Δυναμικά συνεχίζεται η διείσδυση της Klarna, της εταιρείας που έχει γίνει συνώνυμο της τάσης του «buy now, pay later», στην ελληνική αγορά. Εναν χρόνο μετά τη δραστηριοποίηση του σουηδικού πολυεθνικού ομίλου στη χώρα μας οι εγγεγραμμένοι χρήστες των υπηρεσιών της εταιρείας έχουν ξεπεράσει τους 240.000, οι εμπορικές αλυσίδες-συνεργάτες έχουν φτάσει τους 1.500 και αυξάνονται. Πλέον η εταιρεία, όπως επισημαίνει o επικεφαλής της στην Ελλάδα Ηλίας Πίτσαβος, ετοιμάζεται να διευρύνει την γκάμα των υπηρεσιών που παρέχει στοχεύοντας στο μεγάλο ποσοστό που εξακολουθεί να έχει η πληρωμή μέσω αντικαταβολής στη χώρα μας.

Με άλλα λόγια, θα επιχειρήσει να εξελιχθεί στον τρίτο πόλο πληρωμών με διευκολύνσεις και υπηρεσίες σπάζοντας την επιλογή «τραπεζική κάρτα» ή «μετρητά». Στο πλαίσιο αυτό, ήδη ξεκινά πιλοτικά η λειτουργία των υπηρεσιών της Klarna και στο φυσικό εμπορικό κατάστημα -όχι μόνο online- και παράλληλα σχεδιάζει να εισέλθει και στο κομμάτι των υπηρεσιών προσφέροντας δόσεις αλλά και όλη την γκάμα των προϊόντων της για την αγορά εισιτηρίων, ακόμα και τη διαμονή σε κατάλυμα. Μάλιστα, όπως λέει ο κ. Πίτσαβος, έχει ξεκινήσει να τρέχει σχετικό πρόγραμμα στην Airbnb, το οποίο και θα έχει αναπτυχθεί πλήρως τους επόμενους μήνες.

«Μία στις τρεις συναλλαγές με δόσεις πλέον γίνεται μέσω Klarna», λέει ο κ. Πίτσαβος και συνεχίζει: «Εχουμε πραγματικά ξεπεράσει τις επιδόσεις που είχαμε θέσει ως στόχους. Εχουμε ξεπεράσει τους 240.000 εγγεγραμμένους χρήστες, τους 1.500 εμπόρους, μεταξύ των οποίων τους leaders κάθε τομέα που στοχεύσαμε. Μάλιστα εάν συγκρίνουμε την Ελλάδα με παρόμοιες αγορές, π.χ. Πορτογαλία, Τσεχία, Ισπανία, μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας τα έχουμε πάει καλύτερα στο κομμάτι τόσο των εμπόρων όσο και των καταναλωτών. Αυτό το αποδίδω κυρίως σε δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι ξεκινήσαμε τη δραστηριότητά μας με μεγάλους παίκτες του λιανεμπορίου, όπως η Public και η H&M. Ο δεύτερος είναι ότι η Ελλάδα, σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης, είχε ήδη την κουλτούρα της αγοράς των δόσεων. Οπότε δεν χρειαζόταν να εκπαιδεύσουμε τον Ελληνα καταναλωτή στις δόσεις, απλώς έπρεπε να δείξουμε ότι το δικό μας μοντέλο είναι καλύτερο σε σχέση με την πιστωτική κάρτα».

Με αιχμή, λοιπόν, την υπηρεσία των τριών άτοκων δόσεων που παρακάμπτει την κλασική μέθοδο της πιστωτικής κάρτας, η Klarna έχει αρχίσει να ξετυλίγει το ευρύτερο σχέδιό της. «Υπάρχουν μεγάλες προοπτικές, με δεδομένο ότι πρεσβεύουμε ένα πλέγμα υπηρεσιών και όχι μόνο την υπηρεσία των τριών δόσεων», λέει ο κ. Πίτσαβος. Αυτό το πλέγμα θα αρχίσει να αναπτύσσει σιγά-σιγά η εταιρεία το επόμενο διάστημα.

Με δεδομένο ότι η υπηρεσία των δόσεων ξεκίνησε πολύ δυναμικά, ιδίως μεταξύ των χρηστών που ήταν οικείοι στις πιστωτικές κάρτες, πλέον στο στόχαστρο της εταιρείας μπαίνει το κομμάτι των καταναλωτών που χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο την αντικαταβολή ως μέθοδος πληρωμής. «Στην Ελλάδα πάνω από το 50% των καταναλωτών χρησιμοποιεί την αντικαταβολή, που είναι κάτι μοναδικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Οπότε τώρα θα λανσάρουμε μια νέα υπηρεσία που θεωρούμε ότι θα βοηθήσει τόσο τους εμπόρους όσο και τους καταναλωτές, μια και όλη αυτή η διαδικασία έχει έξτρα κόστος. Θα δώσουμε τη δυνατότητα στον καταναλωτή να αγοράσει κάτι, να το παραλάβει στο σπίτι του, να το δοκιμάσει και εάν τελικά δεν του αρέσει να το επιστρέψει και όλα αυτά χωρίς να βγουν λεφτά απ’ το πορτοφόλι του», εξηγεί ο κ. Πίτσαβος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η υπηρεσία αυτή θα δημιουργήσει κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτή και εμπόρου, που είναι το μείζον, βοηθώντας τελικά στη συναλλακτική πίστη. Πέραν της επέκτασης του χαρτοφυλακίου των υπηρεσιών που προσφέρει η Klarna, στη στόχευσή της παραμένει και η διείσδυση σε νέους τομείς της αγοράς. «Η συνεργασία με την Airbnb, που έχει ξεκινήσει ήδη στην Ελλάδα και θα γίνει περισσότερο εμφανής τους επόμενους μήνες, θα δημιουργήσει νέα τάση», λέει ο κ. Πίτσαβος. «Γενικά θέλουμε να μπούμε σε νέες αγορές, όπως η φιλοξενία ή τα πάσης φύσεως εισιτήρια. Θέλουμε να είμαστε παρόντες και να προσφέρουμε υπηρεσίες σε ό,τι μπορεί κάποιος να αγοράσει ηλεκτρονικά».

Το προφίλ

Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως πλέον το προφίλ των καταναλωτών που κάνουν χρήση των υπηρεσιών της Klarna αρχίζει να διευρύνεται. «Σαφώς, στην αρχή η χρήση γινόταν κυρίως από τις νεότερες γενιές. Εξακολουθούν βέβαια τα δημογραφικά να γέρνουν προς αυτές, ωστόσο θεωρώ ότι πλέον αρχίζει να επέρχεται μια ισορροπία. Θα έλεγα πως σήμερα το μεγαλύτερο ηλικιακό γκρουπ που χρησιμοποιούν την Klarna είναι αυτό μεταξύ 30-35 ετών. Επίσης, το άλλο βασικό που έχουμε είναι ότι ο πελάτης μας καταναλωτής τηρεί ένα μικρό πιστωτικό υπόλοιπο με βάση τους περιορισμούς που θέσαμε. Είμαστε κοντά στα ευρωπαϊκά δεδομένα, άρα το υπόλοιπο είναι γύρω στα 100 ευρώ», επισημαίνει.

Με βάση το μοντέλο της Klarna, που, παρεμπιπτόντως, έχει και τραπεζική άδεια στη Σουηδία, ο χρήστης που εγγράφεται στην υπηρεσία χτίζει το δικό του προφίλ με βάση τη συμπεριφορά του και το ιστορικό των συναλλαγών και ως εκ τούτου αρχίζουν πλέον τα όρια να εξατομικεύονται. «Η Klarna δεν αποζημιώνεται από τόκους που χρεώνονται στον καταναλωτή όταν δεν πληρώσει τη δόση του. Χάνει η ίδια και μοιράζεται το ρίσκο με τον έμπορο. Οπότε γενικώς αναπτυσσόμαστε με ιδιαίτερη προσοχή και με γνώμονα να μπορούμε να πάρουμε τα λεφτά της συναλλαγής», λέει ο κ. Πίτσαβος.

Πάντως η εταιρεία φαίνεται μέχρι στιγμής να τα καταφέρνει. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η περσινή χρονιά ήταν αρκετά δύσκολη για τη μητρική εταιρεία καθώς έπρεπε να τροποποιήσει τη στρατηγική της λόγω του ευρύτερου οικονομικού κλίματος και της αύξησης του κόστους χρήματος. «Περιορίστηκαν οι αγορές όπου είχαμε θέσει στόχο να αναπτυχθούμε, έγιναν και αλλαγές στη δομή, και τελικά τα καταφέραμε. Μέσα σε έναν χρόνο παρουσιάσαμε κερδοφορία ως όμιλος, κάτι που θυσιάζαμε έως τότε διότι οι επενδυτές μας προσέβλεπαν κυρίως στην ανάπτυξη και όχι στο τελικό αποτέλεσμα», λέει ο κ. Πίτσαβος.

Ο ίδιος, έπειτα από 12 χρόνια στη Σουηδία και με θητεία σε γνωστές εταιρείες της χώρας, επαναπατρίστηκε από πέρυσι στην Ελλάδα με την ευθύνη ανάπτυξης και λειτουργίας της θυγατρικής της Klarna στη χώρα μας. Το ελληνικό γραφείο μετρά περίπου 15 εργαζομένους, αν και, όπως λέει, υπάρχουν άνθρωποι στα διεθνή τμήματα της Klarna που ασχολούνται μόνο με την Ελλάδα. Από τους πρώτους και βασικούς υποστηρικτές στη διείσδυση της εταιρείας στην ελληνική αγορά ήταν και ο όμιλος Olympia του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού, ο οποίος αφενός συμμετείχε στην τελευταία διεθνή χρηματοδότηση της Klarna και αφετέρου προωθήθηκε μέσω της Public.

Διαβάστε ακόμη

Δίμηνη αναστολή λειτουργίας για το Καζίνο Λουτρακίου, οριστικό λουκέτο στο Καζίνο Ρίου

Κομισιόν: Νέα πρόσκληση προς τις εταιρείες της ΕΕ για ζήτηση φυσικού αερίου μέσω του «AggregateEU»

Κλήρωση Τζόκερ 21/9/2023: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν €1.000.000 (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ