Είναι το καράβι με την πιο μακρά παρουσία στη λίστα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών καθώς αυτές τις μέρες συμπληρώνει έναν ολόκληρο χρόνο. Σε συνδυασμό και με την περιπετειώδη δική του ιστορία η υπόθεση έχει εξελιχθεί σε ένα…θρίλερ.

Ο λόγος για το πλοίο «Olympus» που μετά από διαδοχικές άγονες προσπάθειες, βγαίνει ξανά στο σφυρί στις αρχές του νέου έτους και συγκεκριμένα στις 11 Ιανουαρίου 2023, με την τιμή εκκίνησης να έχει υποχωρήσει στα 2,16 εκατ. δολάρια, από 2,7 εκατ. δολάρια που ήταν στον τελευταίο πλειστηριασμό που έγινε στις 14 Δεκεμβρίου.

Επιπλέον, στα στοιχεία του πλούσιου ιστορικού ήρθαν να προστεθούν και δύο νέα χρέη. Το ένα έναντι του ΝΑΤ, το οποίο γνωστοποίησε ότι οι συνολικές οφειλές του εν λόγω πλοίου ανέρχονται στο ποσό των 634.707,06 ευρώ. Το δεύτερο έναντι του Κεντρικού Λιμεναρχείου που σε σήμα του στις 14 Δεκεμβρίου γνωστοποίησε ότι το πλοίο οφείλει για πλοηγικά δικαιώματα μέχρι τις 9 Νοεμβρίου 2022 ποσό 1460,25 ευρώ μαζί με τις νόμιμες προσαυξήσεις.

Η πλούσια «ρότα» του «Olympus»

Το συγκεκριμένο πλοίο ναυπηγήθηκε το 1976 από την «Kawasaki Shipbuilding Corporation KOBE» στην Ιαπωνία. Έχει μήκος 133,34 μέτρα, πλάτος 23,50 μέτρα και ύψος 13 μέτρα, ενώ είναι εφοδιασμένο με δύο μηχανές Internal Combustion Engines ισχύος 12531 KW.

Όπως αναφέρεται στις σχετικές εκθέσεις, διαθέτει 80 καμπίνες επιβατών και 30 καμπίνες πληρώματος καθώς και δύο γκαράζ αυτοκινήτων χωρητικότητας 140 ΙΧ αυτοκινήτων και 50 φορτηγών.

Ακόμη, είναι εξοπλισμένο με τα απαραίτητα για τον πλου όργανα καθώς και τσιμινιέρα, μάνικες πυρόσβεσης, σχοινιά πρόσδεσης και έλξης, ένα βαρούλκο καταπέλτη ηλεκτρικό, 25 σωστικά βαρελάκια, 4 λέμβους διάσωσης χωρητικότητας 200 ατόμων περίπου εκάστη, 8 σωσίβιες κουλούρες, βαρούλκο άγκυρας και δύο άγκυρες, 3 ηλεκτρογεννήτριες και μία ηλεκτρογεννήτρια έκτακτης ανάγκης.

Το αρχικό του όνομα ήταν «Okudogo 3» και μέχρι τον Ιούνιο του 1998 ταξίδευε σε διάφορες γραμμές της Ιαπωνίας. Στη συνέχεια αγοράστηκε από την Med Link Lines, μετονομάστηκε σε «Maria G» και μεταφέρθηκε στο Πέραμα για τις απαραίτητες μετασκευές, ενώ μετά δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Brindisi.

Την Άνοιξη του 2004 αγοράστηκε από την Endavor Lines, μετονομάστηκε σε «Έλλη Τ.» και ναυλώθηκε στη Maritime Way για 2 έτη, συνεχίζοντας τα δρομολόγια του στην γραμμή του Brindisi. Με την ολοκλήρωση της ναύλωσης το Μάιο του 2006, ταξίδεψε μέχρι την Tuzla της Τουρκίας, πραγματοποιώντας εργασίες μετασκευής στους εσωτερικούς χώρους του και επιστρέφοντας στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Endavor Lines συνέχισε τα δρομολόγια στη γραμμή του Brindisi, αλλά επιπλέον και για τα λιμάνια της Σάμης και της Κέρκυρας.

Το πλοίο από τα τέλη του 2011 μέχρι και το καλοκαίρι του 2012 βγήκε εκτός δρομολογίων, παραμένοντας ανενεργό αρχικά στο παλιό λιμάνι της Πάτρας κι έπειτα στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας.

Το καλοκαίρι του 2012 αγοράστηκε από την Cretan Ferries και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, παραμένοντας σε αυτή μέχρι τις 23/9/2012 οπότε και παροπλίστηκε για ακόμη μία φορά, λόγω μηχανικής βλάβης. Τον Ιούνιο του 2018 αγοράστηκε σε πλειστηριασμό από την Sea Speed Ferries, η οποία ξεκίνησε άμεσα εργασίες επισκευής προκειμένου να το επαναφέρει στην ενεργό δράση με το νέο του όνομα «Olympus», δρομολογώντας το στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Σαντορίνη-Ρέθυμνο.

Ωστόσο στο νέο «παρθενικό» του ταξίδι υπήρξε μια μικρή πρόσκρουση στο λιμάνι της Σαντορίνης, με συνέπεια η εταιρεία να το αποσύρει προσωρινά. Μετά τις απαραίτητες επισκευές, το πλοίο δρομολογήθηκε ξανά από τον Δεκέμβριο του 2019 πιάνοντας χωρίς προβλήματα στο λιμάνι του Ρεθύμνου.

Τον Ιούνιο του 2020 το «Olympus» προσέκρουσε στο λιμάνι του Ρεθύμνου λόγω των έντονων ανέμων κατά τη διαδικασία χειρισμών πρόσδεσης χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποιος τραυματισμός ή θαλάσσια ρύπανση.

Η «καριέρα» στους πλειστηριασμούς

Στις 22 Δεκεμβρίου 2021 αναρτήθηκε ο πλειστηριασμός σε βάρος της Sea Speed Lines με επισπεύδουσα την εταιρεία πετρελαιοειδών Revoil. Το ποσό της οφειλής για το οποίο επιβλήθηκε η κατάσχεση ήταν 132.790,34 ευρώ «πλέον τόκων και εξόδων και μέχρις ολοσχερούς εξοφλήσεως», όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση.

Στα «βάρη» του περιλαμβανόταν, όμως και υποθήκη σε «άνω των 100 μετοχών» υπέρ της εταιρείας Sekavin S.A εγγραφείσα στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, καθώς και η αναγκαστική κατάσχεση από τη Revoil που καταχωρήθηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2021.

Στις 11 και 12 Ιανουαρίου 2022, ωστόσο, υπήρξαν δύο ανακοπές και συγκεκριμένα η πρώτη της Sea Speed Lines κατά της επισπεύδουσας Revoil και η δεύτερη της Sekavin S.A., με κοινό αίτημα τη διόρθωση της κατασχετήριας έκθεσης ως προς την τιμή εκτίμησης της αξίας του πλοίου.

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά στις 17 Ιανουαρίου 2022 αποφάσισε τον επταπλασιασμό, σχεδόν, της εκτιμώμενης αξίας, από τις 600.000 ευρώ στα 4 εκατ. ευρώ, και την αντίστοιχη αύξηση της τιμής πρώτης προσφοράς από τις 400.000 ευρώ στα 2,66 εκατ. ευρώ (στα 2/3 της τιμής εκτίμησης). Παράλληλα, ο πλειστηριασμός μετατέθηκε από τις 26 Ιανουαρίου για τις 23 Φεβρουαρίου 2022, αλλά ανεστάλη.

Το πλοίο όμως πήρε ξανά τη «ρότα» για την πλατφόρμα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για τις 12 Οκτωβρίου, με επισπεύδουσα αυτή τη φορά την Sekavin και με τιμή εκκίνησης 1,35 εκατ. ευρώ. Το σφυρί και πάλι ανεστάλη και κατόπιν ανακοπής της Sea Speed Lines, στις 6 Οκτωβρίου 2022 το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έκρινε ότι η αξία του ανέρχεται σε 4.050 εκατ. δολ., ορίζοντας την τιμή εκκίνησης για το νέο πλειστηριασμό που έγινε στις 9 Νοεμβρίου, αλλά ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών, στα 2,7 εκατ. δολ. (2,75 εκατ. ευρώ).

Στις 14 Δεκεμβρίου έγινε ο επαναληπτικός πλειστηριασμός με την ίδια τιμή εκκίνησης, που και αυτός κατέληξε άγονος. Έτσι, για τις 11 Ιανουαρίου η τιμή «κουρεύτηκε» κατά 20%, στα 2,16 εκατ. δολάρια…

Διαβάστε ακόμη

Aνοίγει πλατφόρμα για «επίδομα δανείου» ύψους 400-500 ευρώ

Πόσα θα πάρουν τελικά όσοι «καρφώνουν» πλαστές αποδείξεις

«Στο κενό» προσπάθειες συγκέντρωσης κεφαλαίων αξίας $75 δισ. το 2022