Ένας νέος κύκλος επενδύσεων έχει ανοίξει για την οικογένεια Βερόπουλου, στις δυο χώρες των Βαλκανίων όπου δραστηριοποιείται με επιτυχία στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.

Μετά από τo πρόσφατo opening του 22ου καταστήματος της ελληνικών συμφερόντων αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο Novi Sad, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας, θα υπάρξει συνέχεια και στην Βόρεια Μακεδονία.

Ποια είναι τα νέα σχέδιά της; Όπως αποκαλύπτει ο επικεφαλής του ομίλου VERO, Νίκος Βερόπουλος στο newmoney, το 2023 θα προστεθούν στο δίκτυο της επιχείρησης άλλα δυο καταστήματα με εμβαδόν 4.000 τ.μ. το καθένα, αυτή τη φορά στην Βόρεια Μακεδονία και αισίως ο συνολικός αριθμός τους θα φτάσει στα 24.

Στο νέο, μεγαλύτερο ως τώρα υπερκατάστημα της ΒΕΡΟ Α.Ε., συμφερόντων οικογένειας Βερόπουλου, στο Novi Sad έγινε επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ, σε ένα ιδιόκτητο κτίριο ολικής επιφανείας 12.000 τ.μ.

Συγκεκριμένα, αυτό αποτελείται από ένα κατάστημα τροφίμων Super Vero 3.500 τ.μ. και ένα ακόμα 6.500 τ.μ. ειδών σπιτιού και παιχνιδιών Jumbo (σ.σ. η VERO έχει συμφωνία για το master franchise στη Σερβία), ενώ, διαθέτει 220 θέσεις στάθμευσης.

Τα εγκαίνια του πραγματοποίησε η πρέσβης της Ελλάδας στη Σερβία, Μαρία Λεβάντη. Τον εξωτερικό σχεδιασμό του κτιρίου και του περιβάλλοντος χώρου ανέλαβε το ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο k-lab και του εσωτερικού χώρου η αυστριακή Schweitzer.

Από τους 17.000 κωδικούς προϊόντων που διαθέτει το νέο κατάστημα, οι 600 αφορούν ελληνικά προϊόντα όπως φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, ελαιόλαδα, σοκολάτες, πίτες κ.α.

Ο κ. Βερόπουλος εξηγεί μάλιστα ότι τα ελληνικά προϊόντα στα ράφια της VERO «ξεπερνούν το 10% των πωλήσεών μας».

Ο όμιλος δίνει το «παρών» στις αγορές της Βόρειας Μακεδονίας και της Σερβίας από το 1997 και το 2002 αντίστοιχα.

Από το 2016, μετά την αποχώρησή του από την ελληνική αγορά, ρίχνει όλο το βάρος των επιχειρηματικών προσπαθειών του στο εξωτερικό και προσδοκά για φέτος νέα αύξηση πωλήσεων και κερδών.

-Ποια είναι η πρώτη εκτίμησή σας, κύριε Βερόπουλε, για το πρώτο διάστημα της λειτουργίας του νέου καταστήματος;

Το νέο κατάστημα ήταν μία, αν μπορώ να πω, «αναμενόμενη έκπληξη», καθώς «σκοράρει» ψηλά κάθε μέρα. Επίσης, οι πελάτες είναι ενθουσιασμένοι διότι και παρκάρουν άνετα και ψωνίζουν άνετα και έχουν ανέλπιστη ποικιλία προϊόντων και τμημάτων.

Η αποτίμησή σας για την πορεία του ομίλου VERO το 2022, σε επίπεδο πωλήσεων και κερδών;

Το 2022 λειτουργήσαμε τον ίδιο αριθμό καταστημάτων (21) όπως το 2021 και κλείσαμε τη χρονιά με αύξηση 4,2% σε πωλήσεις (περίπου 135 εκατ.€). Τα κέρδη προβλέπουμε να διατηρηθούν στο ίδιο υψηλό επίπεδο με το 2021.

-Θα μας πείτε και την πρόβλεψη σας για το 2023;

Για το 2023 τολμάω να κάνω πρόβλεψη για 30% αύξηση τζίρου και κερδοφορία ρεκόρ.

Ο όμιλος είναι στην ευχάριστη θέση να έχει μία πολύ υγιή οικονομική πορεία, με συγκρατημένη επέκταση κρατώντας τους οικονομικούς δείκτες σε συνεχή βελτίωση.

Στρατηγική του ομίλου είναι να κρατάει σε πολύ υψηλό επίπεδο τη λειτουργία των υπαρχόντων καταστημάτων.

Πώς; Επενδύοντας συνεχώς στην αγοραστική εμπειρία των πελατών μας στα καταστήματα VERO. Αυτή η στρατηγική έχει αποδώσει.

-Τα ελληνικά προϊόντα τι ποσοστό έχουν επί των πωλήσεών σας στις δύο χώρες, όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος VERO;

Τα ελληνικά προϊόντα ξεπερνούν το 10% των πωλήσεών μας. Τα περισσότερα είναι αποκλειστικές δικές μας εισαγωγές από προμηθευτές μας στην Ελλάδα.

-Και τα επόμενα σχέδιά σας; Ετοιμάζετε και νέες επενδύσεις, νέα καταστήματα;

Το 2023 στην Βόρεια Μακεδονία θα ανοίξουμε ένα κατάστημα VERO 4.000 τ.μ. χώρου πώλησης στο κέντρο του Κουμάνοβο και θα ξεκινήσουμε το κτίσιμο ενός ακόμα VERO 4.000 τ.μ. χώρου πώλησης στην Στρουμίτσα, σε ιδιόκτητο οικόπεδο.