Το timing που επέλεξε η Nike για να λανσάρει το νέο signature παπούτσι του Γιάννη Αντετοκούνμπο στην αγορά, αυτές τις ημέρες, έμοιαζε ιδανικό.

Ο ξαφνικός –όχι τόσο σοβαρός- τραυματισμός του Έλληνα διεθνή φόργουορντ των Μιλγουόκι Μπακς στο γόνατο… χάλασε, ίσως, λίγο τα σχέδια της μεγάλης αμερικανικής εταιρείας της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, αλλά γενικά οι προσδοκίες από την συνεργασία της με τον δυο φορές MVP της «Μέκκας του μπάσκετ» διατηρούνται σε υψηλό επίπεδο.

Η κατάκτηση του τίτλου στην Ανατολική Περιφέρεια του NBA από τα «ελάφια», η πρόκριση σε τελικό του κορυφαίου πρωταθλήματος του πλανήτη μετά από 47 χρόνια (1974-2021) και η πιθανότητα να κάνουν δικό τους το δακτυλίδι με χρονική διαφορά μιας… 50ετίας από την επιτυχία του 1971 δημιουργούν μεγαλύτερες προοπτικές για τον Greek Freak και σε επίπεδο αθλητικού μάρκετινγκ, πλην του αμιγώς αγωνιστικού.

Η προσμονή για την επιστροφή του παίκτη που άλλαξε τον ρου της σύγχρονης ιστορίας των Μπακς στα παρκέ για τη σειρά των τελικών απέναντι στους Φοίνιξ Σανς (σ.σ. με το ιατρικό team να παρακολουθεί καθημερινά την κατάσταση της υγείας του και την αγωνία των οπαδών να χτυπάει «κόκκινο»), μα πιο πολύ η ως τώρα πορεία της ομάδας του Γιάννη Αντετοκούμπο, αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση για το «Zoom Freak 3» και για το νέο brand της Nike που συσχετίζεται μαζί του, το Giannis Immortality.

Η πιθανή ανάδειξη του ως πρωταθλητή του ΝΒΑ θα μπορούσε να εκτινάξει τις πωλήσεις των νέων παπουτσιών με την προσωπική του υπογραφή και τα έσοδα από αυτές…

Η Nike «συμπορεύεται» με τον Αντετοκούνμπο πριν από το ντεμπούτο του στο ΝΒΑ το 2013 και με την πάροδο 8 ετών, η αμοιβή του από την εταιρεία-χορηγό του έχει αυξηθεί από τις αρχικές (20-25.000 δολ., με 5.000 δολ. bonus αρχικής υπογραφής) σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων.

Το Νοέμβριο του 2017 το νέο του συμβόλαιο με τη Nike, όταν πια και ο ίδιος είχε καθιερωθεί στο ΝΒΑ -και δεν ήταν ρούκι- του απέφερε ποσό 9 εκατ. δολ. για την πρώτη χρονιά, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ αμερικανικών media, με σαφή… αυξητική τάση της αμοιβής του, που φέρεται να ξεπερνά πλέον τα 10 εκατ. δολ. ετησίως.

Τα χρήματα προφανώς έγιναν περισσότερα από το 2019 όταν κυκλοφόρησε το Zoom Freak 1.

Το καλοκαίρι του 2020 πριν από την επανέναρξη της σεζόν στο ΝΒΑ παρουσιάστηκαν οι 4 εκδόσεις των νέων παπουτσιών του Έλληνα σταρ με την εμπορική ονομασία Zoom Freak 2 και τώρα, Ιούλιο του 2021 εμφανίσθηκε το Zoom Freak 3, που εκτιμάται ότι θα πουλήσει πιο πολύ από τα δυο πρώτα μοντέλα.

Πέρα από τους ισχυρούς «δεσμούς» που έχει αναπτύξει ο Γιάννης Αντετοκούμπο με τη Nike, όσο «ανεβαίνει» η καριέρα του αυξάνονται τα έσοδα του και ο αριθμός των εμπορικών συμφωνιών του.
Νέα deals φαίνεται να τον περιμένουν…

Τα 336 εκατ. $ από τους Μπακς και το portfolio

Πόσα «βγάζει» ο… κροίσος του Μιλγουόκι, σήμερα; Από φέτος οι συνολικές απολαβές του αναμένεται να φθάσουν στα 70 εκατ. δολάρια πάνω, κάτω (από 47,6 εκατ. το 2020) αν υπολογισθεί ότι αρχίζει να «τρέχει» το νέο 5ετές supermax συμβόλαιο του με τους Μπακς αξίας 228 εκατ. δολ.

Η κλιμάκωση του είναι, ανά αγωνιστική σεζόν: 2021-22: 39,3 εκατ. δολ., 2022-23: 42,5 δολ., 2023-24: 45,6 εκατ. δολ., 2024-25: 48,8 εκατ. δολ., 2025-26: 51,9 εκατ. δολ.

Η τελευταία χρονιά του προηγούμενου -4ετούς- συμβολαίου του των 100 εκατ. δολ. με την ομάδα του (2020-21) απέφερε στον Αντετοκούνμπο 27,5 εκατ. δολ.

Με μερικές… μαθηματικές πράξεις προκύπτει ότι ο Γιάννης θα εισπράξει συνολικά περί τα 336 εκατ. δολ. μόνο από τους Μπακς για τις αγωνιστικές υπηρεσίες του, από την ημέρα της άφιξης του στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, το 2013, ως το 2026…

Από τους χορηγούς του και την συμμετοχή του σε διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες εταιρειών εκτιμάται ότι ο νο 1 Έλληνας καλαθοσφαιριστής πρόσθεσε στα εισοδήματα του γύρω στα 25 εκατ. δολ.

Η γκάμα του εκτείνεται από την αυτοκινητοβιομηχανία, τις αερομεταφορές και τους κλάδους της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών, των ηλεκτρονικών/ηλεκτρικών ειδών και τον τραπεζικό, μέχρι τα τρόφιμα, τα καλλυντικά, την εστίαση κ.λπ.

Στους σπόνσορες του συμπεριλαμβάνονται μεγάλες ξένες και ελληνικές επιχειρήσεις, όπως οι:

Nike, BMW, TCL, Anheuser Busch InBev, Come Ready Foods LLC, Electronic Arts, Greek From Greece Café Cuisine, JBL, Mytilineos S.A. (Protergia), Gr. Sarantis S.A.

Ο απόλυτος σταρ των Μπακς έχει συνεργασθεί, ακόμα, με τους Metro by T-Mobile, 2k Sports, Hulu, BMO Harris, Aegean Airlines, Milko (Δέλτα), Tissot, Kronos Food κ.α.

Οι business και η πρεμιέρα της ταινίας

Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες του, όπως η επένδυση στην start up αθλητικής διατροφής Ready Nutrition στις ΗΠΑ, ή η κατοχύρωση των ιδιόκτητων brands του (π.χ. η σειρά Giannis «Greek Freak» και τα σήματα Antetokounbros, Greek FR34K και FR34K) και η είσοδος του μέσω αυτών στον χώρο της αθλητικής ένδυσης και των αξεσουάρ θεωρούνται κομμάτι του ίδιου «παζλ» για τον Αντετοκούνμπο.

Αυτή την εποχή, ταυτόχρονα, έγιναν και τα γυρίσματα για την ταινία της Disney με θέμα την ζωή του, στην παλιά του γειτονιά τα Σεπόλια. Το deal εξασφαλίσθηκε το 2020 και αυτή αναμένεται να προβληθεί εντός του 2022…

Το πρόγραμμα των NBA Finals 2021: το Game 1 στο ζευγάρι Σανς – Μπακς έχει ορισθεί ξημερώματα 7ης Ιουλίου στις 04:00 και η σειρά θα διαρκέσει maximum ως την 23η Ιουλίου αν χρειασθεί 7ο παιχνίδι.

Διαβάστε ακόμα: 

Στο σφυρί τα «μουσειακά» αεροπλάνα του Ελληνικού

ΟΑΕΔ: Ποια είναι τα 2 προγράμματα που δίνουν δουλειά σε 17.700 ανέργους