Η Online Delivery Α.Ε., η εταιρεία πίσω από τη δημοφιλή ψηφιακή πλατφόρμα efood, έσβησε τα δέκα κεράκια της και πλέον είναι έτοιμη να ανοίξει ένα νέο μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της. Ενα κεφάλαιο μετάβασης «από τη μεγαλύτερη εταιρεία delivery στην Ελλάδα σε μια δυναμική τεχνολογική εταιρεία που στηρίζει την υπηρεσία της στις τεχνολογικές εφαρμογές τόσο για τη διαδικασία logistics, κάνοντας εφικτό πλέον το quick commerce στην Ελλάδα, όσο και για την εμπειρία του πελάτη», λέει ο Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Παμίνος Κυρκίνης.

«Αν θα έπρεπε να περιγράψουμε το 2022, θα μπορούσαμε με σιγουριά να υποστηρίξουμε ότι για το σύνολο των επιχειρήσεων στην Ελλάδα ήταν μια χρονιά γεμάτη αντιθέσεις. Η αγορά προσπάθησε να δημιουργήσει συνθήκες σταθερότητας και ανάπτυξης βρίσκονταν νέο ρυθμό λειτουργίας μετά την πανδημία, τη στιγμή που η νέα κρίση, αυτή της ενέργειας αυτή τη φορά, ήρθε να προκαλέσει νέες πιέσεις στις επιχειρήσεις αλλά και στο σύνολο της οικονομίας», λέει ο κ. Κυρκίνης και προσθέτει: «Για εμάς στο efood, το 2022 σηματοδότησε την ολοκλήρωση της πρώτης δεκαετίας από την πρώτη παραγγελία στην ηλεκτρονική μας πλατφόρμα. Ηταν ένα έτος απολογισμού για το τι έχουμε καταφέρει, όχι μόνο για εμάς, αλλά και για το σύνολο της αγοράς. Ηταν παράλληλα μια χρονιά που δουλέψαμε δίνοντας προτεραιότητα σε δύο βασικές κατευθύνσεις: την ανάπτυξή μας, μέσα από τη διεύρυνση αυτή τη φορά, με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του Ομίλου Μούχαλη, καθώς και τη μεγαλύτερη ενσωμάτωση και αξιοποίηση της τεχνολογίας στις υπηρεσίες μας, κάτι που θα αποτελεί κεντρικό μας στόχο και για τα επόμενα χρόνια».

Το κλειδί της νέας στρατηγικής που ανέπτυξε τα τελευταία χρόνια η εταιρεία αποτελεί το efood market. «Οταν πριν από τρία χρόνια δημιουργούσαμε το efood market, εντάσσοντας τα προϊόντα μικρής λιανικής, για πρώτη φορά, στις δυνατότητες της online παραγγελίας και διανομής, πιστέψαμε ότι αυτή θα ήταν η νέα μας καινοτομία στην αγορά. Μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια η υπηρεσία αναπτύχθηκε τόσο σε επίπεδο ταχύτητας παράδοσης όσο και σε επίπεδο διαθέσιμων προϊόντων και τιμολογιακής πολιτικής, τη στιγμή που στην πραγματικότητα δημιούργησε μια νέα αγορά, με θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της μικρής λιανικής και του τοπικού εμπορίου», αναφέρει ο κ. Κυρκίνης. «Τρία χρόνια μετά τη δημιουργία του efood market, προχωρήσαμε στην ενσωμάτωση στο efood των εταιρειών του Ομίλου Μούχαλη μετά τη σχετική εξαγορά από την Delivery Hero, βάζοντας τη βάση για τη σύνδεση του online με το φυσικό κατάστημα και προδιαγράφοντας μια νέα μελλοντική πραγματικότητα για το ελληνικό εμπόριο».

Για τον ίδιο, ο στόχος πλέον για την εταιρεία είναι ξεκάθαρος. «Αν το κλείσιμο των δέκα πρώτων χρόνων από τη δημιουργία του efood μάς βρίσκει στην πρώτη θέση της αγοράς που σε μεγάλο βαθμό ορίσαμε, η δεύτερη δεκαετία της ζωής μας θα έχει ως βάση την τεχνολογία. Ο δικός μας στόχος είναι η μετάβασή μας από τη μεγαλύτερη εταιρεία delivery στην Ελλάδα σε μια δυναμική τεχνολογική εταιρεία που στηρίζει την υπηρεσία της στις τεχνολογικές εφαρμογές τόσο για τη διαδικασία logistics, κάνοντας εφικτό πλέον το quick commerce στην Ελλάδα όσο και για την εμπειρία του πελάτη, προσφέροντάς του μια εύχρηστη δυνατότητα αγορών και απολύτως προσωποποιημένες υπηρεσίες και προϊόντα».

Παρά τις νέες προκλήσεις, το 2022 ήταν μια θετική χρονιά για την efood σε διαφορετικά επίπεδα, σύμφωνα με τον κ. Κυρκίνη. «Στις οικονομικές επιδόσεις καταγράψαμε μια θετική σταθεροποίηση, με ανοδικούς αριθμούς τόσο σε επίπεδο τζίρου όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας, με σημαντικά στοιχεία τη διατήρηση του θετικού ρυθμού ανάπτυξης πελατών, καθώς και του αριθμού καταστημάτων που εισέρχονται στην πλατφόρμα του efood.

Αναφορικά με τη δέσμευσή μας να διατηρούμε ένα θετικό ενεργειακό αποτύπωμα και να συμβάλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυση της προσπάθειας αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά καταγράψαμε και αντισταθμίσαμε τις εκπομπές CO2 κάθε οχήματος διανομής, των επαγγελματικών ταξιδιών και των μετακινήσεων εργαζομένων, όπως και την ενεργειακή κατανάλωση των γραφείων της εταιρείας, που στεγάζουν περισσότερους από 800 εργαζομένους, σε συνεργασία με τον οργανισμό Climate Partner, επιτυγχάνοντας ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα και για το 2021.

Συνεχίσαμε να υλοποιούμε τη στρατηγική μας για την παροχή προσιτών οικονομικά προτάσεων και υπηρεσιών στους καταναλωτές μας, με τη δημιουργία του δικού μας “καλαθιού του νοικοκυριού”, ως η πρώτη αμιγώς ηλεκτρονική πλατφόρμα που συμμετέχει στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς και μέσα από μια σειρά από καθημερινές προσφορές οι οποίες δημιουργούν σημαντικό και προφανές οικονομικό όφελος, αποσκοπώντας στο να παραμείνουμε η πλέον προσιτή πλατφόρμα για όλους τους καταναλωτές.

Εντείναμε, τέλος, τις προσπάθειές μας για να έχουμε ένα διευρυμένο κοινωνικό αποτύπωμα με την ενίσχυση των κοινωνικών μας πρωτοβουλιών μέσα από το πρόγραμμα Love Delivered και με τη δημιουργία ενός νέου προγράμματος εταιρικής υπευθυνότητας, το “Safe Roads by efood”, για την ασφάλεια στους δρόμους».

Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις του για τη νέα χρονιά ο κ. Κυρκίνης εμφανίζεται σίγουρος: «Το 2023 θα είναι η απαρχή της νέας δεκαετίας του efood. Αυτό που σίγουρα θα φέρουμε ως κληρονομιά από τα προηγούμενα χρόνια είναι η διάθεσή μας για καινοτομία. Το πνεύμα μας παραμένει ανήσυχο και αντιλαμβανόμαστε την ανάπτυξή μας με το νέο και το διαφορετικό».

Διαβάστε ακόμη

Τι αλλάζει με το πολλαπλό βιβλίο στα σχολεία – Τα επόμενα βήματα

Kαι η κάρτα ανεργίας στο ψηφιακό πορτοφόλι του gov.gr: Πώς θα λειτουργεί – Τι αλλάζει στα επιδόματα

ΕΚΤ: Ο πληθωρισμός θα επιμείνει παρά τη μείωση του ενεργειακού κόστους (πίνακας)