Αν υπήρχε ένας χαρακτηρισμός που θα ταίριαζε στην εταιρία «Τόλης», που εδώ και χρόνια έχει εξελιχθεί στην Display Hellas, θα ήταν ο «βασιλιάς των καροτσιών». Γιατί όλοι μας, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, ερχόμαστε σε ίσως καθημερινή επαφή με τα προϊόντα της. Κι αυτό καθώς τα περισσότερα καρότσια των σούπερ μάρκετ έχουν τη δική της «υπογραφή». Η Display Hellas, όμως, δεν είναι μόνο αυτό.

Στη διαδρομή των έξι δεκαετιών που γράφει το κοντέρ της ιστορίας της, από το 1960 που ο Δημήτριος Τόλης έβαλε τα θεμέλια της μικρής οικογενειακής επιχείρησης, η εταιρεία μεγάλωσε, επεκτάθηκε και εμπλούτισε την προϊοντική και παραγωγική της γκάμα.

Έτσι, σήμερα πέρα από την έδρα και τις εγκαταστάσεις της που βρίσκονται στην Καλλιθέα, διαθέτει στην Αυλώνα ένα από τα πιο εξελιγμένα εργοστάσια παραγωγής συρμάτινων προϊόντων εξοπλισμού καταστημάτων στα Βαλκάνια και μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα. Η γκάμα προϊόντων της Display Hellas απευθύνεται σε ένα ευρύτατο πεδίο της αγοράς, που περιλαμβάνει εταιρείες χονδρικού και λιανικού εμπορίου, logistics, μέχρι και μεταφορικές υποδομές, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς κ.ά.

Εκτός από τα καρότσια για τα σούπερ μάρκετ, που περιλαμβάνουν 13 διαφορετικά είδη και επιπλέον 7 παιδικά, λανσάρει δεκάδες ακόμη μοντέλα για μεταφορές εμπορευμάτων, αποσκευών, παλετοκιβώτια, καθώς επίσης και ολόκληρη σειρά από stands, πάγκους, τραπέζια, συρμάτινα και μεταλλικά αξεσουάρ (γάντζοι, μπάρες, χωρίσματα και προστατευτικά ραφιών), συστήματα εισόδου και καθοδήγησης πελατών, οπτικής επικοινωνίας τιμών, ενώ έχει και αποκλειστικές συνεργασίες με ευρωπαϊκούς οίκους εξοπλισμού καταστημάτων.

Η παραγωγή των προϊόντων γίνεται με βάση τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη, ενώ η εταιρεία παρέχει ακόμη υπηρεσίες after sales service, αλλά και rebranding, όταν ο πελάτης θέλει να αλλάξει την εμφάνιση των καροτσιών της επιχείρησής του.

Τα πρόσωπα και τα οικονομικά σκαμπανεβάσματα

Η εταιρεία δημιουργήθηκε, όπως προαναφέρθηκε, από τον Δημήτριο Τόλη, αλλά εδώ και αρκετά χρόνια τα ηνία κρατάει, ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, ο Μανώλης Μανουσάκης, ο οποίος περιστοιχίζεται στη διοίκηση από τη Χρυσούλα Τόλη (αντιπρόεδρος) και τον Δημ. Τόλη.

Η Display Hellas, βέβαια, βίωσε, όπως όλες οι επιχειρήσεις, τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και τα σκαμπανεβάσματα της αγοράς.

Έτσι, σε επίπεδο επιδόσεων είχε τα «πάνω» και τα «κάτω» της, ενώ γενικότερα η διοίκηση κατάφερε να κρατήσει τα οικονομικά της εταιρείας σε μια ισορροπημένη κατάσταση, με περιορισμένο και εξυπηρετούμενο δανεισμό, κεφαλαιακές «ενέσεις», μέσω ΑΜΚ, όποτε χρειαζόταν και καταγράφοντας άλλοτε κέρδη και άλλοτε ζημιές.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις (για το 2019), η Display Hellas έκανε τζίρο 6,9 εκατ. ευρώ (έναντι 6,73 εκατ. έναν χρόνο πριν), πετυχαίνοντας να γυρίσει σε κερδοφόρα τροχιά, με καθαρά (μετά φόρων) κέρδη 203.416 ευρώ, έναντι ζημιών 34.646 ευρώ. Επίσης, η καθαρή θέση πέρασε σε θετικό έδαφος (415.354 ευρώ) από αρνητικό (-560.239 ευρώ).

Όσον αφορά τα δάνεια και τις άλλες υποχρεώσεις, η εταιρεία έχει συνολικό δανεισμό (από την Εθνική Τράπεζα) ύψους 1,98 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το βραχυπρόθεσμο μέρος είναι 1,46 εκατ. και το μακροπρόθεσμο 522.081 ευρώ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων φτάνει τα 7,4 εκατ. ευρώ.

Επί των ακινήτων έχουν εγγραφεί προς εξασφάλιση των τραπεζικών δανείων προσηµειώσεις συνολικού ποσού 1,72 εκατ., που στο τέλος της χρήσης 2019 ανέρχονταν σε  642.081 ευρώ. Επίσης, έχει εγγραφεί προσηµείωση ποσού 1,8 εκατ. για εξασφάλιση υποχρεώσεων προς το Δηµόσιο, που στο τέλος της χρήσης ανέρχονταν σε  2 εκατ. ευρώ.

Οι συνέπειες της πανδημίας και οι εκτιμήσεις της διοίκησης

Το ερώτημα βέβαια είναι τι συνέπειες θα έχει η πανδημική κρίση στην πορεία της Display Hellas. Η διοίκηση κάνει λόγο για «αβέβαιη και ρευστή κατάσταση στο επιχειρηματικό περιβάλλον», με τις «ποσοτικές και ποιοτικές επιπτώσεις στη λειτουργία της εταιρείας από την εξάπλωση του Covid-19 να είναι υπό αξιολόγηση». Για τη χρήση του 2020 εκφράζεται η εκτίμηση ότι «ο κύκλος εργασιών και τα αποτελέσµατα θα είναι µειωµένα σε σχέση µε το 2019, χωρίς να µπορεί να εκτιµηθεί το ποσοστό µείωσης στην παρούσα χρονική στιγµή».

Παρόλα αυτά, «βλέπει» πως στη λήξη αυτής της διαταραγµένης περιόδου το επίπεδο της κατανάλωσης θα επανέλθει στα φυσιολογικά του επίπεδα. Έτσι, «με δεδομένες τις µεγάλες προσπάθειες που καταβάλλονται, προσβλέπουµε µε αισιοδοξία στο µέλλον για την επίτευξη περαιτέρω προόδου της εταιρείας και αντιµετώπιση όλων των δυσκολιών που παρουσιάζονται λόγω της οικονοµικής ύφεσης», όπως τονίζεται χαρακτηριστικά.

Πράγματι, η κατανάλωση τουλάχιστον στα σούπερ μάρκετ, παρά την πανδημία, κινήθηκε και εξακολουθεί να κινείται σε υψηλά επίπεδα. Μένει να φανεί εάν και κατά πόσο αυτό θα επιδράσει θετικά και για τον «βασιλιά των καροτσιών».