Σε καιρούς χαλεπούς για τα οικονομικά των ομάδων «που δεν υπάρχει πολύ χρήμα», ένας… 22χρονος Γάλλος, βλέπει κάποιους διατεθειμένους να «στρώσουν κόκκινα χαλιά» κάτω από τα πόδια του και να του προσφέρουν πακτωλό εκατομμυρίων για να τον πείσουν να αλλάξει φανέλα.

Είναι το «νο 7» της Παρί Σεντ Ζερμέν, ο Κιλιάν Εμπαπέ. Το νέο golden boy των γηπέδων του πλανήτη, που σήμερα κοστολογείται από τους ειδικούς 160 εκατ. ευρώ και θεωρείται το απόλυτο limit up του ποδοσφαιρικού χρηματιστηρίου, όταν π.χ. ο συμπαίκτης του Νειμάρ φθάνει τα 110 εκατ. ευρώ σε «αντικειμενική αξία», ο Λέο Μέσι της Μπαρτσελόνα έχει πέσει μόλις στα 80 εκατ. ευρώ και ο Κριστιάνο Ρονάλντο της Γιουβέντους -στα 36 του- δεν υπερβαίνει πλέον ούτε τα… 50 εκατ. ευρώ (Πηγή: Transfermarkt.de).

Η εκτιμώμενη τιμή απόκτησης του, βέβαια, είχε «χτυπήσει» και μεγαλύτερα νούμερα (180-200 εκατ. ευρώ) πριν η υγειονομική κρίση φέρει τα πάνω κάτω στην ποδοσφαιρική αγορά. Πάλι, είναι από τους σταρ με τις μικρότερες απώλειες σε market value…

Ο πάμπλουτος Άραβας ιδιοκτήτης της Παρί Σεντ Ζερμέν, Νασέρ Αλ Κελαϊφί, δεν ενέδωσε στις «φωνές» που τον προέτρεπαν τον περασμένο Γενάρη να πουλήσει τον ανερχόμενο επιθετικό της ομάδας του (ή εναλλακτικά τον Νεϊμάρ) για να «ρεφάρει» την τεράστια πτώση εσόδων της ομάδας του εξ’ αιτίας των επιπτώσεων του κορωνοϊού (-60% το 2020, ή –204 εκατ. ευρώ), αλλά και τώρα τα σενάρια για την επόμενη μέρα της καριέρας του περιζήτητου Κιλιάν Εμπαπέ παραμένουν πολλά και ενόψει της θερινής μεταγραφικής σεζόν.
Για τον απλούστατο λόγο ότι οι περισσότεροι πιστεύουν πως δεν τον «χωρά» πια το Παρίσι…

Παράλληλα με την ποδοσφαιρική αξία του εκτινάσσεται και η… εμπορική, αφού πλην των μεγάλων ξένων συλλόγων τον «κυνηγούν» και πολλοί ισχυροί χορηγοί.

Το εντυπωσιακό είναι ότι ο Εμπαπέ εμφανίζεται εξαιρετικά επιλεκτικός ως προς τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται, φοράει ή διαφημίζει τα προϊόντα τους και πολλές προτάσεις τις απορρίπτει, διατηρώντας ουσιαστικά ένα μικρότερο portfolio σε σχέση με αυτό που πραγματικά θα μπορούσε να διαθέτει.

Υστερεί φαινομενικά σε χορηγίες έναντι των πιο καθιερωμένων ποδοσφαιρικά «αστέρων» του επιπέδου των Μέσι, Ρονάλντο, Νεϊμάρ, ωστόσο πολλοί θεωρούν πως το μεγάλο «μπαμ» θα μπορούσε να επέλθει ταυτόχρονα με μια μεταγραφή σε μια ευρωπαϊκή σούπερ ομάδα… Τα κατά καιρούς σενάρια έχουν «φέρει» τον Εμπαπέ «προ των πυλών» πότε της Ρεάλ Μαδρίτης (τ’ όνειρο του, ίσως, είναι να φορέσει την φανέλα της «βασίλισσας»), πότε των Μπαρτσελόνα, Λίβερπουλ, Μάντσεστερ Σίτι κ.α.

Δεν λείπει, πάντως, και η «άλλη πλευρά του νομίσματος»: η ανανέωση του συμβολαίου του με την Παρί (λήγει το 2022), αν και τα 35 εκατ. ευρώ που ζητά ετησίως δεν δημιουργούν αισιόδοξο κλίμα και παραπέμπουν προς την… πώληση του μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Γιατί εμφανίζεται να έχει αρνηθεί ως τώρα 4 προτάσεις του Κελαϊφί! 

Το νέο «σίριαλ» ξεκινά για το πιο «καυτό» όνομα των ποδοσφαιρικών γηπέδων…

Ο πατέρας – μάνατζερ και η έμπιστη δικηγόρος

Για να προστατεύσει τον εαυτό του ως… brand και να διαχειρισθεί σωστά την εικόνα του συμβουλεύεται για τις κινήσεις του τον πατέρα του ο οποίος φέρεται να λειτουργεί και ως μάνατζερ του (κάτι θυμίζει αυτό) και μια έμπιστη δικηγόρο.

Ένα πολύ χαρακτηριστικό γεγονός είναι πως όταν αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής με την Γαλλία το 2018 στο Μουντιάλ της Ρωσίας (και πέτυχε μάλιστα ένα γκολ στο 4-2 επί των Κροατών στον τελικό) στα 20 του τον «πολιόρκησαν» περισσότερες από 200 εταιρείες για να του προσφέρουν τις χορηγίες του, μα εκείνος διάλεξε μόνο 5 από αυτές!

Σήμερα, βασικούς σπόνσορες του Εμπαπέ αποτελούν οι Nike, Hublot, Good Gout, Bulk και EA Sports.

Τα deals με τον αμερικανικό «κολοσσό» της αθλητικής ένδυσης/υπόδησης και την φημισμένη ωρολογοποιία, τις Nike και Hublot του αποφέρουν κάποια σοβαρά επιπλέον έσοδα, με τις εμπορικές συνεργασίες του να μην έχουν φθάσει σε υψηλότερα επίπεδα ίσως διότι δεν έχει «ανοίξει» και ο ίδιος το «παιχνίδι» ακόμα…

Ένα από τα κριτήρια του Εμπαπέ είναι «να μην κερδίζει πολλά σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά να ελέγχει την καριέρα του και την εικόνα του για πολλά χρόνια», όπως έχει δηλώσει η δικηγόρος του, αναδεικνύοντας την ιδιαίτερη ωριμότητα του παίκτη και ως ανθρώπου, ενώ δρώντας και με… επιχειρηματική λογική θέτει και άλλες προϋποθέσεις για να βάλει την υπογραφή του σε συμβόλαιο με μια εταιρεία.

Θέλει, δηλαδή, οι χορηγοί με τους οποίους συνεργάζεται να μοιράζονται την δική του φιλοσοφία και να συνδέονται με τις αξίες των σημερινών νέων – και εύλογα του εξασφαλίζουν μια μελλοντική προβολή.

Απτά παραδείγματα, οι συμφωνίες του Γάλλου ποδοσφαιριστή με την ραγδαία αναπτυσσόμενη μάρκα βιολογικών προϊόντων διατροφής Good Gout, το ιαπωνικό brand προϊόντων ομορφιάς για άνδρες Bulk και την EA Sports, με τον ίδιο να πρωταγωνιστεί στο εξώφυλλο του ιδιαίτερα δημοφιλούς ποδοσφαιρικού βιντεοπαιχνιδιού FIFA 21.

H λίστα των πλουσίων και οι followers

Στην λίστα Forbes με τους πλουσιότερους επαγγελματίες αθλητές του κόσμου, ο Εμπαπέ φιγουράρει στην θέση νο 36, που σημαίνει ότι με τα εισοδήματα των 33,8 εκατ.$ (20,8 εκατ.$ από το τρέχον συμβόλαιο του με την ομάδα του και άλλα 13 εκατ.$ από χορηγούς-εμπορικές συμφωνίες) υποσκελίζει άλλους σταρ του Ν.Β.Α., της Formula 1 και ορισμένα άλλα «βαριά» ονόματα του ποδοσφαίρου.
Ο άσος της εκπροσώπου της «Πόλης του Φωτός» αμείβεται, εν ολίγοις, με 4.000$ την ώρα και ταυτόχρονα η δημοτικότητα του ανεβαίνει συνεχώς, καθώς μετρά 47-48 εκατ. followers μόνο στο instagram με 1.000 posts, πλησιάζοντας τον «πολύ» Ντέβιντ Μπέκαμ (65 εκατ.)

Ρονάλντο στη… θέση του Ρονάλντο

Ο Kylian Mbappé Lottin προέρχεται από μια αθλητική οικογένεια, γεννημένος σε μια κοινότητα 11 χλμ. από το κέντρο του Παρισιού: ο μπαμπάς του, Wilfried, κατάγεται από το Καμερούν, άλλοτε ποδοσφαιριστής, είναι προπονητής και… μάνατζερ του γιου του. Η μητέρα του Fayza Lamari είναι από την Αλγερία και υπήρξε παίκτρια του χάντμπολ.

Οι δυο αδελφοί του ασχολούνται, επίσης, με το ποδόσφαιρο και όσο για το πρότυπο του, δεν είχε κρύψει στα νιάτα του ότι το είδωλο του ήταν ο Κριστιάνο Ρονάλντο, στον οποίο ήθελε να μοιάσει! Θα καταφέρει να γίνει… Ρονάλντο, στην θέση του Ρονάλντο;

Διαβάστε ακόμα:

Ο φίλος του σκύλου Peanut στριμώχνεται, η Probank ξαναγεννιέται, η Optima ενισχύεται και η ΑΓΝΟ ξαναπωλείται

ΟΑΕΔ – Κοινωνικός Τουρισμός: 6 μέρες δωρεάν διακοπές – Οι δικαιούχοι (vid)

Το κορυφαίο All-Inclusive ξενοδοχείο στον κόσμο είναι ελληνικό