Του Στέλιου Μορφίδη

Στοίχημα να ανοίξει την τεράστια αμερικανική αγορά θέτει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υπό τη διοίκηση του κ. Αλέξανδρου Δανιηλίδη ετοιμάζοντας να κάνει τα πρώτα βήματα από τις αρχές της επόμενης χρονιάς. Παράλληλα η εταιρεία ανοίγει ένα νέο κύκλο επενδύσεων που ως το 2021 θα φθάσει τα 43 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση των μονάδων της. «Ελπίζουμε να επικρατήσουν οι συνθήκες ώστε να προβούμε σε ακόμα περισσότερες επενδύσεις», δήλωσε σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους ο κ. Δανιηλίδης παρουσιάζοντας παράλληλα τον οικονομικό και αντίκτυπο της εταιρείας μέσα σε μία χρονιά που όπως ανακοινώθηκε σηματοδοτεί την επιτάχυνση των οικονομικών επιδόσεων της.

Ο οικονομικός και κοινωνικός αντίκτυπος

Με βάση τα ευρήματα της μελέτης, που εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος καλύπτοντας το διάστημα από 1/1/2017 έως 31/12/2017, υπολογίζεται ότι:

* €620 εκατ. είναι η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρίας, η οποία αντιστοιχεί στο 0,35% του ΑΕΠ της χώρας

* για κάθε 1€ προστιθέμενης αξίας που δημιουργείται από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, προστίθενται 6,56€ στην ευρύτερη οικονομία

* 562 εκατ. είναι η συνολική συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα του κράτους, η οποία αντιστοιχεί στο 0,75% των φορολογικών εσόδων της χώρας

* 20.995 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης υποστηρίζονται άμεσα και έμμεσα από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που αντιστοιχούν στο 0,57% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας

* 798 θέσεις εργασίας στον αγροτικό τομέα υποστηρίζονται από το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού που ξεκίνησε το 2008 στη χώρα μας, με αποτέλεσμα η εταιρία να παράγει σήμερα 16 μπίρες από ελληνικό κριθάρι

Παράλληλα η εγχώρια παραγωγή μηλίτη, που θα ξεκινήσει το Φεβρουάριο του 2019 στο εργοστάσιο της Πάτρας με την επένδυση που ανακοίνωσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει πάνω από €2 εκατ. επιπλέον προστιθέμενη αξία και 65 νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες)

«Με επίδραση σε 40 διαφορετικούς κλάδους δραστηριότητας και συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ €620 εκατ., η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει να αποτελεί μία εταιρία πρωταθλητή με βαρύνουσα σημασία για το παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας. Αλλά δεν μένουμε σε αυτό. Δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να δίνουμε ένα δυναμικό παρών στην ελληνική βιομηχανική και επιχειρηματική σκηνή, να είμαστε πρωτοπόροι σε θέματα υπευθυνότητας και βιωσιμότητας και να συνεργαζόμαστε μαζί με τους εταίρους μας στη διαμόρφωση του νέου ελληνικού οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος», δήλωσε μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Η επέκταση στις ΗΠΑ και οι εξαγωγές

Ο κ. Δανιηλίδης επίσης αποκάλυψε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι πολύ κοντά στην είσοδο της στην αμερικανική αγορά προωθώντας το σήμα ΑΛΦΑ μέσω του δικτύου της Heineken. Αυτό θα γίνει αρχικά μέσω των εστιατορίων με ελληνικό φαγητό με σκοπό αργότερα, όπως είπε, να εξακριβωθούν τα περιθώρια ανάπτυξης. «Η αμερικανική αγορά είναι πολύ σύνθετη. Είναι πολύ μεγάλη, αλλά φανταστείτε ότι από Πολιτεία σε Πολιτεία τα δεδομένα μπορεί να είναι διαφορετικά», σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης. Στόχος της εταιρείας είναι να ξεκινήσει με μία σημαντική διασπορά σε όλη τη χώρα και κυρίως στο χώρο της εστίασης που έχει «ελληνικό προφίλ». Όπως τόνισε ο κ. Δανιηλίδης «θα επιχειρήσουμε να χτίσουμε το μπράντ με σωστό τρόπο και σε ένα χρόνο από τώρα θα έχουμε βγάλει τα πρώτα συμπεράσματα».

Εξάλλου ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας τόνισε πως η στόχευση γενικώς είναι οι εξαγωγές που βασίζεται σε δύο πυλώνες. «Ο πρώτος είναι ο ενδοομιλικός. Παράγουμε για άλλες εταιρείες του ομίλου. Ο δεύτερος είναι να προωθήσουμε προϊόντα σε αυτόνομες αγορές του εξωτερικού, κάτι που μέχρι τώρα δεν το είχαμε αναπτύξει», σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης εκτιμώντας πως σήμερα οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 10% του κύκλου εργασιών της εταιρείας
Και εξαγωγές βινοποιημένου ελληνικού κριθαριού

Νωρίτερα ο ίδιος είχε σταθεί και στο γεγονός πως πλέον η εταιρεία όχι μόνο απορροφά στην παραγωγή της το 100% του ελληνικού κριθαριού που προμηθεύεται μέσω συμβολαιακής γεωργίας την τελευταία δεκαετία αλλά πλέον έχει ξεκινήσει και εξαγωγές βυνοποιημένου κριθαριού. Μάλιστα 11.000 τόνοι βύνης από ελληνικό κριθάρι αναμένεται να εξαχθούν σε Αυστρία και Ισραήλ. «Πλέον αυστριακές μπίρες θα έχουν… ελληνικό άρωμα ενώ στόχος μας είναι και η αγορά της Σλοβενίας», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Σημειώνεται πως 2.500 έλληνες γεωργοί σε 19 νομούς της χώρας, από τη Ροδόπη μέχρι τη Βοιωτία, σπέρνουν αυτές τις ημέρες στα χωράφια τους το κριθάρι που προορίζεται για βυνοποίηση στα βυνοποιεία της εταιρείας.
Ο κ. Δανιηλίδης αποκάλυψε μάλιστα πως η Ελλάδα είναι μία απ’ τις πέντε χώρες όπου πραγματοποιείται ένα πιλοτικό πρόγραμμα για νέους σπόρους κριθαριού που θα είναι πιο ανθεκτικοί στην έλλειψη νερού. Οι υπόλοιπες χώρες είναι η Ινδία, η Αιθιοπία, η Αίγυπτος και το Μεξικό.

Μηλίτης

Σε ο,τι αφορά το Μηλίτη, η παραγωγή του από τη μονάδα της Πάτρας αναμένεται να έχει ξεκινήσει ως το Φεβρουάριο. «Μέσα σε έξι μήνες από τη στιγμή που πήραμε την άδεια θα λειτουργήσει η νέα μονάδα», σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης υπογραμμίζοντας πως και τα δύο σήματα μηλίτη της εταιρείας (Μηλοκλέφτης, Strongbow) θα παράγονται στην Ελλάδα από ελληνικά μήλα με την προοπτική εξαγωγών τα επόμενα χρόνια.

Οικονομικά στοιχεία

Τέλος ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σημείωσε πως η τρέχουσα χρονιά οικονομικά είναι καλή για την εταιρεία ενώ και το σύνολο της αγοράς κινείται με ελαφρώς θετικό ρυθμό. «Σε επίπεδο τζίρου πάμε καλά. Η αύξηση είναι μονοψήφια αλλά σε υψηλά επίπεδα. Από άποψη κερδοφορίας έχουμε ανέβει ικανοποιητικά», σημείωσε μεταξύ άλλων αποκαλύπτοντας πως τα κέρδη προ φόρων στο δεκάμηνο τρέχουν με ένα ρυθμό +20%!

AZ_Meleti_Oikonomikou_Antiktipou_Infographic.jpg