business stories

Haven: Aυτό είναι το υπερσύγχρονο yacht-ασπίδα κατά του κορωνοϊού

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Το σκάφος θα λειτουργήσει ως χώρος όπου θα γίνονται τεστ COVID-19 αλλά και χώρος καραντίνας προτού επιτρέψει στους επισκέπτες και το πλήρωμα να προχωρήσουν στο κύριο σκάφος για να κάνουν κρουαζιέρα

Ένα yacht το οποίο θα λειτουργεί ως εργαστήριο ελέγχου αλλά και καραντίνας για Covid -19 πληρωμάτων και επιβατών αλλά και προϊόντων σχεδιάζει η  Incat Crowther, ομάδα που βρίσκεται πίσω από το βραβευμένο σκάφος υποστήριξης World Superyacht, Hodor.

Και το όνομα αυτού Haven. 

Το ShadowCAT Haven περιγράφεται ως «προστατευτική φούσκα».

Ενεργώντας ως «ρυθμιστής» μεταξύ του κύριου γιοτ και του εξωτερικού κόσμου, το  Haven επιτρέπει στους ιδιοκτήτες και τους ναυλωτές  να εξασφαλίσουν επί του σκάφους φούσκα ότι είναι ασφαλείς από τον COVID.

Το σκάφος θα λειτουργήσει ως χώρος όπου θα γίνονται τεστ COVID-19 αλλά και χώρος καραντίνας προτού επιτρέψει στους επισκέπτες και το πλήρωμα να προχωρήσουν στο κύριο σκάφος για να κάνουν κρουαζιέρα.

Περιλαμβάνει νοσοκομείο και εργαστήριο και θα διασφαλίσει ότι το πλήρωμα του ιδιοκτήτη θα είναι καλά στην υγεία του.

Το mothership δεν θα έχει επαφή με την ακτή αφού όλα θα περνάνε από το Haven το οποίο ο Haven θα λειτουργεί σε δύο ζώνες.

Η ζώνη Shore θα αντιμετωπίσει τυχόν πιθανό κίνδυνο μόλυνσης, όπως νέους επισκέπτες, πλήρωμα ή εμπορεύματα ενώ η άλλη ζώνη πάνω στο σκάφος θα είναι Covid free.

Το σκάφος θα είναι  εξοπλισμό με τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό δοκιμών COVID 19, ενώ σε αυτό θα είναι  τοποθετημένες και θερμικές κάμερες για να ελέγχουν τους χώρους.

Τα συστήματα κλιματισμού και κυκλοφορίας του αέρα θα συνδυαστούν με «νανοτεχνολογικές επιφάνειες» που καταστρέφουν ιούς και βακτήρια.

Παράλληλα θα έχει όλες τις εγκαταστάσεις ενός σκάφους υποστήριξης, όπως αποθήκευση για τζετ σκι, υποβρύχιο, κέντρο καταδύσεων και θάλαμο αποσυμπίεσης, ελικοδρόμιο και προσγείωσης με ελικόπτερο και ειδικό υπόστεγο για τροφοδοσία.

Άλλες καινοτομίες περιλαμβάνουν υδροπονικούς κήπους, ερευνητικά εργαστήρια και γραφεία για το προσωπικό ασφάλειας.

Θα έχει μήκος 68,2 μέτρα και θα αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 12,5 κόμβων. Παρακολουθείται από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register.

Διαβάστε ακόμη:

Ακτοπλοΐα: Στα 55 εκατ. ευρώ η συνολική στήριξή της για το 2020

Κρουαζιέρα: 3.689 κρούσματα και 41 θάνατοι την εποχή της πανδημίας

Κωστής Φραγκούλης: Το σχέδιο «Τρίαινα» της ΟΝΕΧ θα αναβιώσει τη ναυπηγική βιομηχανία