Του Στέλιου Μορφίδη

«Εξυγιάναμε πλήρως το δίκτυο του Βερόπουλου που απορροφήσαμε, πληρώσαμε μέχρι κεραίας όλους τους προμηθευτές, διατηρήσαμε τον όμιλο σε κερδοφόρα τροχιά και τώρα βάζουμε πλώρη για την επόμενη μέρα και την ανάπτυξη της MyMarket». Με αυτά τα λόγια ο διευθύνων σύμβουλος METRO ΑΒΕΕ κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, κήρυξε την επιτυχή ολοκλήρωση του τριετούς σχεδίου που τέθηκε σε εφαρμογή με την εξαγορά της Βερόπουλος. Ήταν ένα στοίχημα πολύ μεγάλο με δεδομένο τα βάρη που είχε η τελευταία.

«Ήταν τρία χρόνια ακριβώς, στην ίδια αίθουσα, που ανακοινώναμε την εξαγορά και το φιλόδοξο σχέδιο μας», είπε ο κ. Παντελιάδης ο οποίος αυτή τη φορά είχε πάρει θέση στο πόντιουμ για να ανακοινώσει την έναρξη ενός προγράμματος υποστήριξης εννέα αθλητών από τα My Market. «Θεωρώ ότι όλες οι υγιείς επιχειρήσεις πρέπει να επιστρέφουμε πράγματα στην κοινωνία. Να καλύψουμε, όπου μπορούμε, κενά τα οποία έχουν αυξηθεί δυστυχώς λόγω της αδυναμίας του Κράτους ελέω κρίσης. Και ο αθλητισμός είναι ένας απ’ αυτούς τους τομείς, ο οποίος μάλιστα μπορεί να προσφέρει εθνική ανάταση, που τόσο μας χρειάζεται», εξηγούσε ο διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΒΕΕ στην ειδική εκδήλωση.

Αργότερα, στο περιθώριο της εκδήλωσης, ο κ. Παντελιάδης, τόνισε πως η METRO στοχεύει για φέτος σε ανάπτυξη πωλήσεων της τάξης του 4% με 5% και καθαρά κέρδη στα επίπεδα των 11 εκατ. ευρώ. Το 2018, όπως είπε, έκλεισε με κύκλο εργασιών στα 1,2 δισ ευρώ, από 1,17 δισ ευρώ που ήταν το 2017, και η καθαρή κερδοφορία στα 10 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Παντελιάδης σημείωσε πως ήδη εμφανίζεται μια θετική τάση στην εξέλιξη των λειτουργικών κερδών (EBITDA) του ομίλου. Δεν έκρυψε ωστόσο τον προβληματισμό του για το ευρύτερο οικονομικό-πολιτικό περιβάλλον λέγοντας πως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την πορεία της αγοράς στη διάρκεια του έτους παρά τις εκτιμήσεις αναλυτών για ανάπτυξη 2% φέτος.

Μερίδια και εξαγορές

Ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι η εταιρεία διατήρησε τα μερίδιο της σταθερά παρά τις έντονες ανακατατάξεις που συνέβησαν στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου. Συγκεκριμένα το μερίδιο αγοράς των My Market στη λιανική είναι περίπου στο 10,5% και το αντίστοιχο στη χονδρική (μία αγορά 1,1 δισ ευρώ) μέσω των καταστημάτων Metro Cash & Carry λίγο κάτω απ’ το 50%.

myaaa.jpg

Στο σημείο αυτό προέβλεψε περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου, καθώς οι μικρότεροι παίκτες δέχονται μεγαλύτερη πίεση και θεώρησε λογικό πως κάποιοι από αυτούς να διερευνούν τις πιθανότητες συνεργασίας με μεγαλύτερους παίκτες.

Όσον αφορά στο ενδεχόμενο η METRO να προχωρήσει σε κάποια νέα εξαγορά το επόμενο διάστημα, ο κ. Παντελιάδης τόνισε πως είναι πάντοτε ανοικτός σε νέες ευκαιρίες ωστόσο πρόσθεσε πως προτεραιότητα στην παρούσα φάση είναι η οργανική ανάπτυξη. Αυτό αφορά και στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου στον οποίο ο όμιλος έχει ήδη παρουσία μετά την εξαγορά της welovesupermarket που πλέον έχει γίνει mymarket.gr. «Το e-shop έχει ξεκινήσει από χαμηλά επίπεδα αλλά κάθε εβδομάδα βλέπουμε μία ανοδική πορεία που είναι εντός των προβλέψεων μας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Τα νέα στοιχήματα

Όσον αφορά στην είσοδο στην μικρή λιανική, εμφανίστηκε επιφυλακτικός σημειώνοντας πως αυτή τη στιγμή αναλύονται τα αποτελέσματα από την πιλοτική λειτουργία δύο καταστημάτων μικρής λιανικής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ανάλογα με την επιτυχία ή μη του εγχειρήματος θα λάβει τις τελικές αποφάσεις. Για τον ίδιο πάντως αυτό είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα: μεγάλες αλυσίδες να φτιάξουν μικρά καταστήματα.

Σε ο,τι αφορά τη χονδρική το 2018 υπήρξε κάμψη, την οποία ο ίδιος χαρακτήρισε «παράξενη» λόγω της ανόδου του τουρισμού. Μάλιστα αποκάλυψε πως πλέον η στρατηγική στόχευση θα είναι ο κλάδος του HO.RE.CA.

«Θέλω να πιάσουμε το μπαράκι, το εστιατόριο, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια κοκ. Εκεί θεωρώ ότι υπάρχει μεγάλο πεδίο ανάπτυξης». Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και το σχέδιο ανοίγματος μικρότερων καταστημάτων Metro Cash & Carry, όπως αυτό στα Φιλιατρά Μεσσηνίας. Μάλιστα δρομολογείται αντίστοιχο κατάστημα στη Ζάκυνθο, όπως είπε ο κ. Παντελιάδης εξηγώντας ότι θα έχουν έκταση περίπου 1.000 τ.μ. αντί για περίπου 2.000 τ.μ. που είναι τα υπόλοιπα καταστήματα. «Θα είναι καταστήματα που θα μπορούν να καλύψουν περιοχές με έντονη εποχικότητα», τόνισε.

Το επενδυτικό πλάνο

Για το 2019, το επενδυτικό πλάνο θα ανέλθει σε 40 εκατ. ευρώ, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, και έχει προγραμματιστεί να ανοίξουν 8 νέα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα καθώς και εκτενές πλάνο ανακαινίσεων για καταστήματα του αρχικού δικτύου My Market και των Κέντρων Διανομής της εταιρείας. Στο τέλος του 2019, αναμένεται να εγκαινιαστεί και το πρώτο κατάστημα χονδρικής της METRO AEBE στη Λεμεσό της Κύπρου.

Σημειώνεται πως σήμερα το δίκτυο My Market έχει φθάσει τα 225 καταστήματα, το αντίστοιχο της Metro Cash & Carry τα 49 ενώ οι εργαζόμενοι του Ομίλου έχουν φθάσει τους 10.600.