Σε πορεία ανάπτυξης βρίσκεται ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου.  Μέσα στην πανδημία  κατάφερε να διπλασιάσει την κερδοφορία του σε σύγκριση με εκείνη που προβλέπονταν στον εγκεκριμένο του προϋπολογισμό και να πετύχει ρεκόρ κερδών το α’ εξάμηνο του 2020.

Στη θέση του  Διευθύνοντος Συμβούλου  βρίσκεται ένα στέλεχος με σημαντική παρουσία σε πολλές  επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, αλλά και στη ναυτιλία, όπου, θήτευσε στο πλευρό του Περικλή Παναγόπουλου.  Ο Γιώργος Βακόνδιος.

Σε  κάθε ευκαιρία δηλώνει ότι η οικονομική ανάπτυξη  του ΟΛΛ « θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Δεν είναι κάτι πρόσκαιρο» και ξεκαθαρίζει: «Το λιμάνι του Λαυρίου είναι για εμένα  ένα στοίχημα για το πώς μία εταιρεία που είναι φορέας γενικής κυβέρνησης μπορεί να κάνει τη διαφορά για την ίδια την εταιρεία και το μέτοχό της, αλλά και για την πόλη και την περιοχή που το φιλοξενεί.»

Το σημείο κλειδί για την επόμενη ημέρα του ΟΛΛ είναι η σύνδεση του Λαυρίου με τα έργα υποδομής που θα γίνουν στο Λεκανοπέδιο:

«Προετοιμαζόμαστε πυρετωδώς ώστε να διεκδικήσουμε μεγάλο μέρος των φορτίων, που θα δημιουργηθούν από τα έργα υποδομής, που θα γίνουν στο λεκανοπέδιο Αττικής, με πρώτο και κυρίαρχο έργο την ανάπλαση του Ελληνικού. Η στρατηγική θέση του λιμένα το καθιστά ιδανικό για όλους τους εμπλεκόμενους.»

Οι εμπορικές δραστηριότητες του λιμανιού  μοιράζονται σε δύο τομείς:

Στον βόρειο τομέα υπάρχει  Τελωνειακή Αποθήκη και προσεγγίζουν πλοία τύπου Ro-Ro διεθνών πλόων, ενώ στον νότιο τομέα του λιμανιού προσεγγίζουν κάθε είδους πλοία, μεταφοράς εμπορευμάτων και χύδην φορτίων.

Ο  σχεδιασμός που έχει εκπονήσει ο Γιώργος  Βακόνδιος και τα μέλη του ΔΣ  αφορά μεταξύ άλλων σε εμπορικά, κατασκευαστικά, ενεργειακά και περιβαλλοντικά έργα.

Επισημαίνει: «Στους στρατηγικούς μας στόχους είναι η υλοποίηση κυρίως μικρών απαραίτητων και αποδοτικών έργων, που αποσβένουν αμέσως το κόστος τους, και η δημιουργία υπεραξιών για το λιμάνι του Λαυρίου αλλά και για την εθνική οικονομία και την τοπική κοινωνία» και προσθέτει:

«Έχουμε ήδη συνάψει κάποιες συμφωνίες και άλλες είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης. Επιγραμματικά θα αναφέρω πως στοχεύουμε: 

1. Να πρωτοστατήσουμε δημιουργώντας νέα αγορά, για μικρότερα πλοία κρουαζιέρας, και αυτά που ονομάζουμε mega yacht. Πρόκειται για μία άκρως ελκυστική επιλογή, ιδιαίτερα σήμερα υπό τις νέες υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν.

2.Γενικότερα, εστιάζοντας στην κρουαζιέρα, στοχεύουμε σε πλοία μεσαίου μεγέθους έως τα 320 μέτρα και στα mega yachts που είναι 100-120 μέτρα.

Η λειτουργία της κρουαζιέρας, η επισκευή και λειτουργία εγκαταλελειμμένου εστιατορίου και η κατασκευή των νέων πλωτών προβλητών για τουριστικά σκάφη, εκτιμούμε πως θα προσθέσουν στην τοπική αγορά 15 εκατομμύρια ευρώ πρόσθετο τζίρο ετησίως, δημιουργώντας ταυτόχρονα και τουλάχιστον 200 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας. Επιπροσθέτως, ο τζίρος του λιμανιού θα αυξηθεί περίπου  δύο εκατομμύρια ευρώ.

3. Παράλληλα προχωράμε στην αξιοποίηση των κτηριακών μας εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων και κάποιον εγκαταλειμμένων κτηρίων – μετά από επίλυση αρχαιολογικών και πολεοδομικών θεμάτων.»

Στις αρχές Νοεμβρίου ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου σύμφωνα με τις οδηγίες και απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Oργανισμού (ΙΜΟ), πιστοποιήθηκε με το ISO 27001:2013. Το συγκεκριμένο πρότυπο αφορά το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών. Ο Ο.Λ.Λ. είναι ένα από τα πρώτα ελληνικά λιμάνια – πύλες εισόδου στην Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση που πιστοποιείται.

Ο Γιώργος Βακόνδιος γεννήθηκε στη Σύρο και σπούδασε οικονομικά στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.  Μετεκπαιδεύτηκε στο Λονδίνο και το Παρίσι.

Άρχισε  τη σταδιοδρομία του  το 1974 σε σημαντικές θέσεις  στον ιδιωτικό τομέα. Η συνεργασία του με τον Περικλή Παναγόπουλο και το Attica Group, συνέβαλλε καταλυτικά στο να αντιληφθεί τον τρόπο με τον οποίο διοικείται ένα λιμάνι.

«Κάποιοι θα έλεγαν πως βάζει πολύ ψηλά τον πήχη και πως οι στόχοι που θέτει είναι ιδιαίτερα φιλόδοξοι. Εκείνος όμως πιστεύει πως ο μόνος τρόπος να πετύχεις και να κάνεις τη διαφορά, είναι να στοχεύεις ψηλά λένε άνθρωποι που έχουν συνεργαστεί και συνεργάζονται  μαζί του:

«Γνωρίζει καλά τη διαφορά ανάμεσα στην ουσία και τις εντυπώσεις. Γι’ αυτό και δεν αιθεροβατεί ούτε υπόσχεται πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν. Δίνει βάρος στη δημιουργία υπεραξίας για το λιμάνι, επενδύοντας σε έργα που θα παρουσιάσουν τα οφέλη τους άμεσα. Πράττει το αυτονόητο τόσο για τον Οργανισμό, όσο και για την κοινωνία της περιοχής»  και συμπληρώνουν:

«Το ότι ο ίδιος είναι Συριανός και το Λαύριο, όπως και η Σύρος, είχαν ένα λιμάνι ως σημαντικότερη πηγή ζωής, παίζει τον δικό του ρόλο και ένα είναι σίγουρο. Η ανοδική πορεία του λιμανιού με τον ίδιο στο τιμόνι, θα συνεχίσει να αποδίδει καρπούς».

Διαβάστε ακόμη:

ΔΕΗ: Αντεπίθεση σε όλα τα μέτωπα με τριπλό χτύπημα σε ΑΠΕ, τηλεπικοινωνίες και δίκτυα

Υπογραφή συμφωνίας MIG – CVC για την πώληση της Vivartia

Alpha Bank: Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση των δανείων στην Cepal