Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήρθαν να βελτιώσουν το περιβάλλον, να περιορίσουν την κλιματική αλλαγή και να βελτιώσουν τον αέρα που αναπνέουμε. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι θα εξαλειφθούν όλα τα προβλήματα.

Ένα από αυτά, είναι το βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού ένα μέσο σημερινό όχημα που μπαίνει στην πρίζα ζυγίζει πάνω από δύο τόνους, με κάποια από αυτά να πλησιάζουν και τους 3. Στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, μόνο τα ακριβά αυτοκίνητα ξεπερνούσαν τα 1.000 κιλά. Επομένως, ένα από τα ζητήματα που θα πρέπει να απαντηθεί, είναι το τι θα γίνει με τους δημόσιους χώρους στάθμευσης, από τη στιγμή μάλιστα που θα κυκλοφορήσουν περισσότερα στο μέλλον.

Όπως γίνεται άμεσα κατανοητό, τα κτίρια για πάρκινγκ, ιδίως τα παλαιότερα, έχουν χτιστεί με βάση τα δεδομένα των συμβατικών αυτοκινήτων. Και οι στατικές τους μελέτες έχουν γίνει με αυτό ως βασική προϋπόθεση. Για την ακρίβεια, υπάρχουν χώροι σε αρκετές μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και, φυσικά, στην Αθήνα, όπου έχουν κατασκευαστεί στη δεκαετία του ’60 και του ’70, όταν τα αυτοκίνητα ήταν κατά πολύ ελαφρύτερα από τα σημερινά.

Αυτό έχει σημάνει συναγερμό και όχι μόνο στην Ελλάδα. Στη Βρετανία, για παράδειγμα, σύμφωνα με το Business Insider, ειδικοί μελετητές υποστηρίζουν ότι υπάρχει διάχυτη η ανησυχία ότι κάποια μεγάλα πάρκινγκ μπορεί και να καταρρεύσουν. Έτσι, οι ειδικές υπηρεσίες υποστηρίζουν ότι οι ιδιοκτήτες των χώρων αυτών θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση. Και να επεμβαίνουν όταν δουν ότι το βάρος που έχει συγκεντρωθεί σε κάποιο όροφο είναι αρκετά μεγαλύτερο από ό,τι συνήθως.

Μένοντας στη Βρετανία, οι πρώτοι έλεγχοι σε παλιά πάρκινγκ δεν ήταν καθόλου ενθαρρυντικοί. Και όπως τόνισαν οι αρμόδιοι μηχανικοί, κάποια κτίρια δεν θα μπορούσαν να αντέξουν το έξτρα βάρος των ηλεκτρικών οχημάτων.

Μία λύση είναι να περιοριστούν οι θέσεις στάθμευσης στα παλιά κτίρια, ενώ για τα καινούργια που χτίζονται τώρα έχουν δοθεί οδηγίες ώστε να αυξηθεί η αντοχή τους στο έξτρα βάρος κατά 20% ανά τετραγωνικό μέτρο.

Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται εγρήγορση από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες της χώρας μας και διαρκής έλεγχος των παλαιών κτιρίων στάθμευσης, έτσι ώστε να μην βρεθούμε, μελλοντικά, μπροστά σε δυσάρεστες καταστάσεις.

Διαβάστε ακόμη:

Έρχεται το ψηφιακό ευρώ: Ποια θα είναι τα οφέλη του

Μύκονος: Το super market που κάνει θραύση με DJs, bartenders και τον σεφ του Ρονάλντο «πάει» και στο Λονδίνο

ΑΑΔΕ: ‘Εξαρση της παραβατικότητας και «νέου τύπου» κόλπα για φοροδιαφυγή