσει σε λιμάνι (σ.σ. Πάτρα) και έμαθα το καράβι να το πηγαίνω με 8-9 μποφόρ. Η DIMAND “έφτιαξε μέταλλο” στις κρίσεις, αντιμετωπίσαμε ήδη πέντε, αυτή είναι μια ακόμη για εμάς». Ο επικεφαλής της γνωστής εταιρείας ανάπτυξης και εκμετάλλευσης ακινήτων ενδεχομένως να έχει ερωτηθεί πολλές φορές τους τελευταίους μήνες για το κατά πόσον το εγχείρημα εισαγωγής της DIMAND Real Estate Development στο Χρηματιστήριο Αθηνών εμπεριέχει αυξημένο ρίσκο λόγω των επιδεινούμενων συνθηκών σε αγορές και οικονομία. Η απάντησή του, ωστόσο, στην ίδια ερώτηση που διατυπώθηκε στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, χωρίς αμφιβολία αποτυπώνει ένα μέρος της επιχειρηματική του σκέψης και διαδρομής.

Μιας διαδρομής με αρκετές στροφές: ξεκίνησε να δουλεύει από νεαρή ηλικία, στα 18 του έγινε πωλητής σε κατάστημα ηλεκτρικών ειδών, μετά εκτελωνιστής, υπάλληλος τουριστικού γραφείου, διευθυντής ξενοδοχείου, τη δεκαετία του ’80 ίδρυσε τουριστικό γραφείο και αργότερα πήρε τις αντιπροσωπείες της DHL, της American Express και μετά της SATO στην Πάτρα. Εργάστηκε ως στέλεχος στην Superfast Ferries και στα τέλη της δεκαετίας του ’90 εστίασε στο εγχώριο real estate ως επικεφαλής της νεοσύστατης τότε REDS και αργότερα ως επικεφαλής της Intradevelopment του ομίλου Κόκκαλη, αναλαμβάνοντας το έργο ανακατασκευής του γηπέδου Καραϊσκάκη πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, για να έρθει στη συνέχεια η ίδρυση της Dimand.

Η αποφασιστικότητα με την οποία άλλαξε συχνά κατεύθυνση στην επαγγελματική του διαδρομή αποτελεί, σύμφωνα με συνεργάτες του, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του. Έτσι η απόφαση για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο που είχε παρθεί πριν από αρκετό καιρό δεν θα μπορούσε να αλλάξει απλά και μόνο γιατί το κλίμα πιθανόν να μην είναι ευνοϊκό. «Με την εισαγωγή των μετοχών μας στο Χρηματιστήριο, ανοίγει ένα νέο δημιουργικό κεφάλαιο στην ιστορία της DIMAND. Με νέους πόρους, νέους ισχυρούς μετόχους, αλλά και τη στήριξη του ευρύτερου επενδυτικού κοινού, η DIMAND θα συνεχίσει να πρωτοπορεί και να αλλάζει όχι μόνο μεμονωμένα κτήρια αλλά ολόκληρες γειτονιές. Στόχος μας δεν είναι μόνο η αισθητική αναβάθμιση της εκάστοτε ευρύτερης περιοχής μέσω των έργων μας αλλά και η διασφάλιση της βιωσιμότητας σύγχρονων κτηρίων που βελτιώνουν το περιβάλλον αλλά και τις συνθήκες όσων ζουν ή εργάζονται σε αυτά», υπογράμμισε σε δήλωσή του ο κ. Ανδριόπουλος. Όπως τόνισε, ήδη από το 2017 η DIMAND λειτουργούσε ως εισηγμένη εταιρεία χωρίς να είναι, λόγω της παρουσίας της EBRD και της HIG. «Θα έχουμε ακόμη έναν επόπτη και προστάτη που θα είναι η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να βεβαιώνει πως όλα γίνονται σωστά», τόνισε.

Αναφερόμενος στο DNA της εταιρείας που ξεκίνησε πριν από είκοσι χρόνια, τον Ιούλιο του 2002, δήλωσε πως στην εταιρεία «είμαστε οπαδοί της κοινής λογικής και του λελογισμένου ρίσκου». Παράλληλα, με μια δόση υπερηφάνειας μίλησε για την συνεκτικότητα της ομάδας που δημιουργήθηκε, η οποία έχει, όπως τόνισε έναν από τα χαμηλότερα employee turnover, «κάτι που σημαίνει ότι το περιβάλλον εργασίας, οι μισθοί που δίνουμε, η σπουδαιότητα των έργων που κάνουμε έχουν δημιουργήσει μια ομάδα που δουλεύει συστηματικά δημιουργώντας υπεραξία»

Ερωτηθείς για τη ραγδαία αύξηση στο κατασκευαστικό κόστος, ο κ. Ανδριόπουλος τόνισε πως οι αυξήσεις ξεκίνησαν την άνοιξη του 2021, ως απόρροια των επιδράσεων της πανδημίας σε σειρά δραστηριοτήτων και συγκεκριμένα της διακοπής στην εξόρυξη πρώτων υλών, την αύξηση στο μεταφορικό κόστος, την αύξηση του εργατικού κόστους και του κόστους της ενέργειας. Η αύξηση από 25% έως 40% στο κατασκευαστικό κόστος ήταν αιφνιδιαστική και έγινε ιδιαίτερα έντονη. Ο τρόπος που αντιμετωπίστηκε, σημείωσε, είχε να κάνει με την ταυτόχρονη αυξημένη ζήτηση που με τη σειρά της ώθησε σε υψηλότερα επίπεδα τα μισθώματα, αλλά και της ζήτησης που εκδηλώθηκε από τις ΑΕΕΑΠ. Η αύξηση από ενοίκια και πωλήσεις τελικού προϊόντος λειτούργησε εξισορροπητικά, τόνισε.

Όσο για το επενδυτικό πρόγραμμα, ο επικεφαλής της DIMAND σημείωσε πως πέραν των 23 project που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο της και θα παραδοθούν έως το 2025, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις ή σε αναζήτηση καινούργιων έργων που θα προστίθενται στο pipeline. Μεταξύ των έργων που έχει πραγματοποιήσει ή υλοποιεί η εταιρεία συμπεριλαμβάνονται ενδεικτικά ο Πύργος του Πειραιά, το πρώην καπνεργοστάσιο της εταιρείας Παπαστράτος στον Άγιο Διονύσιο Πειραιά, το ιστορικό πρώην πολυκατάστημα «ΜΙΝΙΟΝ», το πρώτο πράσινο ξενοδοχείο στην Ελλάδα υπό το brand Moxy της Marriott International, το κτήριο της εταιρίας AGEMAR, συμφερόντων της οικογένειας Αγγελικούση και το νέο γήπεδο της ΑΕΚ. «Εμείς προσπαθούμε πάντοτε να κάνουμε συμφωνίες που αντέχουν στο χρόνο. Θέλουμε να παράγουμε το καλύτερο προϊόν στην αγορά και να είμαστε 10-15% φθηνότεροι από τα συγκριτικά στοιχεία της αγοράς».

Αναφορικά με τη στόχευση της  DIMAND Real Estate Development, πρόθεση της εταιρείας είναι να παραμείνει και να ενισχύσει τη θέση της ως πρωτοπόρος στην ανάπτυξη πράσινων κτηρίων στην εγχώρια αγορά. Ήδη, η εταιρεία έχει δραστηριοποιηθεί στην ανάπτυξη του 40% των πιστοποιημένων βάσει LEED πράσινων κτηρίων στην Ελλάδα. Καθώς η διεθνής τάση/ και ανάγκη για τη δημιουργία βιοκλιματικών πράσινων κτηρίων εδραιώνεται, η DIMAND προετοιμάζεται ώστε να ανταποκριθεί στην ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση. Επίσης, στόχος είναι να χρηματοδοτηθούν περαιτέρω όλα τα έργα που αναπτύσσει η εταιρεία από κοινού με την EBRD.

Οι λεπτομέρειες της έκδοσης

Όπως σημειώθηκε, τα νέα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν από το ΙΡΟ θα ενισχύσουν την αναπτυξιακή προοπτική της DIMAND με βασικό στόχο την περαιτέρω διεύρυνση του χαρτοφυλακίου ακινήτων τα οποία αναπτύσσει.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο από τα καθαρά αντληθέντα κεφάλαια ύψους περίπου €93 εκατ. ευρώ (σ.σ. με βάση την ανώτατη τιμή διάθεσης των 15 ευρώ ανά μετοχή για το σύνολο της έκδοσης, συμπεριλαμβανομένης της παράλληλης διάθεσης σε περιορισμένο κύκλο προσώπων), περίπου 28 εκατ. θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση υφιστάμενων και συμβασιοποιήμενων έργων της εταιρείας (περιλαμβανομένων προσυμφώνων). Επιπλέον ποσό  14 εκατ. περίπου θα διατεθεί για νέα έργα, ενώ 51 εκατ. περίπου θα διατεθούν για την αποπληρωμή δανεισμού και συγκεκριμένα του «ακριβού» 5ετούς ομολογιακού δανείου με ομολογιούχο την TEMPUS (ΗΙG), η οποία σήμερα κατέχει το 25% της εταιρείας. Μετά την ΑΜΚ και έπειτα από την αποπληρωμή των συγκεκριμένων δανείων, η εταιρεία θα έχει μειώσει σημαντικά το χρηματοπιστωτικό της κόστος και θα ενισχύσει την κεφαλαιακή της διάρθρωση.

Σημειώνεται πως η DIMAND θα προχωρήσει στη δημόσια προσφορά 6.213.100 νέων κοινών μετοχών και στην παράλληλη διάθεση σε περιορισμένο κύκλο προσώπων 325.000 νέων κοινών μετοχών, οι οποίες μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας και υπό τον όρο της πλήρους διάθεσή τους θα αντιπροσωπεύουν το 35% του κοινού μετοχικού της κεφαλαίου. Επίσης, έχουν το δικαίωμα επιπρόσθετης κατανομής έως 931.800 υφιστάμενων μετοχών (Overallotment Facility) για την κάλυψη τυχόν αυξημένης ζήτησης. Οι εν λόγω μετοχές θα διατεθούν στο ευρύ επενδυτικό κοινό και σε δυο Cornerstone Επενδυτές, τη Latsco, η οποία προτίθεται να επενδύσει έως 15 εκατ., χωρίς περιορισμό ως προς το ποσοστό το οποίο θα κατέχει μετά την ολοκλήρωση της ΑΜΚ επί του συνολικού εκδοθέντος κοινού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ενώ η ζήτηση της θα ικανοποιηθεί πλήρως σε περίπτωση υπερκάλυψης της Έκδοσης καθώς και την Orasis, η οποία θα επενδύσει έως 10 εκατ. ευρώ με περιορισμό μετά την ολοκλήρωση της ΑΜΚ να κατέχει έως 4,99% του συνολικού εκδοθέντος κοινού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας και η ζήτηση της θα ικανοποιηθεί κατ’ ελάχιστον κατά 80%, σε περίπτωση υπερκάλυψης της έκδοσης.

Το εύρος τιμής διάθεσης θα ανακοινωθεί σήμερα Τρίτη 28/6, η δημόσια προσφορά ξεκινάει την Τετάρτη 29/6 και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 1/7. Κατόπιν της ολοκλήρωσης της δημόσιας προσφοράς θα ανακοινωθεί η τελική τιμή διάθεσης και η κατανομή των μετοχών ανάλογα με τη ζήτηση, ενώ η έναρξη της διαπραγμάτευσης των μετοχών της εταιρείας αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 6/7.

Διαβάστε ακόμη:

Μήνα – μήνα οι αυξήσεις στις τιμές των ναύλων (πίνακας)

Πώς χάνει η μεσαία τάξη 600 ευρώ λόγω της εισφοράς που καταργείται

Εκλογές και ποσοστά, τα νέα πακέτα της Intrum, οι Μπάκοι επιμένουν στην Ιντρακάτ και η Amazon στη Νάξο