Μια μεγάλη επένδυση η οποία τελικώς υπερβαίνει το «φράγμα» των 40 εκατ. ευρώ για το νέο υπερσύγχρονο logistics hub στην περιοχή του Αιγάλεω, υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα όχι μόνο για την ACS, αλλά γενικότερα για τον κλάδο των ταχυμεταφορών στην Ελλάδα.

Το νέο κέντρο διαλογής της θυγατρικής του ομίλου Quest έχει ήδη τεθεί σε πιλοτική λειτουργία και μετρά αντίστροφα για την είσοδο του σε πλήρεις ρυθμούς πλέον, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί και η απόδοση του.

Αυτό δεν θα αργήσει να συμβεί, εντός του τρίτου τριμήνου του 2022 όπως υπολογίζεται και θα οδηγήσει στον υπερτριπλασιασμό της τρέχουσας δυναμικότητας διαλογής δεμάτων της ACS σε άνω των 50.000 αποστολών ανά ώρα.

Ο Γενικός Διευθυντής της ACS Κώστας Μενεγάκης, αναφέρεται στις προοπτικές του διπλασιασμού των μεγεθών της εταιρείας, που προβλέπονται από το 5ετές επιχειρηματικό της σχέδιο έως το τέλος του 2026, στους 4 πυλώνες ανάπτυξης τους οποίους αυτό περιλαμβάνει («…να είμαστε ο καλύτερος παίκτης και στρατηγικός εταίρος στην αγορά στις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εμπορίου, να μεγαλώσουμε περισσότερο από τον ανταγωνισμό στο Β2Β, να πρωταγωνιστήσουμε στις νέες υπηρεσίες C2C και, τέλος, να διερευνήσουμε την ανόργανη ανάπτυξη της εταιρείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό»), στα επόμενα σχέδια της και σε άλλα θέματα, στη συνέντευξη του στο newmoney.

Υπενθυμίζεται ότι η ACS ως η μεγαλύτερη ελληνική επιχείρηση στην αγορά των ταχυμεταφορών διαθέτει το πιο ευρύ δίκτυο στην Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία και Βουλγαρία, με περισσότερα από 600 σημεία εξυπηρέτησης, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες επικοινωνίας εκατοντάδων χιλιάδων επιχειρήσεων και ιδιωτών σε 200 χώρες σε όλο τον κόσμο

– Ποια είναι η πρώτη αποτίμηση σας από την πιλοτική λειτουργία του νέου logistics hub της ACS και πότε ακριβώς αυτή ξεκίνησε;
Η πιλοτική λειτουργία του νέου υπερσύγχρονου κέντρου διαλογής της ACS ξεκίνησε την 1 Νοεμβρίου του 2021. Έδωσε σημαντική ευελιξία στην εταιρεία και βελτίωσε τον χρόνο διαχείρισης των αποστολών από τα κέντρα διαλογής της ACS πανελλαδικά, ο οποίος είναι πλέον περίπου ο μισός από πριν.

 

– Ποιες είναι οι προσδοκίες του ομίλου από την πλήρη πλέον λειτουργία του νέου κέντρου διαλογής στο Αιγάλεω που αναμένεται σύντομα -και σε επίπεδο εσόδων; Έχει προστεθεί κάτι καινούργιο, σε σχέση με όσα γνωρίζαμε; Τι θα αλλάξει για την ACS, αλλά και για τον κλάδο με το νέο hub;
Σε πλήρη λειτουργία, με τις εξαιρετικές δυνατότητες του και τις τεχνολογίες αιχμής που χρησιμοποιεί, θα μας επιτρέψει τον υπερτριπλασιασμό της τρέχουσας δυναμικότητας διαλογής δεμάτων της εταιρείας σε άνω των 50.000 αποστολών ανά ώρα. Με αυτή τη δυναμική θα αποτελέσει ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο για την εταιρεία στην επίτευξη του 5ετούς επιχειρηματικού της σχεδίου, που προβλέπει – υπο κανονικές συνθήκες – τον διπλασιασμό των μεγεθών της εταιρείας έως το τέλος του 2026. Τονίζω το «υπό κανονικές συνθήκες», καθώς το τελευταίο διάστημα υπάρχουν διάφοροι εξωγενείς παράγοντες (πανδημία, προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, πόλεμος στην Ουκρανία) που δεν οφείλονται στην ελληνική οικονομία, αλλά την επηρεάζουν σημαντικά και μπορούν να καθυστερήσουν τα πλάνα μας.

Αδιαμφισβήτητα όμως το νέο κέντρο θα βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση της δυναμικότητας μας, του κύκλου εργασιών μας, την παραγωγικότερη και αποδοτικότερη – αποτελεσματικότερη λειτουργία μας και την ποιότητα-ταχύτητα-αξιοπιστία των υπηρεσιών μας, σε συνδυασμό και με τις άλλες επενδύσεις που υλοποιούμε σταδιακά. Επίσης, θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα μας και να διατηρήσουμε τη θέση μας ως ηγέτης του κλάδου και ως ο στρατηγικός εταίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου, παρά την είσοδο αξιόλογων νέων παικτών στον κλάδο.

Τέλος, ευελπιστούμε ότι θα ανοίξει τον δρόμο των επενδύσεων και από τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες του κλάδου, οδηγώντας σε περαιτέρω ανάπτυξη των ταχυμεταφορών, που θα ωφελήσει όλους μας.

– Σε ποιο ύψος έφθασε τελικά η συγκεκριμένη επένδυση;  
Το συνολικό ύψος της επένδυσης έχει ξεπεράσει τα €40 εκατομμύρια, αποδεικνύοντας την ισχυρή μας δέσμευση σε επενδύσεις που θα οδηγούν σε συνεχή βελτίωση της εξυπηρέτησης του πελάτη.

Ωστόσο, πέρα από το προφανές ποσό που δαπάνησε η εταιρεία, καλό θα είναι να συνυπολογίσουμε το όφελος για την ελληνική οικονομία από τη δημιουργία των νέων θέσεων εργασίας, από την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και από τα έσοδα για τα κρατικά ταμεία, από τις ασφαλιστικές εισφορές και τους έμμεσους και άμεσους φόρους.

Κάθε επένδυση που γίνεται στη χώρα λειτουργεί πολλαπλασιαστικά για την ελληνική οικονομία και αυτό βέβαια είναι κάτι που ικανοποιεί ιδιαίτερα το υγιές τμήμα της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

– Ποια άλλα σχέδια υπάρχουν στην ACS για το μέλλον;  
Προχωράμε στον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, με νέες ψηφιακές διαδικασίες και υπηρεσίες, που στόχο έχουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία του πελάτη-παραλήπτη. Η φιλοδοξία και το όραμα της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια θα μπορούσε να περιγράφει μέσα από μια και μόνο πρόταση: να είμαστε η Best in class εταιρεία courier στην Ελλάδα, προσφέροντας τις καλύτερες υπηρεσίες για το σύνολο των πελατών του ηλεκτρονικού εμπορίου για αποστολείς και παραλήπτες.

Αυτό θα το πέτυχουμε μέσα από τους τέσσερεις πυλώνες ανάπτυξης του 5ετούς επιχειρηματικού πλάνου της εταιρείας:
να είμαστε ο καλύτερος παίκτης και στρατηγικός εταίρος στην αγορά στις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εμπορίου, να μεγαλώσουμε περισσότερο από τον ανταγωνισμό στο Β2Β (υπηρεσίες μεταξύ εταιρειών), να πρωταγωνιστήσουμε στις νέες υπηρεσίες C2C (υπηρεσίες μεταξύ ιδιωτών) και, τέλος, να διερευνήσουμε την ανόργανη ανάπτυξη της εταιρείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Εκτιμώ, όπως όλοι μας στην ACS, ότι είμαστε στον σωστό δρόμο για να το πετύχουμε. Άλλωστε τα περισσότερα από 40 χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα, έχουμε πετύχει πολλά και είμαστε οι σκαπανείς του κλάδου, φέρνοντας καινοτόμες ιδέες που βελτιώνουν συνεχώς στο σύνολο τους τις υπηρεσίες στον κλάδο των ταχυμεταφορών.

– Η άποψη σας για την σημερινή κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των ταχυμεταφορών μετά από όσα συνέβησαν κατά την διάρκεια της πανδημίας, αλλά και για τις προοπτικές του;  
Είχαμε μια κορύφωση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά τώρα η αγορά ισορρόπησε και λόγω της αύξησης του πληθωρισμού από τις γνωστές εξωγενείς παγκόσμιες αιτίες. Το κοινό έδειξε μια σαφή προτίμηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και εκπαιδεύτηκε να αγοράζει online, να συγκρίνει τιμές και να επωφελείται από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει.

Η διαρκής αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου θα συνεχίσει να συμπαρασύρει και τον κλάδο μας, τις ταχυμεταφορές, σημειώνοντας περίπου 10% αύξηση ετησίως.

Αποτελεί λοιπόν προτεραιότητα μας ως ο ηγέτης του κλάδου να υλοποιήσουμε απρόσκοπτα το επενδυτικό μας πλάνο, στηρίζοντας τους πελάτες μας, και κατ’ επέκταση την ελληνική οικονομία.

Διαβάστε ακόμη: 

Η ιστορική οικία Καλαμάρη αποκτά νέα ζωή μετά από επένδυση 4,5 εκατ. ευρώ (pic)

Νέο άλμα του πληθωρισμού – Οι κινήσεις της ΕΚΤ για επιτόκια και ομόλογα

Homm: Από το διαμέρισμα στη Φωκίωνος Νέγρη, πρωταθλήτρια του Αirbnb (pics)