Beat, Incrediblue, Crypteia Networks και Avocarrot.

Τέσσερις εταιρείες, οι ιδρυτές των οποίων κατάφεραν -υπό αντίξοες συνθήκες, δεδομένης της οικονομικής κρίσης που ταλάνιζε τη χώρα μας- να πετύχουν το πολυπόθητο exit, την υπογραφή, δηλαδή, συμφωνίας εξαγοράς με διεθνείς παίκτες της αγοράς.

Σήμερα, οι Νίκος Δρανδάκης, Αντώνης Φιοράκης, Γιάννης Γκιόκας και Κόννο Χρήστου αντίστοιχα, επιχειρούν ένα νέο ξεκίνημα, δοκιμάζοντας τις δυνάμεις τους σε διαφορετικά projects από αυτά με τα οποία έχει συνδεθεί το όνομά τους, προσδοκώντας, ωστόσο, σε εξίσου επιτυχημένα αποτελέσματα.

Οι συνθήκες, άλλωστε, είναι πιο ευνοϊκές για τη νεοφυή επιχειρηματικότητα, παρά τις αντιξοότητες λόγω πανδημίας και πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία, η οποία μόνον πέρυσι είχε έξι εξαγορές -τρεις από τις οποίες μπήκαν απευθείας στη λίστα με τις 10 κορυφαίες όλων των εποχών- ενώ πλέον έχει να επιδείξει και… μονόκερους που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στην ελληνική επικράτεια.

Νίκος Δρανδάκης – Από τα ταξί στα ακίνητα

Ήταν Αύγουστος του 2020 όταν ο Νίκος Δρανδάκης αποφάσιζε να παραχωρήσει το… τιμόνι της Beat έπειτα από σχεδόν μία 10ετία, στη διάρκεια της οποίας πέτυχε ένα από τα σημαντικότερα exit στην εγχώρια startup σκηνή: το deal με τη Free Now Group, την κοινοπραξία των BMW Group και Daimler για τις αστικές μεταφορές που απέκτησε τρία χρόνια νωρίτερα -το 2017- την εταιρεία που ο ίδιος ίδρυσε, έναντι ενός τιμήματος που τοποθετείται στα 40 εκατ. ευρώ. Σήμερα, ο τέως Mr. Beat έχει ρίξει το βάρος του στον τομέα των ακινήτων και δη των εξοχικών κατοικιών.

Η εταιρεία του Flyway αναλαμβάνει την αγορά (ή τη διαμεσολάβηση για την απόκτηση) πολυτελών κατοικιών, τις οποίες χωρίζει σε οκτώ μερίδια, τα οποία πωλεί ξεχωριστά. Εστω, για παράδειγμα, ότι η Flyway αγοράζει μία κατοικία, αξίας ενός εκατ. ευρώ. Οποιοσδήποτε θέλει να έχει ιδιοκτησία και πρόσβαση σε αυτό το ακίνητο μπορεί να αγοράσει ένα από τα οκτώ μερίδια έναντι 125.000 ευρώ, ήτοι το 1/8 της συνολικής του αξίας. Η αγορά μιας μετοχής εξασφαλίζει πρόσβαση στο σπίτι για το 1/8 του ημερολογιακού έτους που σημαίνει 44 ημέρες κάθε χρόνο. Εάν χρειάζεται περισσότερο χρόνο, τότε μπορεί κάλλιστα να αγοράσει περισσότερες μετοχές.

«Σε όλη μου τη ζωή κατασκεύαζα προϊόντα για τον εαυτό μου. Οποια κι αν ήταν η επιχειρηματική ιδέα, έπρεπε να επιλύει ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζα, με έναν τρόπο που ήθελα να επιλυθεί. Ως τακτικός πελάτης ταξί ξεκίνησα το Taxibeat για να κάνω την εμπειρία καλύτερη για εμένα, με την πεποίθηση ότι πολλοί άνθρωποι είχαν τις ίδιες ανάγκες. Προφανώς, ήταν εκατομμύρια από αυτούς. Ενα άλλο πάθος που είχα ήταν να περνάω χρόνο σε πόλεις σε όλο τον κόσμο. Κάτι, όμως, έλειπε. Δεν είχα την αίσθηση ότι είμαι μέρος αυτών των πόλεων.

Η διαμονή σε ξενοδοχεία ή Airbnbs με έκανε να νιώθω τουρίστας, ενώ αυτό που χρειαζόμουν ήταν να είμαι part-time κάτοικος. Θα ήθελα ένα δεύτερο σπίτι σε μερικές από αυτές τις πόλεις, αλλά δεν μπορούσα να αντεπεξέλθω οικονομικά. Με τη Flyway οι συνιδρυτές μου κι εγώ λύνουμε αυτό το πρόβλημα για ανθρώπους σαν εμάς. Με τη συνιδιοκτησία ενός υπέροχου διαμερίσματος (και τη Flyway να το διαχειρίζεται για εσάς), μπορείτε να επιστρέφετε συχνά εκεί, γνωρίζοντας ότι υπάρχει ένα μέρος όπου σας περιμένουν τα προσωπικά σας αντικείμενα», σχολιάζει χαρακτηριστικά στα social media.

Αντώνης Φιοράκης – Διάθεση ακινήτων αντί μισθώσεις σκαφών

Υπό ισπανική… σημαία τέθηκε το 2018 η Incrediblue, η εταιρεία που ίδρυσε ο Αντώνης Φιοράκης και μέσα σε μία πενταετία κατάφερε να γίνει ηγέτιδα στον χώρο των online κρατήσεων για ενοικιάσεις σκαφών, ελέγχοντας το 35% της εγχώριας αγοράς. Επειτα από αρκετές συνομιλίες με ενδιαφερόμενους επενδυτές, η Nautal ήταν εκείνη που αφενός, έκανε πρόταση εξαγοράς με το υψηλότερο τίμημα και αφετέρου, μοιραζόταν το ίδιο όραμα για το μέλλον της εταιρείας με τα μέλη της ομάδας της.

Πλέον, ο τέως ιδρυτής της Incrediblue έχει βάλει… πλώρη για άλλες θάλασσες, εστιάζοντας στο real estate. Η εταιρεία του Protio απευθύνεται σε ιδιοκτήτες που ενδιαφέρονται να πωλήσουν το ακίνητό τους και σε επενδυτές/αγοραστές που επιθυμούν τη μακροχρόνια εκμετάλλευσή του, μέσω της εκμίσθωσης.

Λειτουργεί, δηλαδή, εν είδει μεσολαβητή, παρέχοντας, ταυτόχρονα, ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών: από την εκτίμηση της αξίας του ακινήτου και του πιθανού προσδοκώμενου ενοικίου μέχρι την ενεργειακή του αναβάθμιση και τη διαμόρφωση των εσωτερικών του χώρων, ώστε να είναι πιο λειτουργικοί και αξιοποιήσιμοι για τους μελλοντικούς του χρήστες. «Το πρόβλημα που στοχεύουμε να λύσουμε με την Protio επηρεάζει καθημερινά τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων. Είμαι ενθουσιασμένος που, με την υποστήριξη των επενδυτών μας, ξεκινάμε ένα ταξίδι με ένα τόσο μεγάλο και πραγματοποιήσιμο όραμα.

Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε συνολικά το οικοσύστημα συναλλαγών γύρω από τα ακίνητα, καθώς η τεχνολογία που αναπτύσσουμε επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της τεράστιας αυτής αγοράς. Με αυτό το νέο εγχείρημα θέλουμε να βοηθήσουμε τους πολίτες, συμβάλλοντας, ταυτόχρονα και στην αστική ανάπλαση των πόλεών μας», δήλωσε χαρακτηριστικά, με αφορμή το νέο project. Αξίζει να αναφερθεί πως η Protio εξασφάλισε χρηματοδότηση, ύψους 2 εκατ. ευρώ, στον αρχικό γύρο, εξασφαλίζοντας κεφάλαια από εταιρείες, όπως η Neogen Capital, αλλά και τον Lars Rasmussen, επενδυτικό άγγελο και συνιδρυτή των Google Maps.

Γιάννης Γκιόκας – Από το Cybersecurity στο Fintech

Στα χέρια της PCCW Global, του διεθνούς βραχίονα της Hong Kong Telecom (HKT), πέρασε το 2014 η Crypteia Networks του Γιάννη Γκιόκα. Με την αρχική επένδυση να ανέρχεται στις 150.000 ευρώ, κεφάλαια που προήλθαν από δύο ιδιώτες επενδυτές και τον ίδιο, η εταιρεία παροχής εξελιγμένων και πρωτοποριακών λύσεων διαδικτυακής ασφάλειας κατάφερε γρήγορα να προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών από το εξωτερικό, καταλήγοντας μετά από σχεδόν μία τριετία στην PCCW Global, με τις πληροφορίες της αγοράς να συντείνουν στο γεγονός ότι το τίμημα άγγιξε τα 10 εκατ. ευρώ.

Τέσσερα χρόνια μετά, ο Γιάννης Γκιόκας αποφάσισε να ασχοληθεί με τον τομέα του fintech, ιδρύοντας -από κοινού με την Ιωάννα Στανεγλούδη– τη Finclude, ένα πανευρωπαϊκό credit score, βασισμένο στη συναλλακτική συμπεριφορά και όχι σε πιστωτικά γεγονότα. Πιο αναλυτικά, η εταιρεία «χτίζει» σε πρώτο χρόνο συνεργασίες με τράπεζες, servicers, αλλά και τους μεγάλους retailers, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αποκτήσουν για τους πελάτες ή τους τελικούς καταναλωτές που εξυπηρετούν μια καλύτερη εικόνα για τη χρηματοοικονομική τους κατάσταση και άρα να λάβουν μια πιο σωστή απόφαση, προσφέροντας πιο προσωποποιημένες λύσεις. Ψάχνοντας οι συνιδρυτές σε ποια χώρα θα μπορούσε να αδειοδοτηθεί η Finclude, αυτές που ήταν έτοιμες (σ.σ. το PSD2 έγινε νομοθεσία σε όλη την Ε.Ε. τον Μάιο του 2018, με τη startup να λανσάρει την εφαρμογή, για να λάβει άδεια, τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου) ήταν πολύ λίγες. Ετσι, αποφάσισαν να απευθυνθούν στην Ιρλανδία. Σήμερα, η Finclude δραστηριοποιείται σε Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και στόχος της είναι να εδραιώσει την παρουσία της στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Κόννο Χρήστου – Το νέο εγχείρημα του Mr. Avocarrot

Θέμα χρόνου να βγει από stealth mode φαίνεται πως είναι το νέο project πάνω στο οποίο δουλεύει τον τελευταίο χρόνο ο Κόννο Χρήστου, τέως ιδρυτής της Avocarrot που το 2016 εξαγοράστηκε από τη γερμανική Glispa έναντι περίπου 18 εκατ. ευρώ. Μολονότι το αντικείμενο του νέου εγχειρήματος παραμένει άγνωστο, αρμόδιες πηγές εκτιμούν στο «business stories» πως θα είναι εξίσου επιτυχημένο.

Το γεγονός, άλλωστε, ότι και σε αυτή την προσπάθεια θα είναι σύσσωμη η ιδρυτική ομάδα -εκτός του Κόννο, οι Γιώργος Ηρακλέους, Γιώργος Μακκούλης και Παναγιώτης Παπαγεωργίου– συνηγορεί προς αυτή την κατεύθυνση. Εξάλλου οι ίδιοι έθεσαν ως όρο στους Γερμανούς και κατάφεραν και τα 17 μέλη της Avocarrot να διατηρήσουν μετοχική σχέση με την εταιρεία, αποκομίζοντας με τον τρόπο αυτό τεράστια κέρδη. Εξίσου κερδισμένοι, βέβαια, βγήκαν και οι investors, αφού φέρεται να 11πλασίασαν τα κεφάλαια που επένδυσαν.

«Παρουσιάσαμε τις δραστηριότητες της Avocarrot στο Internet Week, στο συνέδριο DNS στη Νέα Υόρκη, στο οποίο συμμετείχαν πάνω από 300 CEOs εταιρειών. Μέσα σε μόλις δύο μήνες επτά εταιρείες ήρθαν σε επαφή μαζί μας. Αξιολογήσαμε τις προτάσεις τους. Από τις εταιρείες που ενδιαφέρθηκαν ταιριάξαμε στα περισσότερα και κυρίως στην κουλτούρα, στο όραμα και στις ανάγκες που θέλαμε να καλύψουμε εκείνη τη στιγμή με τη Glispa», τόνιζε χαρακτηριστικά σε παλαιότερη συνέντευξή του ο Κόννο Χρήστου.

Υπενθυμίζεται πως η Avocarrot δραστηριοποιείτo στον κλάδο του mobile advertising, με ειδίκευση στη native διαφήμιση, πετυχαίνοντας στα τέσσερα χρόνια λειτουργίας της να αντλήσει χρηματοδότηση άνω των 2 εκατ. δολαρίων από Ελληνες και ξένους επενδυτές.

Διαβάστε ακόμα: 

Citi: Καταιγίδες εν όψει σε χρηματιστήρια και οικονομίες

Τι αλλάζει με την έξοδο της χώρας από την ενισχυμένη εποπτεία

Netflix: Η μεγάλη αλλαγή που ετοιμάζει για τους συνδρομητές