business stories

Ιντρακάτ: Περιορίζεται στις κατασκευές το deal με τον Κούτρα

  • Μαριάννα Τζάννε


Στον έλεγχο Κόκκαλη ενέργεια, real estate και τουρισμός

Της Μαριάννας Τζάννε

Στο αμιγώς κατασκευαστικό κομμάτι του ομίλου Κόκκαλη θα επικεντρωθεί η συνεργασία με τον κ. Δημήτρη Κούτρα που το καλοκαίρι, μετά από μία σφοδρή αντιπαράθεση με την πλευρά Καλλιτσάντση αποχώρησε από τον όμιλο Ελλάκτωρ, εξαγοράζοντας το 20% της Ιντρακάτ.

Χθες, κατά την πρώτη επίσημη παρουσίαση του νέου διοικητικού συμβουλίου της κατασκευαστικής εταιρείας, επιβεβαιώθηκαν οι νέοι ρόλοι αλλά και η υλοποίηση των αποφάσεων της τακτικής γενικής συνέλευσης του καλοκαιριού που είχε ψηφίσει υπέρ της μεταβίβασης των δραστηριοτήτων και συμμετοχών στην πράσινη ενέργεια, το real estate και τον τουρισμό από την Ιντρακάτ και την ενσωμάτωσή τους στην μητρική Intracom Holding που ελέγχεται κατά 100% από την οικογένεια Κόκκαλη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ιντρακάτ κ. Πέτρος Σουρέτης ανέφερε χθες στους δημοσιογράφους ότι η Ιντρακάτ θα επενδύσει κεφάλαια στις παραχωρήσεις που σήμερα ελέγχει το 13,3% του αυτοκινητόδρομου Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη -Καλαμάτα) και παράλληλα μέσω της παρουσίας στην εταιρεία του κ. Κούτρα θα ενισχύσει το ρόλο της στα δημόσια έργα και στις κατασκευές.

«Τόσο χρόνια ο κ. Κούτρας υπήρξε για εμάς ένας ισχυρός εχθρός που κοιτούσαμε πως να αποδυναμώσουμε. Τώρα έγινε σύμμαχός μας και έτσι αποκτούμε μια ισχυρή ομάδα για να κυριαρχίσουμε στις κατασκευές», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σουρέτης.

«Η Ιντρακάτ είναι μικρή στις κατασκευές και μπορεί να μεγαλώσει» αντέτεινε ο νέος Πρόεδρος της Ιντρακάτ κ. Δημήτρης Κούτρας. Ο ίδιος υποστήριξε ότι για την Ιντρακάτ ήταν μια μεγάλη ποιοτική αναβάθμιση η ανάληψη των έργων για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, από τα οποία τέλος του χρόνου προγραμματίζεται να παραδοθούν τρία σε Ζάκυνθο, Καβάλα και Χανιά.

Μεγάλη συμμφωνία στο real estate

Ο όμιλος Κόκκαλη δίνει μεγάλο βάρος στους τομείς του real estate και του τουρισμού, γεγονός που επιβεβαίωνεται με ηχηρές συμφωνίες στον τομέα των ξενοδοχείων. Η Ιντρακάτ, όπως αναφέρθηκε χθες, έχει υπογράψει συμφωνία για την ανάπτυξη έκτασης 100 στρεμμάτων που έχει εξαγοράσει στο Καλό Λιβάδι στην Μύκονο, σε συνεργασία με το πανίσχυρο Βρετανικό fund London & Regional Properties. Πρόκειται για την ίδια εταιρεία που είχε βρεθεί απέναντι από την Lamda Development στο διαγωνισμό για το Ελληνικό και η οποία δεν έχει κρύψει το μεγάλο ενδιαφέρον της για τον τουρισμό πολυτελείας και μάλιστα σε ένα τόσο δημοφιλές νησί των Κυκλάδων. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη ανάπτυξη δύο ξενοδοχείων και μεγάλων βιλών επιφάνειας 10.000 τ.μ και αξίας άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ έκαστη καθώς αυτού του μεγέθους τα ακίνητα, έχουν μεγάλη ζήτηση στο νησί.

Η Μύκονος και το κέντρο της Αθήνας είναι οι δύο πόλοι ανάπτυξης για τον όμιλο της Intrakom Holding στον τουριστικό τομέα. Σήμερα, στο Σύνταγμα η εταιρεία έχει εμισθώσει στην οδό Κολοκοτρώνη κοντά στην παλιά Βουλή, τριώροφο διατηρητέο κτίριο ιδιοκτησίας του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, επιφάνειας 4.160 τ.μ. το οποίο θα μετατρέψει σε πεντάστερο ξενοδοχείο 44 κλινών.

Με βάση το σχεδιασμό, οι εργασίες ανακατασκευής θα ξεκινήσουν τον προσεχή Ιούνιο, με σκοπό τη μετατροπή του σε boutique hotel. Για τον όμιλο Κόκκαλη μεγάλες ελπίδες υπάρχουν και για την αξιοποίηση της έκτασης των 250 στρεμμάτων της Κέκροψ στο Ψυχικό. Χθες αναβλήθηκε για τις 4 Δεκεμβρίου η εκδίκαση της υπόθεσης για την τύχη του έργου στο Εφετείο, η οποία διεκδικείται τα τελευταία 30 χρόνια από το ελληνικό δημόσιο και την Κέκροψ ΑΕ. Η εισηγμένη ελέγχεται από τους ομίλους Ιντρακάτ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Tι θα γίνει με τις μετοχές Κούτρα

Ερωτηθείς χθες ο κ. Κούτρας για την τύχη του ποσοστού των μετοχών που συνεχίζει να ελέγχει στην Ελλάκωρ, απέφυγε να ανοίξει τα χαρτιά του, λέγοντας ότι δεν έχει αποφασίσει ακόμη. «Ο κύκλος για εμένα στην εταιρεία έχει κλείσει, έκανα μια πρόταση να εξαγοράσω το 49% των μετοχών του Άκτωρα που όμως δεν έγινε δεκτό» επανέλαβε ο κ. Κούτρας. Στο ερώτημα τί πρέπει να γίνει με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το πρώην αφεντικό του Άκτωρα δήλωσε ότι πρέπει να βγουν σε διαγωνιστική διαδικασία, μολονότι στο παρελθόν υπήρξε υπέρμαχος της επέκτασης της σύμβασης, με ανάληψη των έργων των επεκτάσεων από το παρών σχήμα των μετόχων της παραχώρησης.

Για το 10% που ελέγχει στην εταιρεία η Πειραιώς, αποκάλυψε ότι υπάρχει συμφωνία με fund, για την εξαγορά του έναντι τιμήματος 50 εώς 60 εκ. ευρώ, το οποίο όπως είπε θα περάσει πρώτα από την κρίση των νυν μετόχων που έχουν το δικαίωμα του first refusal (πρώτης άρνησης) ως βασικοί μέτοχοι της Αττικής Οδού. Ο κ. Κούτρας είπε επίσης ότι τους προηγούμενες μήνες (και πριν φύγει από το Ελλάκτωρα) υπήρξε σχέδιο για σύναψη δανείου ύψους 80 εκ. με σκοπό την εξαγορά του ποσοστού.

Αναφορικά με τα δημόσια έργα, όπως αναφέρθηκε, η Ιντρακάτ έχει αρχίσει να διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της. Ήδη είναι ο δεύτερος μειοδότης σε οδικό έργο στην Θεσσαλονίκη αξίας 30 εκατ. ευρώ ενώ διεκδικεί και δύο εργολαβίες του Πάτρα -Πύργος, καθώς το υπουργείο Υποδομών της έχει ζητήσει να αιτιολογήσει την προσφορά για το 2ο και 3ο τμήμα του διαγωνισμού.