Στα διαδικτυακά κανάλια πωλήσεων πλέον μεταφέρεται ο μεγάλος ανταγωνισμός των σούπερ μάρκετ για μεγαλύτερα μερίδια και επικράτηση σε μία αγορά που ακολουθεί σταθερά μία τάση συγκέντρωσης.

Η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού καταστήματος της Σκλαβενίτης μπορεί να ήταν αναμενόμενη, μιας και η μετεξέλιξη του caremarket.gr που είχε εξαγοράσει τον περασμένο Ιανουάριο σε Sklavenitis.gr ήταν δρομολογημένη, δεν παύει όμως να αποτελεί και την ουσιαστική είσοδο της μεγαλύτερης αλυσίδας οργανωμένου λιανεμπορίου σε μία μάχη, απ’ την οποία επέλεγε εδώ και χρόνια να απέχει!

Η είσοδος δε έρχεται τη στιγμή που οι αγορές μέσω διαδικτύου «καλπάζουν», παρουσιάζοντας υπερδιπλασιασμό λόγω της πανδημίας. Μάλιστα σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Convert Group οι πωλήσεις μέσα απ’ το ψηφιακό κανάλι αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος το «φράγμα» των 100 εκατ. ευρώ, όταν πέρυσι ήταν 46,7 εκατ. ευρώ!

Το συγκεκριμένο ποσό αν και εξακολουθεί να είναι αμελητέο μπροστά στους πελώριους τζίρους που κάνουν οι αλυσίδες λιανικής (συγκριτικά φέτος υπολογίζεται ότι τα σούπερ μάρκετ θα βάλουν τουλάχιστον 1 δισ ευρώ παραπάνω στα ταμεία τους απ’ τα περίπου 10 δισ πέρυσι…), αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια μιας και όλοι οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και μετά το πέρας της υγειονομικής κρίσης. Και τούτο καθώς θεωρούν ότι θα εξελιχθεί σε μία mainstream επιλογή των καταναλωτών.

Προς το παρόν η μεγάλη «δύναμη» στις διαδικτυακές πωλήσεις είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία μαζί με την – πάλαι ποτέ – Βερόπουλος ήταν οι πρώτες που διέθεταν σχετική υπηρεσία. Μάλιστα η διοίκηση της αλυσίδας υπό τον κ. Βασίλη Σταύρου έχει επενδύσει αρκετά από πέρυσι στην ενίσχυση του ψηφιακού καναλιού πώλησης μέσω της επέκτασης των υποδομών. Στο πλαίσιο αυτών των επενδύσεων πρόσφατα ξεκίνησε η λειτουργία του πρώτου “dark store”  στην περιοχή του Ρέντη, το οποίο πρόκειται για κανονικό κατάστημα με τη διαφορά ότι ασχολείται αποκλειστικά για την ετοιμασία των ηλεκτρονικών παραγγελιών.  Παράλληλα  ξεκίνησε συνεργασία με την online πλατφόρμα  delivery.gr  του ομίλου Μούχαλη.

Σημαντική παρουσία στην online αγορά έχει και η MyMarket της οικογένειας Παντελιάδη έπειτα απ’ την εξαγορά του πάλαι ποτέ welovesupermarket.gr, το οποίο μετονομάστηκε σε eshop.mymarket.gr, και την ενίσχυση του κατά την τελευταία διετία.

Ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αναπτύξει σχεδόν όλες οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενώ Μασούτης και Κρητικός πρόσφατα ξεκίνησαν συνεργασία και με την ηλεκτρονική πλατφόρμα BOX της Cosmote.

Από ανεξάρτητα διαδικτυακά σούπερ μάρκετ, το μόνο που έχει παραμείνει στην αγορά, ακολουθώντας επίσης μία σημαντική αναπτυξιακή πορεία είναι το e-fresh.gr υπό τη διοίκηση της κας Ζήνας Μαυροειδή.

Το Sklavenitis.gr

Σε ο,τι αφορά το ηλεκτρονικό κατάστημα της Σκλαβενίτης, κύκλοι της αλυσίδας έλεγαν ότι θα καλύπτει προς το παρόν ορισμένες περιοχές της Αθήνας προκειμένου να δοκιμαστεί τόσο το ίδιο όσο και η υποδομή της αλυσίδας. Γι αυτό εξάλλου και δεν προσφέρει το σύνολο του προϊοντικού κωδικολογίου. Ωστόσο στόχος είναι στο α’ τρίμηνο του 2021 να φθάσει να λειτουργεί κανονικά.

Οι παραγγελίες μπορούν να τοποθετούνται 24/7 ενώ οι παραδόσεις θα γίνονται Δευτέρα έως Σάββατο, από τις 7 το πρωί έως τις 11 το βράδυ. Σε ο,τι αφορά τις τιμές των προϊόντων αυτές είναι οι ίδιες με αυτές των καταστημάτων της αλυσίδας ενώ για αγορές άνω των 30 ευρώ δεν θα υπάρχει χρέωση για τα μεταφορικά. Η δε πληρωμή μπορεί να γίνει με με όλους τους πιθανούς τρόπους που ισχύουν και στα φυσικά καταστήματα.

Οι ίδιοι κύκλοι μάλιστα έλεγαν ότι η συνεργασία με το efood για την παραγγελία Online προϊόντων από την Σκλαβενίτης συνεχίζεται κανονικά σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Βόλο και σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας.

Διαβάστε ακόμη:

Η εθελουσία της Εθνικής Ασφαλιστικής, τα προικιά της Πειραιώς, το ΔΣ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και το τέλος του Π. Παπαδόπουλου στη Forthnet

Ανοίγει η πλατφόρμα για όσους έχασαν ρυθμίσεις χρεών με 120 δόσεις

Τάσος Γιαννίτσης στο newmoney: Nα ξεφύγουμε από τις πεθαμένες ιδέες