Της Μαριάννας Τζάννε

Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της βουλής για την έγκριση τριών νέων συμβάσεων της ΔΕΗ, βρέθηκε την Τετάρτη (30/1) ο Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Μανόλης Παναγιωτάκης. Πρόκειται για τις προμήθειες αλληλογραφίας και διανομής λογαριασμών σε όλη την χώρα και υγρών καυσίμων, οι οποίες υπερβαίνουν τα όριο που προβλέπει ο κανονισμός της βουλής και απαιτούν προηγούμενη έγκριση του κοινοβουλίου.

Η πρώτη αφορά την νέα σύμβαση με τα ΕΛΤΑ. Ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε από την ΔΕΗ και έλαβαν μέρος τα ΕΛΤΑ και η ACS. Τεχνικά κρίθηκαν θετικά μόνο τα ΕΛΤΑ καθώς η άλλη προσφορά δεν κάλυπτε το κριτήριο του διαγωνισμού για κάλυψη με καταστήματα του 95% των Καλλικρατικών δήμων της χώρας.

«Με καλύτερο τίμημα από το περσινό. Σπεύδω να πω, ότι με τη νέα σύμβαση και με κάποια διευθέτηση που έχει συμφωνηθεί με τη νέα διοίκηση πάει να υπάρχει η εκκρεμότητα και το χρέος προς τη ΔΕΗ. Τα ΕΛΤΑ εδώ και ένα χρόνο ανταποκρίνονται με συνέπεια και αποδίδουν» ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης. Η σύμβαση με τα ΕΛΤΑ για την παροχή ταχυδρομικών αποστολών είναι για ένα έτος και ξεκινά στις 5 Μαρτίου του 2019.

Στην προμήθεια φυσικού αερίου, η ΔΕΗ έχει μια μακροχρόνια σύμβαση με ΔΕΠΑ που δεν καλύπτει το σύνολο αναγκών. Για αυτό και ένα υπόλοιπο καλύπτεται με επιμέρους διαδικασίες, αναζητώντας καλύτερες τιμές. «Πετύχαμε μέσω διαγωνισμού της ΔΕΠΑ καλύτερες τιμές από τις τιμές που είχαμε από την μακροχρόνια σύμβαση» αναφέρθηκε.

Σε ό,τι αφορά την σύμβαση για την προμήθεια υγρών καυσίμων, μαζούτ και ντίζελ, φέτος έγινε με διαφοροποιημένους όρους, ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης.

Το μαζούτ προορίζεται για νησιωτική Ελλάδα και ένα μέρος του το μεγαλύτερο, το προμηθεύεται η ΔΕΗ στις δεξαμενές Λαυρίου και από εκεί με πλοία διοχετεύετε στα νησιά. Ένα άλλο μέρος πηγαίνει στο σταθμό στον Αθερινόλακκο κατευθείαν από τους προμηθευτές. Στο διαγωνισμό για την προμήθεια μαζούτ συμμετείχαν 7 εταιρείες, και υποβλήθηκαν προσφορές από 5.

«Πετύχαμε τιμές ακριβότερες από πέρυσι λόγω αναταραχής που παρατηρείται στα θέμα των υγρών καυσίμων γιατί με βάση τις κοινοτικές οδηγίες πρέπει να παραχθούν υγρά καύσιμα πιο καθαρά» δήλωσε ο επικεφαλής της ΔΕΗ, προσθέτοντας ότι φέτος η Επιχείρηση προμηθεύτηκε περισσότερο μαζούτ λόγω λειτουργίας της μονάδας της Νότιας Ρόδου.

Όπως είπε δεν έχουν γίνει οι κατάλληλες επενδύσεις από τις εταιρείες καυσίμων και αυτό δημιουργεί ανασφάλεια στους προμηθευτές και αποτυπώνεται στις τιμές τους. Σε αυτό το στοιχείο αποδόθηκε και το γεγονός ότι στο διαγωνισμό συμμετείχε μόνο μια ελληνική εταιρεία, η Μότορ Οιλ.

Στο ντίζελ ο κ. Παναγιωτάκης ανέφερε ότι υπάρχει μεγαλύτερη εξοικονόμηση λόγω των ηλεκτρικών διασυνδέσεων στις Κυκλάδες. Ο διαγωνισμός κατέληξε και φέτος στην ΕΚΟ του ομίλου των ΕΛΠΕ.

«Παρά το γεγονός ότι και εδώ οι τιμές είναι υψηλότερες, είναι από τις καλύτερες της τελευταίας δεκαετίας. Το ντίζελ επιβαρύνεται πολύ με δασμούς αλλά φέτος έχουμε εξοικονόμηση 65 εκατομμυρίων λόγω της διασύνδεσης Κυκλάδων» σημείωσε η διοίκηση της ΔΕΗ.