Μπορεί η κερδοφορία στο χώρο της εστίασης να έχει συρρικνωθεί παρά την εκτόξευση των πωλήσεων από πέρυσι και το τελευταίο διάστημα να έχουν μπει σε αναμονή αρκετά πρότζεκτ, ο Όμιλος Pax Hospitality της οικογένειας Ξενοπούλου και του Νίκου Νέγκα κάνει την επόμενη κίνηση και εισέρχεται σε μία ακόμα αλυσίδα. Ο Όμιλος που έχει το master franchise των TGI Friday’s στη χώρα μας και παράλληλα αναπτύσσει τα δικά του brands, Pax Burgers, Napolitivo, Jailbirds μπήκε συνέταιρος στην αναπτυσσόμενη αλυσίδα των μεξικάνικων εστιατορίων «Ancho» με στόχο να βοηθήσει στην ανάπτυξη του δικτύου.

Όπως έλεγε ο κ. Νέγκας στο newmoney, ο Όμιλος με βάση τη συμφωνία που έχει κάνει, θα έχει την μετοχική πλειοψηφία στα νέα καταστήματα «Ancho» που αναπτύσσονται ενώ τα δύο πρώτα καταστήματα της αλυσίδας, σε Χαλάνδρι και Κηφισιά,  θα παραμείνουν στα χέρια των αρχικών μετόχων. Μάλιστα υπό τη συμφωνία αυτή έχουν ανοίξει και λειτουργούν τρία νέα σημεία, στην πλατεία Αγ. Ειρήνης στο κέντρο της Αθήνας, στο The Mall και στο ΔΑΑ. Το τελευταίο μάλιστα είναι franchise.

Από εκεί και έπειτα πάντως, όπως σημείωνε ο κ. Νέγκας όλα τα υπόλοιπα σχέδια έχουν τεθεί σε κάποια αναμονή λόγω του δυσχερούς οικονομικού περιβάλλοντος. «Για να επενδύσουμε αυτή τη στιγμή πρέπει το προτζεκτ να μοιάζει χαμηλού ρίσκου», σημειώνει αποκαλύπτοντας ότι αυτή την εποχή γίνονται συζητήσεις για μία νέα επέκταση των Pax Burgers.

Σε ό,τι αφορά τα TGI Friday’s ο κ. Νέγκας σημειώνει πως φέτος δεν πρόκειται να υπάρξει κάποια προσθήκη στα ήδη εννέα καταστήματα που λειτουργούν. Παρ’ όλα αυτά φέτος μάλλον θα είναι η χρονιά των αποφάσεων αναφορικά με την πιθανότητα δημιουργίας κοινοπραξιών με τοπικούς επιχειρηματίες στις αγορές της Κρήτης και της Ρόδου. Δύο περιοχές που μπορούν, όπως λέει, να υποστηρίξουν την λειτουργία ενός TGI Friday’s καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου κι όχι μόνο τη τουριστική σαιζόν.

Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι έχει «κλειδώσει» η συμμετοχή της αλυσίδας με ένα νέο κατάστημα στο Ελληνικό.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον κ. Νέγκα, το μεγάλο πρόβλημα της εστίασης σήμερα είναι η ελάχιστη ή μηδαμινή κερδοφορία των καταστημάτων παρά το γεγονός ότι καταγράφεται εκτίναξη των πωλήσεων. Κι αυτό αποδίδεται αποκλειστικά στον σημαντικό περιορισμό του λειτουργικού κέρδους από τις ανατιμήσεις που συνεχίζουν ακόμη και σήμερα στα τρόφιμα – ποτά αλλά και στο ενεργειακό κόστος. «Δυστυχώς οι πωλήσεις πάνε καλά, τα κέρδη δεν υπάρχουν. Ολη η βάση κόστους έχει ανέβει και εμείς δεν το περάσαμε όλο στον κόσμο σε μία προσπάθεια να προστατεύσουμε την επισκεψιμότητα στα καταστήματα. Και το θέμα είναι ότι ακόμα λαμβάνουμε ανατιμήσεις από προμηθευτές τεράστιες, ως 25%!», σημειώνει. «Αν προσθέσουμε σε αυτό και το γεγονός ότι δεν ξεκαθαρίζει το τοπίο για το κόστος της ενέργειας, που είναι σημαντικός παράγοντας, αντιλαμβάνεστε ότι οι κινήσεις για νέες επενδύσεις δυσχεραίνουν. Σαφώς τα μικρά καταστήματα στον κλάδο συνεχίζουν γιατί είναι και θέμα ανάπτυξης αλλά στα μεγάλα δεν είναι εύκολο», προσθέτει.

Η χρονιά φέτος κινείται με ρυθμούς +30% περίπου. Το αποδίδει ωστόσο στο γεγονός ότι πέρυσι τους πρώτους μήνες του χρόνου η λειτουργία των καταστημάτων είχε γίνει με περιοριστικούς όρους. Αυτό μάλιστα θα καθορίσει, όπως εκτιμά, και το σύνολο της χρονιάς μιας και περιμένει η ανάπτυξη να περιοριστεί από τον Μάιο σε σύγκριση με πέρυσι.

Την ίδια ώρα σε μεγάλο πονοκέφαλο έχει εξελιχθεί η έλλειψη προσωπικού. «Σε αυτό το κομμάτι ο τουρισμός λειτουργεί πολύ ανταγωνιστικά σε εμάς, διότι υπάρχει πολύ μαύρο χρήμα εκεί», τονίζει. «Λειτουργούμε με περίπου 15% μικρότερο προσωπικό απ’ ό,τι θα θέλαμε».

Διαβάστε ακόμη:

Πώς μπορείτε να αμφισβητήσετε τα πρόστιμα από την εφορία

Φρένο στην έκδοση οικοδομικών αδειών στη Μύκονο βάζει με τροπολογία το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

OΣΕ: Tι απαντά για την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα