Το ελληνικό «οικοσύστημα» των startups -των «νεοφυών» εταιρειών σύμφωνα με τον όρο που χρησιμοποιείται στα ελληνικά- είναι ακόμα στα «σπάργανα» αλλά ήδη έχει στο ενεργητικό του κάποιες επιτυχίες, οι οποίες δίνουν ένα «στίγμα» για το τι μπορεί να συμβεί εάν συνυπάρξουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις.

Οι ελληνικές εταιρείες που κατάφεραν να συγκεντρώσουν σημαντικά ποσά από venture capital και στη συνέχεια επεκτάθηκαν διεθνώς είναι μετρημένες στα δάχτυλα, αλλά ήδη αποτελούν υπόδειγμα για τις εκατοντάδες εταιρείες που κάνουν τα πρώτα τους βήματα ελπίζοντας να ακολουθήσουν ανάλογη πορεία.

Ήδη στο ελληνικό «οικοσύστημα» καινοτομίας, το οποίο επιδοτείται και με τα ευρωπαϊκά κονδύλια του Equifund τα οποία διοχετεύονται στις startup μέσω ελληνικών venture capital τα οποία επελέγησαν μέσα από διαγωνιστική διαδικασία για το σκοπό αυτό.

Μέχρι στιγμής στα πρώτα δύο χρόνια λειτουργίας τους, τα έξι venture capital του Equifund έχουν διοχετεύσει περί τα 60 εκατ. ευρώ σε 74 εταιρείες, στα οποία προστέθηκαν και άλλα 120 ευρώ τα οποία προήλθαν από άλλους επενδυτές, όπως ξένα venture capitals και ιδιώτες επενδυτές.

Τα στοιχεία προέρχονται από την τρίτη έκθεση προόδου «Startups in Greece 2019» η οποία έχει συνταχθεί με συνεργασία του ευρωπαϊκού οργανισμού εκπαίδευσης στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα EIT Digital, της εταιρείας venture capital Velocity Partners και του επιχειρηματικού «επιταχυντή» Found.ation.

Ποιες είναι όμως οι εταιρείες εκείνες που έχουν «γράψει ιστορία» καταφέρνοντας να συγκεντρώσουν τα μεγαλύτερα ποσά για τη χρηματοδότησή τους από τη στιγμή που ιδρύθηκαν μέχρι σήμερα;

Ιδού η δεκάδα, σύμφωνα με την έκθεση «Startups in Greece 2019»:

  • PERSADO – 83,6 εκατ. ευρώ:  Η εταιρεία έχει αναπτύξει μια ψηφιακή πλατφόρμα μάρκετινγκ (marketing language cloud) η οποία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να «επικοινωνεί» με το κοινό και δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να κάνουν εξατομικευμένο μάρκετινγκ. H πλατφόρμα χρησιμοποιεί αλγόριθμους deep learning για να διαμορφώσει εξατομικευμένο συναισθηματικό προφίλ του κάθε πελάτη, χρησιμοποιώντας δεδομένα από προηγούμενες καμπάνιες και συνθέτει την κατάλληλη γλώσσα ώστε να εξατομικεύσει το κάθε μήνυμα για κάθε πελάτη.
  • WORKABLE: 73,83 εκατ. ευρώ:  Η εταιρεία έχει αναπτύξει μια ψηφιακή πλατφόρμα η οποία επιτρέπει στις εταιρείες να διαχειριστούν τις προσλήψεις προσωπικού, με απλά εργαλεία για να προωθούν τις θέσεις εργασίας στο διαδίκτυο, να επιλέγουν υποψήφιους και να κανονίζουν τις συνεντεύξεις.
  • BLUEGROUND – 62,74 εκατ. ευρώ: Ψηφιακή πλατφόρμα μίσθωσης ακινήτων πλήρως επιπλωμένων και εξοπλισμένων σε στελέχη επιχειρήσεων.
  • BALENA – 28,19 εκατ. ευρώ: Παρέχει υλικό και υποδομές για την παρακολούθηση δομών του Ίντερνετ των Πραγμάτων
  • HELLAS DIRECT – 23,8 εκατ. ευρώ:  Εταιρεία ασφαλίσεων online, στο χώρο της ασφάλισης αυτοκινήτου και σπιτιού.
  • SOFTΟMOTIVE – 21,75 εκτα. ευρώ: Εξειδικεύεται στον αυτοματισμό με χρήση ρομπότ. Ιδρύθηκε το 2005 και σήμερα έχει έδρα στο Λονδίνο και πελάτες 8.000 εταιρείες παγκοσμίως.
  • NETDATA – 18,9 εκατ. ευρώ: Αναπτύσσει ψηφιακή πλατφόρμα μάρκετινγκ η οποία «επικοινωνεί» με το κοινό με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.
  • METAMATERIAL TECHNOLOGIES – 16,26 εκατ. ευρώ:  Σχεδιάζει «έξυπνα υλικά» και προϊόντα φωτονικής (δίκτυα και μετάδοση πληροφορίες με χρήση φωτός).
  • POLLFISH – 15,5 εκατ. ευρω: Η εταιρεία έχει αναπτύξει μια ψηφιακή πλατφόρμα διεξαγωγής ερευνών και δημοσκοπήσεων μέσω διαδικτύου και κινητών τηλεφώνων.
  • VIVA WALLET – 15 εκατ. ευρώ: Υπηρεσίες ψηφιακών πληρωμών μέσα από διάφορες πλατφόρμες (κάρτες, online κ.λπ.).