Καμία άλλη χώρα δεν πουλά τόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο η Κίνα, όπου γίνεται ένας σκληρός πόλεμος τιμών στην αγορά.

Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η Volkswagen θέλει να θωρακιστεί κατά του συνεχιζόμενου ανταγωνισμού τιμών, χρηματοδοτώντας την προώθηση πωλήσεων ηλεκτροκίνητων με έσοδα από οχήματα εσωτερικής καύσης. Ο ανεξάρτητος αναλυτής συζητημάτων αυτοκίνησης Γιούργκεν Πίπερ δηλώνει: «Ο όμιλος Volkswagen δέχεται τεράστια πίεση στην Κίνα και θα πρέπει να αντιμετωπίσει επιτυχώς, μέσα στην επόμενη διετία, αυτό τον εξαιρετικά σκληρό ανταγωνισμό τιμών. Προς το παρόν όμως η κατάσταση κάθε άλλο παρά ευνοϊκή είναι για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην κινεζική αγορά».

Η Κίνα ήταν και παραμένει η σημαντικότερη αγορά για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen, Mercedesκαι BMW. Η εποχή της κυριαρχίας των Γερμανών κατασκευαστών, με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μοιάζει να έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ας σημειωθεί όμως ότι οι συνθήκες για την VW είναι πολύ δυσκολότερη απ΄ότι για την Mercedes και την BMW, μιας και απευθύνονται σε μεγάλο βαθμό σε ένα διαφορετικό αγοραστικό κοινό που δαπανά πολύ περισσότερα χρήματα για αυτοκίνητα. Όπως και να έχει, σήμερα η κινέζική BYD (Build Your Dreams) πουλά πλέον πολύ περισσότερα αυτοκίνητα στην Κίνααπ΄ ότι η VW.

H BYD πουλά στη Κίνα περισσότερό από την VW

Η BYD κατέχει πλέον στην Κίνα μερίδιο αγοράς 25% στα ηλεκτροκίνητα. Συγκριτικά η πρωτοπόρα αμερικανική Tesla περιορίζεται σε κάτω από 12%, ενώ η Volkswagen διασφαλίζει μερίδιο αγοράς λιγότερο από 5%. Εντός της χρονιάς αναμένεται ότι το 40% των οχημάτων που θα πουληθούν θα είναι ηλεκτρικά. Υπολογίζεται μάλιστα ότι το 2025 σχεδόν το 50% των πουλημένων αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτροκίνητα.

Προβλήματα δεν αντιμετωπίζουν ωστόσο αποκλειστικά γερμανοί κατασκευαστές στην Κίνα. Το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότερα οχήματα της Tesla που παράγονται στην Κίνα παραμένουν απούλητα. Ο λόγος για αυτή την εξέλιξη είναι η αδύναμη ζήτηση στη χώρα, η οποία προκαλεί πόλεμο εκπτώσεων μεταξύ των κατασκευαστών, περιορίζοντας έτσι ακόμα περισσότερο τα περιθώρια κέρδους τους.

Στη Γερμανία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκονται σε υποχώρηση. Οι λόγοι ποικίλουν: Στον απόηχο της πληθωριστικής έξαρσης οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα συγκρατημένοι όταν φθάνουν να εξετάσουν την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Και μάλιστα ηλεκτρικού όταν το δίκτυο φόρτισης είναι ακόμα υπερβολικά αραιό. Τον σκεπτικισμό των καταναλωτών στη Γερμανία έναντι της ηλεκτροκίνησης ενισχύουν παράλληλα οι ακόμα υψηλές τιμές των οχημάτων, η γενικότερη πορεία της οικονομίας, η οποία κάθε άλλο παρά αισιοδοξία εμπνέει, αλλά και το υψηλό κόστος χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Έτσι δεν είναι τυχαίο ότι αριθμός των νέων ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκε περισσότερο από 14% το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Διαβάστε τη συνέχεια στη DW