Νέες υψηλές επιδόσεις περιμένει για φέτος η διοίκηση της Μοτοδυναμική καθώς διατηρείται το ευνοϊκό κλίμα που ωθεί ανοδικά το σύνολο των τριών πυλώνων της δραστηριότητας της, Yamaha, SIXT και Porsche. Την ίδια ώρα διερευνά τις επιλογές της στην ηλεκτροκίνηση μέσω νέων συνεργασιών ενώ το επενδυτικό της πλάνο φέτος εστιάζει κυρίως στην ανάπτυξη νέων σημείων για τη SIXT και τη Yamaha και ενίσχυση του στόλου της πρώτης.

«Συνεχίζουμε να στοχεύουμε στην αύξηση των μεριδίων μας στο σύνολο των αγορών μας, που ούτως ή άλλως αναπτύσσονται», σημείωσε ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στο ΧΑ εταιρείας κ. Πάρης Κυριακόπουλος κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές μετά τη δημοσιοποίηση των οικονομικών καταστάσεων για το 2023.

Ξεκινώντας απ’ τις προοπτικές της SIXT φέτος, σημείωσε πως τα μηνύματα που λαμβάνει η εταιρεία μέσα απ’ την αύξηση της τουριστικής κίνησης και των κρατήσεων είναι ιδιαίτερα θετικά. «Βλέπουμε ότι οι κρατήσεις που έχουμε τώρα είναι πολύ περισσότερες απ’ αυτές που βλέπαμε τα προηγούμενα δύο χρόνια. Αυτό, πιστεύουμε συμβαίνει αφενός στην ανάπτυξη που θα δούμε στον τουρισμό, αφετέρου στο γεγονός ότι στην «μετά την πανδημία εποχή» ο κόσμος κλείνει όσο το δυνατόν νωρίτερα τις διακοπές του, οπότε και διαπιστώνουμε αυτή την ανάπτυξη στα early bookings», σημείωσε ο κ. Κυριακόπουλος. Έσπευσε πάντως να προσθέσει πως ο ανταγωνισμός στο χώρο βαίνει αυξανόμενος τόσο από μεγάλους διεθνείς παίκτες όσο και από τοπικούς. «Οπότε η πίεση στις τιμές που είδαμε το 2023, τη βλέπουμε να συνεχίζεται και φέτος», σημείωσε. Εν τούτοις η επένδυση σε νέους σταθμούς ενοικίασης αλλά και η ενίσχυση του στόλου, όπως είπε αποτελούν και τα σημεία που θα βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων.

Σημειωτέον πως το 2023 η SIXT συνέβαλε στο 31% των συνολικών εσόδων της Μοτοδυναμική, ήτοι 53,9 εκατ. ευρώ, και 36% στα EBITDA (13,9 εκατ. ευρώ). Ο μεγαλύτερος και πλέον κερδοφόρος πυλώνας παραμένει η Yamaha. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις δικύκλων αλλά και σκαφών της γνωστής ιαπωνικής εταιρείας έφθασαν τα 75,8 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 45% των συνολικών πωλήσεων της Μοτοδυναμική. Αντίστοιχα η συνεισφορά στα EBITDA ήταν 17,2 εκατ. ευρώ ήτοι 44% του συνόλου.

Όπως εξήγησε ο κ. Κυριακόπουλος στόχος της διοίκησης φέτος για τη Yamaha είναι όχι μόνο η αύξηση των πωλήσεων αλλά και των μεριδίων σε συγκεκριμένες κατηγορίες στο δίκυκλο και σε προϊόντα θαλάσσης. «Έχουμε πλέον καλή εφοδιαστική αλυσίδα, ήταν βέβαια καλύτερη πριν ξεκινήσει ο πόλεμος στη Μ. Ανατολή, και αυτό πιστεύουμε θα μας βοηθήσει να δούμε ανάπτυξη», σημείωσε ο ίδιος.

Προανήγγειλε μάλιστα επενδύσεις φέτος στο δίκτυο λιανικής της Yamaha. «Θα αρχίσουμε να επενδύουμε σημαντικά σε Βουλγαρία και Ρουμανία είτε απευθείας είτε μέσω των συνεργατών μας», τόνισε ο κ. Κυριακόπουλος. «Το ίδιο θα κάνουμε και στην Ελλάδα σε συγκεκριμένα σημεία», πρόσθεσε για να διευκρινίσει αργότερα στο newmoney πως για φέτος προγραμματίζεται τουλάχιστον από ένα κατάστημα σε Βουλγαρία και Ρουμανία και άλλα δύο στην Ελλάδα, αποφεύγοντας, ωστόσο, να αναφέρει τα σημεία. «Αυτές είναι επενδύσεις που συνήθως θέλουν 8-9 μήνες για να ολοκληρωθούν, οπότε ο όποιος αντίκτυπος στις πωλήσεις θα φανεί του χρόνου, παρά φέτος», σημείωσε.

Για τον τρίτο πυλώνα δραστηριότητας της εταιρείας, την Porsche ο κ. Κυριακόπουλος στάθηκε στο λανσάρισμα του ηλεκτρικού SUV «Macan» αλλά και του τελευταίου μοντέλου Cayenne κατά τις εκτιμήσεις του για διατήρηση της ανοδικής πορείας. «Το Macan το περιμένουμε και βλέπουμε ήδη κρατήσεις και πωλήσεις του αυτοκινήτου χωρίς ακόμα να έχουμε καταφέρει να φέρουμε ένα αυτοκίνητο να το δείξουμε στις εκθέσεις. Στην κυριολεξία έχουμε πελάτες που το παραγγέλνουν από τη φωτογραφία!», σημείωσε ο ίδιος.

Ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Πάρης Κυριακόπουλος με τον οικονομικό διευθυντή κ. Δημήτρη Μποζά κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών

Μετά τις επενδύσεις που έγιναν στην Porsche Center Athens ο κ. Κυριακόπουλος προανήγγειλε επενδύσεις στις αντιπροσωπείες σε Θεσσαλονίκη και νότια Αθήνα, παραπέμποντας ωστόσο για αυτές το 2025 και μετά.

Σημειωτέον πως η Porsche πέρυσι είχε πωλήσεις 40,3 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών πωλήσεων που έκανε η Μοτοδυναμική συμβάλλοντας με 7,9 εκατ. ευρώ στα EBITDA.

Τέλος, ερωτηθείς σχετικά για το εάν η Μοτοδυναμική εξετάζει κάποια νέα συνεργασία ο επικεφαλής της δεν έκρυψε ότι εξετάζεται ο τρόπος συνεργασιών και δραστηριοποίησης στο κομμάτι των ηλεκτρικών οχημάτων. «Στην αειφόρο κινητικότητα εξετάζουμε το χώρο του αυτοκινήτου, βλέποντας πόσο αλλάζει το περιβάλλον, ειδικά με τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πλέον έρχονται στην Ευρώπη. Απ’ την άλλη δεν παύουν να υπάρχουν πολλές αβεβαιότητες για το νομικό πλαίσιο, τις εισαγωγές και τις τιμές, οπότε δεν θα κάνουμε βιαστικές κινήσεις. Γενικά είναι απ’ τις ιδέες που μελετάμε, εξετάζουμε τις καινούριες εταιρείες αυτοκινήτου», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμη

Τα «ψιλά γράμματα» της ρύθμισης για την Golden Visa

Πλαφόν στο ύψος και τη δόση των νέων στεγαστικών δανείων από το 2025 – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δανειολήπτες

Γ. Δεληκανάκης (Southrock): Πώς θα επενδύσουμε 250 εκατ. ευρώ στη Μύκονο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ