Στο θέμα της μεταβίβασης του 16% της ΟΛΠ ΑΕ από το ΤΑΙΠΕΔ όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης επανήλθαν οι Κινέζοι της Cosco.

Πρόκειται για ένα από τα δύο καυτά θέματα που τους απασχολούν. Το άλλο είναι η κατασκευή της προβλήτας IV για την οποία η κυβέρνηση δεν έχει ανάψει ακόμη το πράσινο φως.

Κύκλοι του ΟΛΠ όπως έχει επισημάνει το Νewmoney θεωρούν ότι αυτά θέματα μπορούν να λυθούν μόνο με παρέμβαση του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Πριν από τρεις ημέρες στις 23 Νοεμβρίου η Cosco Shipping με επιστολή της επιρρίπτει ευθύνες στο Ελληνικό Δημόσιο για την μέχρι σήμερα αποτυχία υλοποίησης των Υποχρεωτικών Επενδύσεων, τις οποίες η κινέζικη εταιρεία είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει το αργότερο μέχρι τον Αύγουστο 2021. Οι Κινέζοι δίνουν στο Ελληνικό Δημόσιο προθεσμία δύο μηνών για να συμφωνήσει ότι οι υπολειπόμενες μετοχές θα μεταβιβαστούν και  επιφυλάσσονται επί παντός νομίμου δικαιώματος τους. Στους κόλπους των Κινέζων υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια γιατί διέρρευσε η επιστολή τους για ένα τόσο σημαντικό θέμα.

Αρχικώς, μεταβιβάστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 51% των μετοχών και μετά την υλοποίηση των επενδύσεων θα γινόταν και η μεταβίβαση του υπόλοιπου 16%.

Η COSCO SHIPPING επισημαίνει ότι τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί όχι με δική της υπαιτιότητα.

Ειδικότερα τα έργα για την κατασκευή δύο νέων θέσεων κρουαζιεροπλοίων έχουν καθυστερήσει λόγω των αντιδράσεων των κατοίκων για την επέκταση του λιμανιού στην Πειραϊκή.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στις διαπραγματεύσεις που είχε με τον δήμαρχο Γιάννη Μώραλη. Την περασμένη Παρασκευή ο Βαγγέλης Μαρινάκης πρώτος σε σταυρούς δημοτικός σύμβουλος, πρότεινε την απαγόρευση διέλευσης των φορτηγών που απαιτούνται για τις χωματουργικές εργασίες στο λιμάνι.

Πριν από δύο εβδομάδες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην 5th EU-Arab World Summit που διεξάγεται 9-10 Νοεμβρίου είχε δηλώσει για το θέμα:

«Θα το λύσουμε το θέμα. Έχουν μείνει πίσω κάποιες επενδύσεις, αλλά θα το λύσουμε το θέμα» τόνισε και συνέχισε: «Θέλουμε ο Πειραιάς να καταστεί logistcs hub. Είναι εννέα ημέρες λιγότερος χρόνος για να ένα πλοίο να φθάσει στην Ευρώπη από την Ασία. Δεν θα χάσουμε αυτή την ευκαιρία. Είναι ένα σχέδιο win-win».

 

 

 

Διαβάστε ακόμη

Οι φήμες για Wind, το deal της Vivartia και η βραδινή… μετακόμιση σε βίλα της Κηφισιάς 

Απ. Πεταλάς (Fourlis): Σε Κρήτη και Πάτρα τα πρώτα «μικρά ΙΚΕΑ»

UBS: Οι 21 μετοχές που θα «λάμψουν» το 2021